וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהריה: אין גביע, תהיה אליפות?

15.1.2007 / 23:10

אחרי הניצחון על מכבי ת"א וההדחה מהגביע, נהריה מקווה לנצח את האלופה גם בפיינל פור. גלובר שוחרר, פלג: "לא צריך חמישה זרים"

עירוני נהריה ניצחה אמש (ראשון) את מכבי ת"א 80:84, בשלב רבע גמר גביע המדינה, אבל היה זה רק ניצחון פרידה מהמפעל, שכן 14 נקודות ההפרש מההפסד במשחק הראשון (86:72) לא נמחקו. זהו המפעל השני ממנו מודחת נהריה, אחרי היורוקאפ, והשחקנים מעין שרה יתרכזו מעתה רק בליגת העל.

"זו לא ממש תחושה של החמצה", חשף מאמן הקבוצה אריאל בית הלחמי את רגשותיו, "שיחקנו מול קבוצה עדיפה, ללא זר אחד פצוע (ג'ף גריר), ועם זר אחד שעדיין נבחן (דיון גלובר). אני מעדיף להסתכל על החיובי ולהישאר צנוע. עשינו תוצאה יפה, הקבוצה הוכיחה כבעבר שהיא יכולה להתעלות, ויש צביטה בלב על חמש הדקות האחרונות של המשחק ביד אליהו, אבל אני לא מתעסק באם ואם".

אחרי שני הפסדים למכבי, בליגה ובגביע, הניצחון הפיח בצפון תחושה שאפשר אולי לנצח את הצהובים במשחק אחד - בפיינל פור של הליגה הישראלית. "נתנו תקווה לעצמנו ולעוד קבוצה או שתיים בליגה, שלא צריך להרים ידיים מול מכבי", אמר בית הלחמי.

בינתיים נהריה ממצבת את עצמה כמומחית לקאמבקים. גם ביורוקאפ וגם בליגה, הקבוצה כורה לעצמה בור עם פתיחת המשחק ונחלצת ממנו בהמשך. "קבוצה טובה לא נכנסת לכאלה בורות", הודה קפטן הקבוצה ברק פלג. "זה קצת יומרני לחזור ממינוס 18 הפרש בחצי הראשון ולחשוב שאפשר לעלות שלב, ככה שחוץ מפיקנטריה על זה שניצחנו את מכבי, התוצאה חסרת משמעות".

מה הסיבה לבור הזה? הזר הקרואטי של הקבוצה, ודראן ווקושיץ' סבור שמדובר בהערכה מוגזמת ליריבה: "בחצי הראשון נתנו למכבי יותר מדי כבוד והם עשו מה שהם רוצים. אחרי שהמאמן אמר עלינו ועל הקהל כמה מילים בחדר ההלבשה, כבר שיחקנו את המשחק שלנו בחצי השני".

בית הלחמי האיר זוית נוספת לחוסר ההעפלה: "שיטת הגביע בה מתקיימים עד חצי הגמר שני משחקים פוגעת באנדרדוג". פלג דווקא מנסה לשמור על אופטימיות: "כל משחק אתה לומד משהו וצובר ביטחון להמשך. כרגע המכשול שלנו זה אנו בעצמנו. אנחנו צריכים להביט פנימה ולפתור את הליקויים הקטנים שלנו".

"הוכח ששלד ישראלי דומיננטי מוביל לדברים טובים"

"יש לנו שחקנים צעירים, וזו פעם ראשונה למשל שרביב לימונד מוביל קבוצה", הסביר בית הלחמי עוד פן בהבדלים מהאימפריה של שמעון מזרחי. כדי להבטיח יכולת בקרב עתידי מול מכבי ת"א בפיינל פור של הליגה, בחנה נהריה את דיון גלובר (28, 1.96 מ'), שחקן בעל נסיון של חמש עונות ב-NBA, כאופציית חיזוק והפורוורד אף פתח בחמישייה מול הצהובים. "רציתי לתת לו הזדמנות הוגנת", התייחס בית הלחמי למשחקו של גלובר, "אבל רואים שהוא לא בכושר משחק". 2 הנקודות של גלובר ויכולתו בפתיחת המשחק הבהירו שהוא רחוק מכושר משחק, ולכן גם שוחרר מהקבוצה ויחזור לארה"ב. בדקות הטובות של נהריה במחצית השניה היא התבססה דווקא על השחקנים הישראלים.

פלג סבור שהקבוצה אינה זקוקה לשחקן זר נוסף: "הייתי רוצה לראות את הקבוצה שרצה עכשיו מסיימת יחד את העונה". האם גלובר יעשה את ההבדל בשלבים המאוחרים של העונה? "אין פתרונות קסם. אנו מחכים שג'ף גריר יחלים, ואני לא בעד שינויים תכופים, אלא אם כן מדובר שחקן שגמר את העונה", הסביר פלג את עמדתו והוסיף, "לא צריך חמישה זרים בקבוצה. פעם אחר פעם מוכח שכשהשלד הישראלי דומיננטי, אז קורים דברים טובים. הזרים צריכים להיות שחקני חיזוק".

הצוות המקצועי של נהריה החליט הערב כאמור על שיחרורו של גלובר, מתוך כוונה להמתין להחלמתו הקרבה של ג'ף גריר. בכל מקרה, נהריה תהיה מעתה מוכוונת משימה אחת מדי שבוע. בעין שרה קיוו בתחילת העונה שזה יקרה בשלבים מאוחרים הרבה יותר. עם זאת, ניצחון בנקודה על מכבי בפיינל פור יפצה על כל ההדחות המוקדמות.

עדכון ראשון: 14:05, 15/01/07
עדכון אחרון: 23:10, 15/01/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully