וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ציפיתי לחזור ככה"

18.1.2007 / 22:31

טל בורשטיין חגג קאמבק מרשים עם 17 נקודות ויחד עם ניקולה וויצ'יץ' הוביל את מכבי ת"א לניצחון 83:91 על ציבונה זאגרב

ברני ארדוב

מראיין: אוהד גרינוולד. צילום ועריכה: דרור פיקליני

נוון ספאחיה טעה בהרבה דברים שאמר העונה, אבל בדבר אחד הוא צדק, לפחות זמנית. המאמן הקרואטי של מכבי ת"א אמר בכל הזדמנות שה"מושיע" שלו יהיה טל בורשטיין. כמה שהוא צדק, לפחות במשחק מול ציבונה זאגרב, שהסתיים בניצחון 83:91 למכבי ת"א.

מי יודע מה היה קורה אם בורשטיין לא היה כשיר למשחק הראשון שלו העונה בהיכל נוקיה. לא בטוח שניקולה וויצ'יץ' לבדו היה עומד בעומס ההתקפי. אם כל הכבוד לבורשטיין ו-וויצ'יץ', צריך לזכור איך הצהובים נראו במחצית הראשונה וגם בתחילת הרבע השלישי. בלי נקודות בהתקפות מסודרות, הגנה מבולגנת ובעיקר יכולת חלשה מאוד של שני הגארדים, יותם הלפרין (4 נקודות ושריקות בוז בלתי פוסקות מהקהל) ו-וויל ביינום (3 נקודות ב-9 דקות בלבד).

בחלקים מסוימים של המשחק, מכבי ת"א הייתה קרובה לאבד גם את המקום השלישי בבית ב', אבל בסופו של דבר שני שחקנים הצילו אותה. השאלה הגדולה היא אם אותם שניים או שלושה שחקנים יספיקו מול קבוצות יותר רציניות. הנתון המעודד הוא שבעקבות הפסדה של חובנטוד בדאלונה לרומא, מכבי ת"א חזרה למקום השני בבית, כשנותרו שני מחזורים לסיום השלב הראשון.

מהלך המשחק

מכבי ת"א פתחה בחמישיה עם וויל ביינום, יותם הלפרין, סימאס יסאיטיס, ניקולה וויצ'יץ' וליאור אליהו. ציבונה פתחה עם כריס וורן, אנדריי וושנייבסקי, דאבור קוש, ברנט רייט ולוקסה אנדריץ'.

הקרואטים היו אלה שעלו ראשונים ליתרון אבל שני דאנקים של וויל ביינום וליאור אליהו שידרו משהו אופטימי במכבי ת"א, שעלתה ל-8:9 אחרי 4 דקות. הצהובים לא הצליחו לשמור על היתרון, דאבור קוש וכריס וורן העלו את ציבונה ל-14:19, כשנותרו 3:13 דק' לסיום הרבע הראשון. נוון ספאחיה לקח פסק זמן ועשה מהפכה בחמישיה, כשארנולד, ששון, שארפ וגם בורשטיין, בפעם הראשונה השנה בהיכל, עלו לשחק. זה לא ממש עזר, להיפך. וויל ביינום המשיך לאבד כדורים ולא ממש הסתדר עם הרוטציה ה"משוגעת" של ספאחיה. ציבונה ניצלה את זה כדי להשלים ריצת 2:15 בדרך ליתרון 19:29 בסיום הרבע הראשון.

אנדריץ', שפתח את המשחק בשלשה, הוסיף עוד אחת בפתיחת הרבע השני ונעזר בווישנייבסקי כדי להעלות את ציבונה ליתרון שיא, 21:37. נואל פיליקס קלע את הסל הראשון של מכבי ברבע, אבל ספג מהר מאוד את העבירה השלישית וחזר לספסל. בדקות האלה מכבי הסתמכה רק על ניקולה וויצ'יץ', אלא שבמקביל הסלים המשיכו ליפול בצד השני. מי שעזר לוויצ'יץ' היה טל בורשטיין, שקלע את הנקודות הראשונות שלו העונה ביורוליג. הסל הזה סימן את החזרה של מכבי למשחק, כשיסאיטיס צימק ל-37:32, 2:11 דק' לסיום המחצית. קוש עוד החזיר את ציבונה ליתרון דו ספרתי, אבל שארפ סחט עבירה בנסיון קליעה מהשלוש לפני הבאזר, ודייק מהקו כדי להוריד ל-46:39 בהפסקה.

ההוראות של ספאחיה לא ממש חדרו לשחקניו בתחילת הרבע השלישי, ודאבור קוש קלע שתי שלשות כדי להעלות את ציבונה ל-39:52. 4:30 דקות מפתיחת הרבע, וויצ'יץ' ושארפ השיגו שני מהלכים של שלוש נקודות וצימקו ל-58:52. בורשטיין ואליהו דייקו מהעונשין והשלימו ריצת 0:11 כדי לצמק למינוס 2 בלבד. 2:35 דק' לסיום הרבע, טל בורשטיין קלע שלשה והישווה ל-62:62. השיוויון נשמר גם בסיום הרבע, 66:66.

בתחילת הרבע הרביעי, טל בורשטיין קלע חמש נקודות רצופות והעלה את מכבי ליתרון 66:71, הראשון מאז הרבע הראשון. ההגנה של מכבי ת"א הוציאה את הקרואטים לגמרי מהמשחק. 6:25 דק' בתוך הרבע, וויצ'יץ' קיבל אסיסט נהדר מבורשטיין והעלה ליתרון דו ספרתי, 66:76. 4 דקות לסיום, כריס וורן קלע 5 נקודות רצופות ואותת שכלום לא גמור כשצימק ל-80:74. שלשה של שארפ, שלוש דקות לסיום, דווקא אותתה שניצחון קרואטי מפתיע, לא יהיה. שלשה נוספת שלו, 1:10 דק' לסיום סגרה עניין סופית בדרך לניצחון 83:91.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: ניקולה וויצ'יץ' 29 (12 מ-17 ל-2) ו-6 אסיסטים, דרק שארפ 19 (4 מ-6 לשלוש), טל בורשטיין 17 (3 מ-3 לשלוש), 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ליאור אליהו 14, יותם הלפרין 4 (2 מ-7 מהשדה), סימאס יסאיטיס ווויל ביינום 3 כל אחד, נואל פיליקס 2.

קלעו לציבונה זאגרב: וורן 23, קוש 19, קראסיץ' 15, ווישנייבסקי 11, אנדריץ' 8, רוזיץ' 5, רייט 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"לא ניצחנו משחק אחד, אלא כמה משחקים" (אוהד גרינוולד)

מאמן מכבי ת"א נוון ספאחיה אמר במסיבת העיתונאים בסיום: "אני רוצה לברך את הקבוצה שלי על העבודה הנהדרת הערב. אני מאושר עבור טל. כל הזמן אני אומר שהקבוצה הזו צעירה מדי כדי לשחק ברמה הזו בלי שחקנים מנוסים. הערב ראינו מה זה טל בשבילנו. עשרה איבודים לעומת 21 אסיסטים זה אומר משהו, עם טל זו קבוצה אחרת. אם היה לנו אותו מתחילת העונה, היינו מנצחים עוד משחקים". על הפתיחה המהוססת של מכבי ת"א אמר המאמן: "בתחילת המשחק היה הרבה לחץ על כל אחד מאיתנו. אמרתי לשחקנים שאני לוקח את האחריות על כל מה שקרה בעבר, אבל בתחילת המשחק הם הרגישו את הלחץ יותר מדי. בנוסף הייתה לנו הערב יריבה מצויינת, ציבונה שיחקה נהדר במחצית הראשונה, במחצית אמרתי לשחקנים שיהיה להם קשה לנצח אותנו רק עם קליעות משלוש וזה מה שהיה. ניצחנו הערב לא רק משחק אחד, אלא הרבה משחקים".

דרק שארפ: "בוודאי שלטל הגיע לזכות בתואר השחקן המצטיין, טוב שהוא חזר. הוא תורם לנו בכל הרבדים, אנחנו שמחים מאוד שהוא שוב איתנו".

טל בורשטיין: "זה היה משחק מיוחד. אני לא אגיד שהתרגשתי שעליתי למגרש, אבל בהחלט הייתה הרגשה מיוחדת. גם דרק וניקולה ויתר השחקנים שיחקו טוב, ברגע שעשינו את המעבר בהגנה ושיחקנו ביתר אגרסיביות, עצרנו את הקליעות שלהם. את הדקות הראשונות לקחתי באיזי, לא כפיתי על עצמי כלום, נכנסתי למשחק דרך ההגנה ולא לקחתי אחריות. האמת שלא ציפיתי לחזור ככה. התגעגעתי, זה היה מאוד חסר לי. אין כמו לחזור לנוקיה עם ניצחון, לא הייתי מוכן להפסד".

ניקולה וויצ'יץ': "טל נתן לנו אנרגיה חיובית. ידענו שיש לנו פוטנציאל לשחק כדורסל, רק קבוצות טובות יכולות לשרוד כמו ששרדנו היום. הראינו הרבה אופי".

יותם הלפרין התייחס לשריקות הבוז שקיבל ואמר לערוץ 1: "לא הרגשתי כלום. זה דברים שקשה לשלוט בהם. חשוב שהקבוצה ניצחה, זה לא מחמיא, אבל אני אמשיך לעבוד קשה. זה פעם ראשונה שאני מקבל שריקות בוז כשאני נכנס, זה לא נעים, אבל אני לא אוריד את הראש".

וויל ביינום: "אין לי מה להגן על עצמי. היה משחק מצוין. המשחק שלי לא משנה כרגע. זה לא משחק פרטני, של אחד על אחד. ניצחנו כקבוצה ונעבור לשלב הבא. אני אמשיך להתאמן כמו שאני עושה כל העונה".

דייויד פדרמן, אחד מבעלי מכבי ת"א, אישר למעשה כי שחקן זר חדש נמצא בדרך לקבוצה ואמר: "הצוות המקצועי קיבל אישור לחפש שחקן זר ברמה גבוהה שישחק ולא יקשט את הספסל. צריך להיות שיכור כדי לא לשים לב שיש בעיה עם הזרים העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully