וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת פרופורציות, ירושלים

שגיא ניר

17.1.2007 / 11:03

ירושלים עברה שלב ביול"ב בעיקר בזכות יריבות בינוניות, ולמרות הניצחון מרבית הבעיות טרם נפתרו. וגם: מיהי היריבה העדיפה בשמינית הגמר?

ברני ארדוב

מראיין: בר שושני, צילום ועריכה: אמיר לב

חוק הכלים השלובים

"היינו בבית הכי קשה ביול"ב קאפ", שלף מאמן הפועל ירושלים דן שמיר בסיום הניצחון 82:95 על אלבא ברלין, שהעניק לקבוצתו את הכרטיס לשמינית הגמר של המפעל. המאמן הצעיר חזר על המנטרה בה השתמשו בקבוצה מרגע ההגרלה בתחילת העונה, מחשבה שאחראית אולי לתוצאות הבינוניות בשלב הראשון של המפעל האירופי. ירושלים התברגה לבסוף, כצפוי, אחרי סיינה וחימקי מוסקבה, אבל לא לפני שהתקשתה וגם התבזתה לא מעט מול אקדמיק סופיה ואוסטנד – יריבות חלשות ממנה באופן משמעותי.

הניצחון, שרק בדקת הסיום תפח לפער דו ספרתי, הושג הפעם בזכות ניצול כלים לא סטנדרטיים בירושלים של העונה. ללא מריו אוסטין, שבירושלים הלכו עליו הערב מהרגע הראשון אבל נטש את המגרש בחמש עבירות בתחילת הרבע הרביעי, נותר דן שמיר עם יוריצה גולמאץ וטרנס מוריס, צמד לא מתורגל בקו הקדמי. והשניים הללו עשו הפעם את ההבדל.

גולמאץ, שהציפיה שיתפקד כ"תואם וויצ'יץ'" גרמה לאכזבה וביקורת קשה על יכולתו שהובילה לשקיעה מקצועית ומנטאלית, התאושש מעוד פתיחת משחק מהוססת והוביל את החשיבה הירושלמית במחצית השניה. המספרים שלו, 16 נקודות, 7 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-3 חטיפות, נראים לפתע דומים משהו לאלו של המודל הקרואטי הצהוב. מוריס, שבשבוע שעבר זכה ל-12 דקות בלבד, הפגין את הסולידיות והיעדר האגו המצופים ממנו בדרך ל-11 נקודות ו-8 ריבאונדים, כולל שלשה חשובה שהובילה לריצה האדומה בסיום.

שמיר שוב פתח עם אד קוטה, שהוביל את הקבוצה שלו עד כניסתו של חג'ג' ברבע השני, אבל שוב השאיר את הפנמי מאחור ונשאר עם הרכז הישראלי האנרגטי, שחבר לאגרסיביות של גיא פניני הלא מנוצל וארז מרקוביץ' שנכנס רק בשל בעיית העבירות של הזרים הגבוהים. עם קוטה, שהפך כבר מזמן ללא רלוונטי, וטפירו שסיים ערב של 22 ו-6 אסיסטים אבל פינה את ריכוז המשחק האמיתי לגולמאץ, שוב היה זה חג'ג' שמגיע ראשון לקו הסיום.

ולמרות הכל, מומלץ להמתין עדיין עם בניית הבמות בכיכר ספרא. 15 הכדורים שאספו שחקני אלבא מתחת לסל של ירושלים מצביעים על כך שבעיית הריבאונד רחוקה עדיין מפיתרון, כמו גם סוגיית בעל הבית בעמדה מספר 1. טימי באוורס, שממשיך לקבל קרדיט עצום משמיר, נתן הפעם לא מעט לב, אך גם הוא רחוק עדיין ממה שהוא מסוגל. שיפור נוסף ביכולתו הוא קריטי לקראת המשך המשחקים בשלב הבא.

בית ג', בו שיחקה הפועל ירושלים, היה אולי הצמוד מכולם, אך הדבר נבע מהחולשה של האדומים ושל חימקי מוסקבה, שהצליחו בסופו של דבר להמשיך הלאה בעיקר בשל העובדה ששלוש יריבותיהן לכרטיס הן קבוצות בינוניות, והרבה פחות כישרוניות ואינטליגנטיות. בשלב שמינית הגמר, מול קבוצות טובות, מחוברות ואגרסיביות יותר, יהיה לאדומים הרבה פחות מקום לטעויות.

הכירו את היריבה הבאה

ביום שישי בצהריים, תוגרל בברצלונה יריבתה של ירושלים בשמינית הגמר מבין שלוש הקבוצות שסיימו במקום השני בבתים המקבילים. ואלו הן.

נאנסי

לפני שנתיים עזב מאיר טפירו את ישראל כדי להגיע מרחק משחק אחד מאליפות צרפת. קבוצתו אז היתה נאנסי. העונה, סיימה קבוצתו של ז'אן-לוק מונשו את בית א' כסגניתה של ריטאס וילנה, כשאחריה ורסאץ' הסרבית וגראן קנאריה הספרדית.

חמישה שחקנים קולעים בנאנסי בספרות כפולות מדי ערב. טאריק קירקסאי האתלטי (28, 198) תורם 17.5 נקודות ו-10.1 ריבאונדים, ברנקו מיליסבלייביץ', בתחילת העונה שעברה בנהריה, שותף העונה בחמישה משחקים בלבד וקלע בהם 16.6 תוך שהוא מוסר 3.6 אסיסטים. בסגל משחקים גם הבינלאומי הצרפתי הוותיק סיריל ג'וליאן (32, 206), הגארד דארנל בנקס (25, 190) ודניאל מקלינטוק (29, 212). על פניו, נראית נאנסי כמו יריבה שירושלים בהחלט מסוגלת לעבור.



ונטספילס

אלופת לטביה הפתיעה את בית ב' כשסיימה במקום השני אחרי ריפלקס בלגראד, כשהיא משאירה מאחור קבוצות כמו אודינה, שטראסבורג, וולוצלאבק ובשיקטאש. את הקבוצה מאמן קרליס מוז'ניקס, שחקן עבר במכבי חיפה שאימן גם את הנבחרת הלאומית, שהוביל הרכב אלמוני יחסית לעונה אירופית נהדרת.

שלושת האמריקאים של הקבוצה הם הגארדים אדי שאנון (29, 180), שבולט עם 15.2 נקודות ו-5.1 אסיסטים וג'אסטין לאב (28, 188), שצובר 10.1 ו-2.9, והפורוורד דלרון ג'ונסון (25, 206) שקולע 10.4 נקודות וקוטף 4.3 ריבאונדים. הצוות המסייע הלטבי הופך את ונטפילס לחבורה קבוצתית מאוד, שמצטיינת באסיסטים ובחטיפות. בין המקומיים בולט מיידה השלשות השמנמן והוותיק, אוביס הלמאניס (34, 204), שחזר למולדתו אחרי שנים רבות בבאמברג הגרמנית. הסנטר הסרבי דושאן יליץ' (31, 2.10), שעבר בכל מדינה ביבשת לאורך הקריירה, קולע 12.5 נקודות וקולט 6.9 ריבאונדים. למרות זאת, גם ונטספילס היא אופציה מצויינת עבור ירושלים.


יוניקס קאזאן

נציגת בית ד', סיימה אותו במקום השני אחרי ריאל מדריד, ולפני הכוכב האדום בלגראד ופאוק סלוניקי. תחת הדרכתו של אנטנאס סירייקה, אלוף אירופה ב-2003 עם נבחרת ליטא ובעבר בז'לגיריס קובנה, מובילה קאזאן את היול"ב קאפ בנקודות ובאחוזי קליעה, ונמצאת בצמרת באסיסטים אבל גם באיבודים. היא גם מתהדרת בניצחון גדול בליגה הרוסית על צסק"א מוסקבה, אלופת אירופה.

בין שלל השמות המוכרים בקבוצה ניתן למצוא את הקלע הליטאי הנפלא שוליוס שטומברגאס (33, 203), שקולע העונה 15.9 נקודות בלא פחות מ-71.9 אחוזים לשלוש. בקו האחורי משחק גם ג'רוד סטיבנסון (31, 200), בעבר בבני השרון, עם 13.1 נקודות ו-4.1 ריבאונדים והאמריקאי השני, מאטין קליבס (30, 183), שלקח אליפות מכללות עם מישיגן סטייט ונבחר בעבר במקום ה-14 בדראפט ה-NBA על ידי דטרויט. בקו הקדמי מככבים האחים הליטאים דריוש וקשישטוף לברינוביץ' (27, 208), שתורמים 14.4 נקודות ו-5 ריבאונדים ו-13 נקודות ו-6.8 ריבאונדים בהתאמה. עוד כוכבים: הצלף הרוסי סרגיי צ'יקלקין (31, 1.96) והפורוורד הבלארוסי איגור משצ'ריאקוב (30, 204). ירושלים תשאף להימנע בכל מחיר ממפגש עם קבוצתו האימתנית של סירייקה, האיש שאימן וזרק את אד קוטה מז'לגיריס קובנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully