וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת בעוצר

יוני מנדל

19.1.2007 / 15:21

לקראת מוקדמות האולימפיאדה מול תימן, מאמן נבחרת הרשות הפלסטינית מודאג בעיקר מהאפשרות ששחקניו לא יגיעו למשחק

ביומנו של מאמן נבחרת הכדורגל האולימפית של הרשות הפלסטינית, רסאן בלעאווי, מסומנים שני תאריכים קריטיים: 7 בפברואר ו-14 בפברואר. בתאריכים אלו תשחק הנבחרת הפלסטינית נגד נבחרת תימן, וסיכום תוצאות שני המשחקים יקבע מי מהן תעפיל לשלב הבתים האסייתי. הבית שלהן כבר נקבע ושלוש קבוצות, דרום-קוריאה, אוזבקיסטן ואיחוד האמירויות הערביות מחכות לזהות המתמודדת הרביעית על הכרטיס של בית א' האסייתי לאולימפיאדת בייג'ינג 2008. על הנייר, התימנים פייבוריטים, אבל מאמן הנבחרת הפלסטינית לא מרים ידיים.

לדבריו בלעאווי, "נצטרך לדעת לשחק סגור נגד התימנים, ולא לשחק נגדם באופן פתוח. הם מהירים וחזקים מאיתנו, ואם ניתן להם לשלוט בקצב המשחק אנחנו אבודים". עם זאת, הוא מאמין שלמרות היתרון האיכותי של התימנים, יש לפלסטינים סיכוי טוב להעפיל לשלב הבא. "השחקנים שלנו מאוד רוצים להצליח ולייצג את ארצם בכבוד", הוא אומר בראיון לוואלה! ספורט, "הם מלאי מוטיבציה ומוכנים להראות את זה על המגרש. זה סוד הקסם של הנבחרת שלנו".

אולם גם בלעאווי יודע שהפלסטינים יצטרכו להזיע הרבה מאוד נגד התימנים. לא רק היתרון האיכותי משחק לטובתם של התימנים, אלא גם הביתיות. יותר נכון - היעדר הביתיות. בשל המצב הביטחוני בשטחים והמשך הפעולות הצבאיות שם, אסר לפני כ-5 שנים איחוד הכדורגל האסייתי על הפלסטינים לקיים את משחקי הבית בביתם. מאז, יוצאת נבחרת פלסטין בכל פעם למשחק חוץ בשטחי המדינה היריבה, ולאחר מכן למשחק "בית" במגרש של מדינה אחרת. הפעם המשחק הביתי של הפלסטינים יהיה הגומלין ב-14 בפברואר והוא ייערך באיצטדיון "מדינת אל-עין" באיחוד אמירויות ערב.

לדברי בלעאווי, הקשיים המלווים את הנבחרת הם ברורים ולכן חבל להרחיב עליהם את הדיבור. הוא מאמין בסיכויי הקבוצה שלו ומנסה שלא להיתלות בתירוץ זה או אחר. "צריך לחשוב מה ניתן לעשות, למרות הקשיים, ולא מה היינו יכולים לעשות", הוא אומר. עם זאת, לדבריו, "הנבחרת הפלסטינית מורכבת משחקני רצועת עזה והגדה המערבית, והעובדה שהם לא נפגשים אף פעם מחייבת למצוא פתרון". לפי דברי בלעאווי, הפתרון כבר נמצא ו"הממשלה המצרית מוכנה לסייע. היא מעמידה לרשותנו מתחם ספורט במרכז האולימפי בקהיר לקיום מחנה אימונים לשחקני הגדה ורצועת עזה. השאלה היחידה היא אם נצליח להגיע לשם".

הכל תלוי במעבר רפיח

מעבר רפיח, דרכו אמורים לצאת שחקני הנבחרת הפלסטינית, סגור מזה כשבועיים ובלעאווי חושש שהוא לא ייפתח בזמן. לדבריו, הנבחרת הפלסטינית כבר הפסידה בעבר משחקים בגלל התעקשות ישראלית שלא לפתוח את המעבר, "כמו לפני שלושה חודשים, כשלא התקבל היתר לשחקני הנבחרת לצאת למשחק החוץ בסינגפור במוקדמות גביע אסיה", אומר בלעאווי. "כרגע, לא נשאר לנו מה לעשות מלבד לקוות שהמעבר ייפתח בקרוב. כשזה יקרה, ייצאו השחקנים מעזה למצרים והשחקנים שמתאמנים בגדה המערבית יקבלו הוראה לצאת דרך גשר אלנבי לירדן, ומשם לטוס לקהיר", אומר בלעאווי וממשיך, "ככל שזה יקרה יותר מהר, נוכל להתאמן יותר ולהגיע מוכנים יותר למשחק נגד תימן".

בלעאווי טוען שלנבחרת הפלסטינית הרבה פוטנציאל. "יש לנו שני ליגיונרים שמשחקים בחו"ל: ראיד קינסיה שמשחק בקבוצת 'טנטא' המצרית, ופאהד עטאל שמשחק במועדון הספורט 'אלג'זירה' בירדן". חוץ מהם מציין בלעאווי גם את מוחמד שבייר, שוערה של ח'אן-יונס, סעיד איסבחי, חלוצה של רפיח ועטא רובי, קשרה של איחוד יריחו. לדבריו, "השחקנים בגדה המערבית סובלים מהיעדר כושר גופני מפני שהליגה שם לא פעילה, אולם מחנה אימונים רציני יוכל לאחד את הנבחרת ולהפוך אותה ליחידה מגובשת".

בלעאווי, כך נראה, ממשיך לשמור על אופטימיות. נראה שהיעדר תנאים, היעדר תקציב והיעדר יכולת להתאמן יחד, עדיין משאירים לפלסטיני מאחורי הקווים זיק של תקווה. "יש לי אמונה בשחקנים שלי" הוא אומר. "אני רק מבקש, באהבה, מאנשים בישראל שאכפת להם מהנבחרת הפלסטינית, כמו ריפעת טורק וזאהי ארמלי, שיעזרו לנו לצאת למצרים. אנחנו מבטיחים שאם נצא לתימן, נעשה הכל בשביל לשמח את העם הפלסטיני שמלווה אותנו למשחקים בלב".

טורק: "אם יש למדינה שכל - שיתנו להם לצאת"

בראיון עם וואלה! ספורט אמר חבר מועצת עיריית תל אביב ושחקן נבחרת ישראל בעבר, רפעת (ג'ימי) טורק, כי הוא "לא מבין למה מונעים מקבוצת כדורגל לצאת למשחק. חבל מאוד שהמדינה נוהגת כך. אני לא מבין מה ייצא לה מזה". טורק מעריך שהמדינה צריכה דווקא לעזור במקרים כאלו בדיוק, כשארועי חברה וספורט נמצאים על הפרק. לדבריו, "אם יש למדינה שכל היא צריכה לסייע. צריך לעזור לפלסטינים בשביל שיתרכזו בתחומים כאלו בדיוק, ולא בתחומים אחרים". הוא קרא "לכל מי שמאמין בדו-קיום שיתמוך ביציאתה של הנבחרת הפלסטינית למשחק בתימן".

יצויין כי גורם בטחוני הסביר בשיחה עם וואלה! כי מדיניות שר הביטחון היא להקל ככל הניתן על האוכלוסייה הפלסטינית כדי למנוע משבר הומניטרי, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים החיוניים של ישראל. ישראל מעוניינת לאפשר מעבר קבוע במעבר רפיח, אך הדבר לא מתאפשר בגלל התרעות מודיעין על פיגועים נגד עובדי המעבר, כך הסביר הגורם.

עדכונים

בליגה הפלסטינית הושגו בשבוע החולף התוצאות הבאות: מועדון ספורט רפיח הביסה בבית 0:7 את קבוצת אל-סלאח. בכך ביססה רפיח את מקומה הראשון בראש מחוז הדרום. צעירי ח'אן-יונס הביסה את אל-משתל 1:5, אלהילאל ניצחו את אל-תופאח 1:3, מועדון ספורט עזה ניצחה בקושי 0:1 את מובלעת אל-מראזי. משחקה של בית חאנון נגד מחנה פליטים א-שאטי נדחה בגלל בחינות האמצע של שחקני בית חאנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully