וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך עושים זאת נכון

16.1.2007 / 16:28

בזמן שסאגת ראניקו טרם באה לסיומה, חטפה ריאל מדריד את מרקו מיליץ' מלובליאנה. גרסת נוון ספאחיה : "הוא לא יגיע למכבי"

בזמן שמכבי תל אביב עודנה מנהלת שיחות ומגעים מול אולימפיה לובליאנה באשר לשחרורו של טימו ראניקו, שוחרר היום (שלישי) שחקן נוסף של הקבוצה, הפורוורד מרקו מיליץ', שיחבור לשורות ריאל מדריד. הספרדים, כך נמסר, פנו שלשום לסלובנים והניחו בפניהם הצעה "שלא יכולנו לסרב לה ושהייתה קצובה בזמן", כפי שהסבירו בלובליאנה את פשר המהלך המפתיע. כעת נמצאת לובליאנה בבלגרד, ללא מיליץ', וממשיכה בהכנות לקראת משחק היורוליג הקריטי מחר בערב מול פרטיזן המקומית, כשהפסד משמעותו אובדן סיכוי מעשי להעפיל לשלב הבא.

המדיניות של מכבי באשר לתשלום דמי שחרור ברורה: התנגדות נחרצת, פרט למקרים קיצוניים כמובן. "אנחנו מדברים רק עם אנשים חופשיים", שב ומדגיש שמעון מזרחי; עד היום לא ברורים לחלוטין פרטי העסקה שהביאה הקיץ לשחרורו של נוון ספאחיה מריטאס וילנה, פרט לכך שמנכ"ל הקבוצה, יונאס ויינאוסקאס, צוטט אומר מספר פעמים כי ספאחיה ובאי כוחו הם אלו שמנהלים מולם את המשא ומתן הכספי, ולא אנשי מכבי. בהמשך, כזכור, איים ויינאוסקאס לתבוע אישית את ספאחיה, משום שלטענתו לא שילם את דמי הפיצוי עליהם סיכמו.

הפעם האחרונה בה שילמה מכבי דמי שחרור, למעשה, הייתה בקיץ 2002, אז העבירה לאותה לובליאנה כ-100,000 דולר תמורת התרת חוזהו של בנו אודריך. עבור שחרורו של ראניקו דורשת לובליאנה סכום גבוה בהרבה, המוערך בכ-300 אלף יורו. "אנו צריכים להחליט האם ברצוננו לשאוף העונה לזכייה בתארים, או לשחרר שחקנים תמורת כסף ובכך לוותר על הישגים ספורטיביים כדי שנוכל להמשיך להתקיים כקבוצה", אמר לוואלה! ספורט דובר לובליאנה, מתיאז' זופאנצ'יץ'. נראה שלובליאנה כבר בחרה באפשרות השניה.

הסיבה לעיכוב בהחתמת ראניקו מקורה, ככל הנראה, בכך שהנהלת מכבי טרם החליטה האם השקעת סכום כה גבוה בשחרורו הוא צעד נבון, כלכלית ומקצועית. רענן כץ מתנגד לכך נחרצות ואמר בתחילת השבוע כי "בכל מקרה, לובליאנה לא תקבל אפילו דולר אחת תמורת ראניקו". מובן לכל שראניקו לא ישוחרר חינם, ובלובליאנה מספרים כי פרט למכבי, מועדונים גדולים נוספים הביעו עניין ברכישת הפיני. בעתיד הקרוב ניווכח שמא תגמיש מכבי עמדותיה ותשכח זמנית ממדיניות הרכש הקשוחה בה דוגלת, שהיא כאמור התנגדות נחרצת לתשלום דמי פיצוי מכל סוג, או תמשיך בחיפושיה אחר גארד אחר.

מכבי יורדת מראניקו?

נוון ספאחיה התארח הערב (חמישי) בתוכנית "חמישיות" ואמר כי מכבי החליטה לוותר על ראניקו. "ראניקו לא יגיע למכבי", אמר המאמן, "לובליאנה לא מוכנה לשחרר אותו וזה סוף הסיפור מבחינתנו". משנשאל לגבי אופציות אחרות, הוסיף ספאחיה כי "אנחנו עדיין מחפשים מישהו שיחזק את עמדות הגארד. השוק כרגע חלש, אבל ברגע שנמצא שחקן מתאים - נחתים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully