וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני זהבי ירוויח 3 מיליון ליש"ט מעסקת יעקובו

17.1.2007 / 12:33

אם החלוץ הניגרי ישלים את 5 שנות החוזה שלו במידלסברו, הסוכן הישראלי יהפוך למרוויח הגדול ביותר מעסקה אחת בכדורגל האנגלי

"הגרדיאן" מדווח הבוקר כי פיני זהבי עשוי להרוויח כ-3 מיליון ליש"ט מעסקת מכירתו של איגביני יעקובו מפורטסמות למידלסברו לפני כשנה וחצי. חלק מתנאי המעבר, בשווי של 7.5 מיליון ליש"ט של החלוץ הניגרי, מבטיחים תשלומים לזהבי. אם יעקובו ישלים את תקופת 5 השנים עליהן הוא חתום בחוזה בצפון-מזרח אנגליה, התשלומים של זהבי יגיעו לאותם 3 מיליון ויהפכו אותו לסוכן שהרוויח הכי הרבה מעסקה אחת בתולדות הכדורגל האנגלי. מעיסקת מכירתו של ריו פרדיננד מלידס למנצ'סטר יונייטד, כבר הרוויח זהבי 1.125 מיליון ליש"ט.

בתוך כך פירסם היום ה"גרדיאן" כתבת רקע על הסוכן הישראלי. הכתב, דייויד קון, מספר שזהבי הוא לא סוכן שפועל בדרכים רגילות. זהבי לא מטפל בשחקנים אלא עובד בשביל מועדונים. הוא נשלח על ידי קבוצות כדי להביא להן שחקנים, מעורב במינוי מאמנים ולאחרונה גם החל לתווך בעסקאות של רכישת קבוצות. בעייני רבים, זהבי נחשב למרוויח הגדול ביותר בכדורגל האנגלי, יותר משחקנים ומאמנים.

העיתון סקר את דרכו של זהבי, מאז תיווך בהעברתו של אבי כהן לליברפול ב-1979 ושנה אחר כך בהשאלתו של בארי סילקמן ממנצ'סטר סיטי למכבי תל אביב. למרות זאת, העסקה הגדולה הראשונה של זהבי הגיעה אחרי קרוב ל-20 שנה, כשאייל ברקוביץ' נמכר ממכבי חיפה לווסטהאם (בסאותהאמפטון הוא שיחק כמושאל). באותם ימים זיהה הסוכן המצליח כשרון צעיר שבלט במחלקות הנוער של הפטישים, ריו פרדיננד שמו. עד מהרה הפך פרדיננד, ביחד עם ברקוביץ' ואיגביני יעקובו לאחד ממעט שחקנים אותם זהבי ממש מייצג.

אותו בארי סילקמן, שבהשאלתו למכבי ת"א תיווך זהבי, הפך עם השנים לסוכן שחקנים. הוא זה שבשיתוף עם זהבי הביא את יעקובו לישראל והיום על כל מעבר של החלוץ הניגרי, מפריש לו זהבי סכומים לא ידועים.

עוד נטען כי זהבי היה זה שתיווך בעסקת מכירת בית"ר ירושלים לארקדי גאידמק, כמו גם בזו של צ'לסי לרומן אברמוביץ'. הקשרים הענפים שבנה עם השנים הפכו אותו לדמות מאוד חשובה בקבוצות כמו צ'לסי ופורטסמות ורק לאחרונה הוא ניסה לשדך את ווסטהאם לקבוצת אנשי עסקים, מהלך שבסופו של דבר לא יצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully