וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנה, אינטנסיביות וריכוז

בר שושני ושגיא ניר

15.1.2007 / 20:19

מאיר טפירו יודע מהי הנוסחה לניצחון של ירושלים על אלבא ברלין בהכרעת היול"ב (ג', 19:00). גולמאץ: "יכול להיות שיש לנו בעיה מנטאלית"

24 שעות לפני המשחק מול אלבא ברלין (שלישי, 19:00, ערוץ 1), שיקבע את גורל העונה של הפועל ירושלים, סיימה הקבוצה באולם מלחה את האימון המסכם לפני משחק הנעילה של השלב הראשון ביול"ב קאפ.

מאמן ירושלים דן שמיר נשמע מאופק, ולא שכח לקרוץ לקהל הירושלמי, דבר שלא שבוצע אחריו גם על ידי השחקנים. "הגענו לסיטואציה מעניינת בבית כי לחמש קבוצות יש משחק אחד כדי לעלות", אמר המאמן. "העובדה שהמשחק אצלנו בבית היא לטובתנו. אם היו שואלים כל מאמן של הפועל ירושלים ומבטיחים לו משחק אחרון על עלייה בבית הוא היה קונה. אני בטוח שמלחה תהיה שווה לפחות 10 נקודות".

הקפטן מאיר טפירו המשיך בקו הממלכתי: "אין לחץ כי אנחנו משחקים בבית עם הקהל, וצריכים לתת 40 דקות של הגנה אינטנסיביות וריכוז. אם זה יקרה - ננצח במשחק".

יוריצה גולמאץ, שעובר תקופה לא פשוטה לא רק מבחינה מקצועית, הבטיח: "אני די חיובי בקשר למשחק - נראה לכולם ממה אנחנו עשויים. היינו צריכים להיות במקום השני בבית בקלות, אבל עשינו לעצמנו עבודה קשה. יכול להיות שיש לנו בעיה מנטאלית. אנחנו חושבים רק על לתת 100 אחוז ולנצח יחד עם האוהדים".

גם מאמנה של אלבא, הנריק רודל, יודע כי ניצחון מחר יקנה לקבוצתו כרטיס לשלב הבא. מנגד, עמדת האנדרדוג משחקת לטובתו. "זה בית משוגע ובסופו של דבר לא כולם יוכלו לעלות, כך שהלחץ הוא על כולם", אמר.

מי ומה בשלב הבא

המשחק הראשון בין הקבוצות, בברלין, הסתיים בניצחון ירושלמי 77:92 בתום מטווח מדהים של 13 מ-17 מחוץ לקשת מצד האדומים. במשחק ההוא, ב-29 בנובמבר, הגיעה ירושלים אחרי שני הפסדים לאקדמיק סופיה ואוסטנד, והניצחון ההוא נתן תחושה של יציאה לדרך חדשה. אבל זו היתה רק תחושה.

ההשלכות של תוצאת המשחק במלחה פשוטות. ניצחון יעלה את ירושלים לשלב הבא, ייתכן אפילו מן המקום השני. הפסד, וירושלים תיפרד בכל מקרה מן המפעל, בשל המאזן האיום שלה מול אוסטנד וחימקי מוסקבה (שני הפסדים כפולים).

בשלב הבא, שמינית הגמר, תתמודדנה מנצחות הבתים מול אלו שסיימו במקום הרביעי, בעוד שסגניות הבתים תארחנה את אלו שבמקום השלישי. את משחקי הגומלין של כל התמודדות תארחנה המדורגות גבוה יותר, כך שמבחינת ירושלים, מומלץ לנצח את אלבא ברלין ולקוות לניצחונות של סיינה על אוסטנד וסופיה על חימקי, כדי להתמקם כסגניתה של הקבוצה האיטלקית בבית ג'.

בניגוד לבית של ירושלים, בו כל הקבוצות יכולות עדיין להעפיל לשמינית הגמר, המצב בשלושת הבתים האחרים נהיר יותר. בית א' ישלח לשלב הבא את נאנסי, ריטאס וילנה, ורסאץ' וגראן קנאריה, בעוד שא.א.ק אתונה תישאר בחוץ. גם מבית ב' הבטיחו כבר ארבע קבוצות את מקומם בשלב הבא: רפלקס בלגראד, ונטספילס הלטבית, אודינה ושטראסבורג של אפיק ניסים. בית ד' הוכרע כבר מזמן, והוא שולח הלאה את ריאל מדריד, קאזאן, הכוכב האדום בלגראד ופאוק סלוניקי.

במחזור האחרון יקבעו הדירוגים הסופיים, ואז גם ניתן יהיה לעמוד על זהות ארבע הקבוצות מהן תגיע יריבתה של ירושלים בשמינית הגמר. הכל, כמובן, בכפוף להצלחתה של החבורה של דן שמיר לסיים בניצחון את הסיבוב הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully