וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכולים ללכת עד הסוף

שגיא ניר

19.1.2007 / 14:32

הגרלה סבירה לירושלים, שתשחק בשמינית גמר היול"ב מול ונטפילס הלטבית. לא תפגוש את הקבוצות החזקות במפעל עד הגמר

ונטפילס הלטבית. זוהי יריבת הפועל ירושלים בשמינית גמר היול"ב קאפ - כך נקבע היום (שישי) בהגרלת השלבים הבאים של המפעל שנערכה בפלאו סנט ג'ורדי בברצלונה. בהגרלה נקבע גם סדר המשחקים בשלבים הבאים של המפעל, וממנה עולה כי במידה ותצליח ירושלים לחלוף על פני האלופה הלטבית, מצפה לה ברבע הגמר רפלקס בלגראד הסרבית או גראן קנאריה הספרדית.

הפועל ירושלים, שסיימה את בית ג' במקום השלישי, תארח את המשחק הראשון בשמינית הגמר ב-30 בינואר במלחה, ותצא לגומלין ב-13 בפברואר.

ירושלים יכולה היתה לקבל בהגרלה את קאזאן הרוסית או נאנסי הצרפתית. קאזאן, אחת מהפייבוריטיות לזכיה במפעל, תשחק מול המופרם ורסאץ', נאנסי קיבלה בהגרלה את שטראסבורג של אפיק ניסים, לדרבי צרפתי.

הקפטן מאיר טפירו אמר לאתר הרשמי של ירושלים: "כל הקבוצות שעלו לשלב הזה מהוות אתגר, ולכן סביר להניח שהמשחקים יהיו צמודים. בשלב הקודם היינו בבית מאוד צמוד ואני מקווה שנוכל להשתמש בנסיון שרכשנו בכדי לעבור ולהתקדם גם בשלב הזה".

המאמן דן שמיר: "כל יריבה היא קשה, אין משחקים קלים. ונטספילס היא קבוצה עם תוצאות טובות ומסורת ביול"ב, כך שנצטרך להציג רמה גבוהה בכדי לעבור אותם".

תוצאות ההגרלה המלאות:

הפועל ירושלים או ונטפילס תתמודדנה ברבע הגמר מול רפלקס בלגראד או גראן קנאריה. בחצי הגמר תפגוש מנצחת הרביעייה הזו את נאנסי או שטראסבורג הצרפתיות, שתתמודדנה ברבע הגמר מול ריטאס וילנה או אודינה.

בחצי הגמר השני תשחקנה ריאל מדריד או אלבא ברלין, שתתמודדנה ברבע הגמר מול חימקי מוסקבה או הכוכב האדום. ברבע הגמר המקביל תשחקנה קאזאן או המופרם ורסאץ' מול סיינה או פאוק סלוניקי.

הסינדרלה או הפייבוריטית?

בי קיי ונטפילס הפתיעה את בית ב' כשסיימה במקום השני אחרי ריפלקס בלגראד, כשהיא משאירה מאחור קבוצות כמו אודינה, שטראסבורג, וולוצלאבק ובשיקטאש. את הקבוצה מאמן קרליס מוז'ניקס, שחקן עבר במכבי חיפה שאימן גם את הנבחרת הלאומית, שהוביל הרכב אלמוני יחסית לעונה אירופית נהדרת.

אלופת לטביה בשבע השנים האחרונות הופיעה ביול"ב קאפ בשלוש השנים האחרונות, ובכל אחת מהפעמים העפילה לשלב השני. לפני שנתיים הגיע הקבוצה עד רבע הגמר, והפסידה להמופרם ורסאץ' בנקודה אחת בלבד בסיכום הכללי. הלטבים ניצחו 17 מ-18 משחקי הבית האחרונים שלהם בגביע יול"ב, ולא נחלו הפסד ביתי באף מסגרת מאז נובמבר 2003.

שלושת האמריקאים של הקבוצה הם הגארדים אדי שאנון (29, 180), שבולט עם 15.2 נקודות ו-5.1 אסיסטים וג'אסטין לאב (28, 188), שצובר 10.1 ו-2.9, והפורוורד דלרון ג'ונסון (25, 206) שקולע 10.4 נקודות וקוטף 4.3 ריבאונדים. הצוות המסייע הלטבי הופך את ונטפילס לחבורה קבוצתית מאוד, שמצטיינת באסיסטים ובחטיפות. בין המקומיים בולט מיידה השלשות השמנמן והוותיק, אוביס הלמאניס (34, 204), שחזר למולדתו אחרי שנים רבות בבאמברג הגרמנית. הסנטר הסרבי דושאן יליץ' (31, 2.10), שעבר בכל מדינה ביבשת לאורך הקריירה, קולע 12.5 נקודות וקולט 6.9 ריבאונדים. למרות זאת, ונטספילס היא אופציה מצויינת עבור ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully