וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות אוהדים גם בספורט הלבן

שחר בורלא, סידני

15.1.2007 / 13:02

אוהדים קרואטים, סרבים ויוונים, התעמתו על רקע אתני באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס. אוהד קרואטי: "עכשיו אנחנו חייבים להגיב"

עשרות אוהדי טניס ממוצא סרבי וקרואטי התאספו סמוך לאצטדיון הטניס המרכזי של מלבורן, ע"ש רוד לייבור, והחלו בחילופי נאצות שהפכו בהמשך לחילופי חבטות.

בתחילה צעקו הסרבים "מוות לקרואטיה", ואוהדים יוונים שהיו בקרבת מקום הקניטו גם הם את הקרואטים. בשלב זה יצאו העניינים מכלל שליטה, והחל קרב אלים שכלל, מלבד אגרופים ובעיטות, גם השלכת בקבוקים.

המשטרה, ששלחה עשרות שוטרים למקום, התקשתה להשתלט על המהומה, ורק לאחר שעה הצליחה להרחיק מתחומי המגרש כ-150 אוהדים, מרביתם סרבים. המשטרה דאגה כי האוהדים יעלו על רכבות שיוצאות מאיזור האצטדיון, ונרגעה המהומה.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה שייתכן שהייתה הבנה בין מחנות האוהדים הסרבים לקרואטים כי היום יבואו הקרואטים לעודד ומחר יבואו הסרבים, אולם האחרונים לא כיבדו את ההבנות מתוך כוונה ליצור עימות אלים עם הקרואטים. העיתון האוסטרלי, "סידני מורנינג הרלד", ציטט אוהד קרואטי שאמר "יום שני תמיד היה היום שלנו. עכשיו אנחנו חייבים להגיב".

במשטרת מלבורן מקיימים הערכת מצב בנוגע לאפשרות כי קרבות האוהדים ימשכו מחר (שלישי). איבן ליוביצ'יץ' הקרואטי הופתע על ידי מרדי פיש האמריקאי, וגם ניצחונו של בן ארצו מריו איצ'יץ' על גו סואדה היפני לא ממש ינחם את האוהדים החמים וממורמרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully