וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: מבחן רבע לישראלים

19.1.2007 / 10:25

הישראלית עלתה לשמינית גמר אליפות אוסטרליה, שם מחכה לה סבטלנה קוזנצובה, המדורגת 4 בעולם. רם וארליך גם בשמינית הגמר

הטניסאית הישראלית הבכירה, שחר פאר, שיחזרה הבוקר (שישי) את הישגה הטוב בקריירה מטורנירי הרולאן גארוס והפלאשינג מדו בעונה שעברה. ועוד איך היא שיחזרה: פאר, שהעפילה אז לשמינית הגמר, וגם הייתה קרובה מאוד לרבע לפני שרשמה הפסד כואב ומעצבן למרטינה הינגיס, עשתה זאת היום שוב כשחזרה משתי נקודות משחק לרעתה מול טטיאנה גולובין, ולבסוף ניצחה 6:3, 5:7, 5:7.

גולובין הצרפתיה ממוצא רוסי (23 בעולם), שניצחה את פאר בגיל נוער אבל מעולם לא פגשה אותה בסבב הבוגרות, גילתה פאר חדשה, בוגרת יותר, שמאוד קשה לשבור. כמו פאר, גם גולובין בת ה-18 נחשבת לאחת הכוכבות הצעירות העולות בסבב הנשים.

שחר פאר (16 בטורניר) שלנו ציפתה לפתוח את המערכה הראשונה נגד גולובין (20 בטורניר) טוב יותר. המערכה הראשונה הסתיימה בניצחונה של הצרפתיה 3:6. את המערכה השנייה הישראלית פתחה כבר יותר טוב, והובילה 1:3, כשהיא מכתיבה את הקצב. הקהל הישראלי במגרש עודד ללא הרף, ולשמחת כולם גם ראה ניצחון של פאר במערכה 5:7.

דווקא במומנטום ישראלי גולובין חזרה לתמונה עם שבירה במשחקון הראשון ו-0:2 אחרי השני, אבל אז פאר הוכיחה בגרות וניסיון ובשלושת המשחקונים הבאים הפכה את התוצאה ל-2:3 לטובתה. ואז התחיל טפטוף שעצר את המשחק, שוב במומנטום ישראלי (ראה ערך דודי סלע), אך לשניות בודדות בלבד. מה גם ששחר ניצלה את המנוחה הקלה כראוי. אלא שאז נראה שפאר מעט התעייפה, ולמרות נקודות נהדרות מצאה את עצמה בפיגור 4:5, כשגולובין מגישה למשחק. אלא שאז במשחק צמוד עם הגב לקיר, גייסה פאר את הבקאנד האדיר שלה ונתנה לקהל הישראלי באוסטרליה ובישראל עוד סיבה מצוינת לנפח את החזה בגאווה.

בשמינית הגמר, תתמודד פאר מול סבטלנה קוזנצובה, המדורגת שלישית בטורניר (פרטים עליה בקטע הבא).

יוני ארליך ואנדי רם, שעבדו קשה בסיבוב הראשון בטורניר הזוגות, פוגשים בסיבוב השני את ג'יימס אוקלנד הבריטי וסטיבן הוס האוסטרלי. את המערכה הראשונה במשחק פתחו הישראלים חזק מאוד וכמעט ולא השאירו לצמד שמולם סיכוי. נגמר 1:6 לישראלים. אולם, במערכה השנייה מהפך.

הצמד הבריטי אוסטרלי נכנס למשחק והחזיר לארליך ורם באותו המטבע, וניצח 1:6. לשמחתנו הנדנדה נמשכה, ורם וארליך ניצחו שוב 1:6 ועלו לשמינית הגמר, שם יפגשו את המנצחים במשחק שיתקיים מחר בין לוקאס דלוהי ופאבל ויזנר, הצ'כים המדורגים במקום התשיעי בטורניר, לבין מאהס בופאטי ההודי וראדק סטפאנק הצ'כי. "היה חשוב לעלות למשחק נחושים ולהילחם מההתחלה בגלל המותחן שהיה אתמול", אמר יוני ארליך בסיום המשחק. "התחלנו טוב ולמעשה שלטנו במשחק בצורה טוטאלית אבל איכשהו איבדנו קצת ריכוז במערכה השניה והם ניצלו את זה. במערכה השלישית העלנו את הרמה ואני שמח שהצלחנו לנצח. זה ניצחון חשוב שיתן לנו ביטחון ואנחנו מאמינים שאפשר לעשות כאן הישג טוב".

סבטלנה קוזנצובה, נא להכיר

סבטלנה קוזנצובה בת ה-21 תהיה היריבה של שחר פאר בשמינית הגמר. השתיים לא נפגשו מעולם למשחק יחידות. קוזנצובה, המדורגת 4 בעולם ו-3 בטורניר נולדה למשפחה ספורטיבית. אביה, אלכסנדר קוזנצוב, אימן במשך שנים ארוכות את נבחרת רוסיה שמירוצי אופניים (במסלול). אמה, גלינה טסארבה, הייתה רוכבת אופניים בעצמה וכך גם אחיה של סבטלנה, ניקולאי, שזכה במדליית כסף באולימפיאדת אטלנטה, 1996.

קוזנצובה עצמה החלה גם היא לרכב על אופניים אבל עזבה את המקצוע בגיל צעיר ועברה לטניס. בגיל 15 נשלחה לספרד כדי שתוכל להתרכז בספורט. קוזנצובה הגיעה לאקדמיית סאנצ'ז-קסאל הידועה בברצלונה, אותה מנהלים שחקני העבר אמיליו סאנצ'ז וסרחיו קסאל ושנחשבת לאחת מהאקדמיות המובילות בעולם.

קוזנצובה ידועה בסבב כשחקנית זוגות מהטובות בעולם. למרות גילה הצעיר, היא כבר הספיקה לעמוד במרכזה של מיני שערורייה. לפני שנתיים, בעיצומה של אליפות אוסטרליה הפתוחה ב- 2005, טען שר הספורט של בלגיה, קלוד ארדקנס, שקוזנצובה נכשלה ביחד עם מספר שחקניות אחרות בבדיקת חומרים אסורים שנעשתה להן אחרי תחרות ראווה. לדברי ארדקנס, נתגלה אפדרין בבדיקות של הטניסאיות. קוזנצובה הכחישה את הטענות, נותרה רגועה ולבסוף לא הועמדה לדין. אחר כך זכתה בטורניר הזוגות במלבורן ביחד עם אלישה מוליק המקומית.

הישג השיא של קוזנצובה הצעירה היה זכייה באליפות ארה"ב הפתוחה ב-2004, אחרי ניצחון על בת ארצה, אלנה דמנטייבה. לפני שנה העפילה לגמר הרולאן גארוס, אבל הפסידה לז'וסטין הנין-הרדן. בזוגות הגיעה לחמישה גמרים מלבד זה בו ניצחה במלבורן.

גברים: רודיק גבר במשחק נהדר על סאפין

עם כל הכבוד לרוג'ר פדרר, שהזיע מול המשוכה הרצינית הראשונה שלו בטורניר, המשחק המרכזי בטורניר הגברים הפגיש בין האלוף מלפני שנתיים, מראט סאפין הרוסי, לאנדי רודיק שנמצא בכושר מצוין, בפתיחתו של הסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה. סאפין, שהגיע למשחק מותש, אחרי שני משחקים בני חמש מערכות (כולל הקרב מול דודי סלע שלנו), נתן קרב לאמריקאי, שידע לנצל את הסטטיסטיקה הרעה של הרוסי המרבה בטעויות בלתי מחויבות, וניצח בשובר שוויון במערכה הרביעית. 6:7, 6:2, 4:6, 6:7 בסיום. המאזן בין שני השחקנים הגדולים, שנפגשו בסך הכל שבע פעמים, עומד על 3:4 לאמריקאי.

פדרר עצמו ניצח את מיכאיל יוז'ני הרוסי (25 בטורניר), שהיה הראשון שהערים מעט קושי על השוויצרי, 3:6, 3:6, 6:7. האמריקאי המוכשר סם קוורי ינסה להפתיע את טומי רוברדו הספרדי (7 בטורניר). משחק מסקרן נוסף יפגיש בין הענק הקרואטי מריו אנצ'יץ' (9 בטורניר) לדומיניק הרבאטי הסלובקי. שני הכשרונות מצרפת, רישאר גאסקה (18 בטורניר) וגאל מונפיס ייפגשו לדרבי סוער.

משחקים נוספים:

נובאק דיוקוביץ' (סרביה, 14)-דנאי אודומצ'וק (תאילנד) 3:6, 4:6, 7:5, 1:6
מארדי פיש (ארה"ב)-ווין ארתורס (אוסטרליה) ארתורס פרש במצב של פיגור 3:0 במערכה הראשונה
דאנאי אודומצ'וקה - נובאק דיוקוביץ' (14) 6:3, 6:4, 5:7, 6:1
ג'יל מונפיס - ריצ'ארד גאסקה (18) 6:0, 4:6, 7:5, 6:3
מריו אנצ'יץ' (9) - דומיניק הרבטי (22) 3:6, 2:6, 1:6
ראדק סטפאנק (20) - דויד פרר (16) 6:7, 4:6, 6:0, 6:4, 6:3
סאם קוררי - טומי רוברדו (7) 6:4, 6:7, 6:2, 6:1

נשים: סרינה המשיכה את הקאמבק מול פטרובה

המשחק המרכזי בסיבוב השלישי לנשים היה גם זה שפתח את היום באיצטדיון "רוד לייבר". אין ספק שנאדיה פטרובה, כמי שמדורגת 5 בטורניר, הייתה מעדיפה כל טניסאית אחרת בלתי מדורגת בשלב הזה. אבל במקרה הזה, היא פגשה את סרינה וויליאמס המתקאמבקת, שנהנתה ממשחקים קלים יחסית בשני הסיבובים הראשונים. הפתיחה היתה כולה של הרוסיה, אבל ההמשך הוכיח שוויליאמס לא שכחה לשחק, והפסגה שוב בהישג ידה אם רק תרצה. וויליאמס ניצחה בשלוש מערכות 6:1, 5:7, 3:6.

סבטלנה קוזנצובה (3 בטורניר) ניצחה בדרבי רוסי את מריה קירילנקו (26 בטורניר) 1:6, 4:6, והיא תחכה לפאר. רוסיה אחרת, אלנה דמנטייבה (7 בטורניר) גברה על אלנה קמרין האיטלקיה 1:6, 3:6. האלופה אמילי מורסמו (2 בטורניר) לא התקשתה מול אווה בירנרובה הצ'כית בדרך לשמינית 3:6, 1:6.

משחקים נוספים:

ניקול ויידיסובה (צ'כיה, 10)-קתרינה סרבוטניק (סלובניה, 21) 4:6, 4:6
ילנה ינקוביץ' (סרביה, 11)-ויקטוריה אזרנקה (בלארוס) 3:6, 4:6
לוסי ספארובה (צ'כיה)-אנסטסיה יאקימובה (בלארוס) 3:6 (יאקימובה פרשה בגלל פציעה בגב)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully