וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ירוק חמוץ מתוק

14.1.2007 / 20:50

מכבי חיפה חזרה למירוץ האליפות אחרי ניצון 2:3 על הפועל ת"א, אבל על השמחה העיבה תקרית אלימה בין דירסאו למגרלשווילי

מכבי חיפה מסרבת לוותר. האלופה הוכיחה היום (ראשון) שסיפור האליפות עדיין לא סגור, אחרי שניצחה 2:3 את הפועל ת"א בקרית אליעזר, צימקה את הפער מבית"ר ירושלים בפסגה לחמש נקודות, והראתה שהיא עדיין חיה ונושמת. אלון חרזי פתח את החגיגה בדקה ה-14, יניב קטן בצמד מהיר (30 ו-35) הפך את זה לתבוסה, והרחקה של אבוקסיס דקה לפני הירידה למחצית סגרה את הסיפור באופן סופי. אוגבונה (59) ובאדיר (90) המתיקו את הגלולה להפועל.

מתברר שמה שחיפה צריכה זה רק מעט מוטיבציה. השבוע הטריח עצמו הבעלים יעקב שחר למתקן האימונים, כדי לנער מעט את השחקנים היקרים שלו אחרי ההפסד המביך לבני יהודה בשבוע שעבר, וזה כנראה עבד. גם איבוד הנקודות של בית"ר ירושלים תרם לנמרצות של שחקני האלופה, שהתנפלו על הכדור כבר מהפתיחה.

אבל מה שהיה נראה כניצחון גדול שיחזיר לחיפה את הביטחון, נגמר בטונים צורמים. כדי שמאבק האליפות אכן ייפתח ושהליגה אולי תקבל קצת עניין, מה שהירוקים צריכים זה ללמוד לשמור על יציבות. במחצית השנייה ראינו נפילת מתח בחיפה, מה שאפיין אותה לכל אורך העונה. חיפה היא כבר לא המכונה הדורסת של השנים האחרונות, ואם הרפיון הזה יימשך, יהיה לה קשה לאיים על האימפריה של ארקדי. בסיום המשחק התרחשה תקרית נוספת, שהעיבה עוד יותר על הניצחון - דירסאו הלם באגרופו לחברו לקבוצה חיים מגרלשוילי, והברזילאי אף ספג על כך כרטיס אדום. שנאמר, עוד ניצחון כזה ואבדנו.

יציבות זה גם מה שכל כך חסר העונה גם לאדומים של יצחק שום. הפועל ת"א הגיעה למשחק אחרי חמישה משחקים ללא הפסד ושני ניצחונות רצופים, אבל עדיין אין זכר לקבוצה שהשחילה רביעייה לפ.ס.ז' בפאריס. השלישייה המהירה שספגה הפועל חשפה את כל הבעיות שלה מתחילת העונה. לפחות שני השערים החזירו להם מעט מהכבוד שאיבדו במחצית הראשונה, שהוכיחו שהקבוצה של שום לא מתפרקת.

ומילה קטנה על יוסי אבוקסיס. אומנם מצלמות הטלוויזיה הראו שהעבירה המכוערת שלו על דירסאו, שגרמה להרחקתו, הייתה סגירת חשבונות על ברכייה שהוא ספג מהברזילאי בלי שהשופט שם לב, אבל התגובה שלו הייתה ברוטלית, ואין זו הפעם הראשונה שהוא לוקח את החוק לרגליים וסוגר חשבונות בצורה כל כך אלימה. הכבוד הפעם מגיע לתבריזי, שלא היסס להרחיק את אבוקסיס, כדי להזכיר לו שההתנהגות הזו שלו היא לא מקובלת.

מהלך המשחק

דקה 9 - פריצה יפה של טועמה מהאגף הסתיימה בכדור רוחב למרכז הרחבה, דודידוביץ' קלט מצוין.

דקה 12 - שלומי ארבייטמן מצא את עצמו במצב נוח ובעט חזק ושטוח מ-20 מטר, אבל מחוץ למסגרת.

דקה 14 - גול! מסודי הגביה קרן, ואלון חרזי בעט מצוין פנימה. 0:1 לחיפה.

דקה 16 - מתפרצת מהירה של חיפה מצאה את קטן באגף, כדור הרוחב הגיע לארבייטמן, אבל החלוץ החטיא משבעה מטרים הזדמנות מצוינת.

דקה 18 - ברוך דגו בעט מחוץ לרחבה, דוידוביץ' הדף רע, אבל אוגבונה שלח את הריבאונד ליציעים ממרחק קצר.

דקה 30 - גול! זה כנראה היום של אלון חרזי. הפעם המגן הוותיק הגביה מצוין, יניב קטן נשאר חופשי ברחבה ונגח בקלילות פנימה. 0:2 לחיפה.

דקה 35 - גול! הרחקה רעה של טועמה הגיעה היישר לרגליים של יניב קטן, שבעט בלי לעצור מתוך הרחבה. אלימלך גם הוא הגיב מאוחר, ונכדור ברשת. 0:3 לחיפה.

דקה 40 - פריצה יפה של טועמה הסתייימה במסירת רוחב לאוגבונה, אבל קינן גלש ברגע האחרון ועצר שער בטוח.

דקה 44 - אבוקסיס נכנס בברוטליות בדירסאו, וספג כרטיס אדום מוצדק בהחלט.

דקה 50 - דירסאו הגביה, קולאוטי הוריד לארבייטמן עם הראש, אך האחרון החמיץ מקרוב.

דקה 59 - גול! מבצע מצוין של ברדה באגף שמאל הסתיים בחדירה יפה לרחבה ומסירת רוחב מדויקת, לאוגבונה נותר רק לדחוק פנימה, ולצמק את התוצאה. 1:3.

דקה 62 - אלון חרזי הגביה מצוין, אנדרסון נגח חזק, אלימלך הדף.

דקה 70 - קולאוטי במצב נוח בתוך הרחבה, הבעיטה שלו שוב נהדפה על ידי אלימלך.

דקה 80 - ארבייטמן הגיע לאחד על אחד מול אלימלך, אבל שוב השוער האדום הצליח להדוף. הכדור הגיע לקולאוטי, שהחמיץ גם הוא.

דקה 90 - בעיטה חופשית של אבוטבול מ-18 מטר נהדפה יפה על ידי דוידוביץ'.

דקה 90+2 - גול! וואליד באדיר בבעיטה חופשית שטוחה, חזקה ומדויקת מ-20 מטר, דוידוביץ' הפעם לא הצליח להושיע. 2:3. אחרי השער התפתחה תקרית מכוערת בין שחקני מכבי חיפה, ודירסאו הלם במגרלשוילי. תבריזי, שקווניו ראו את התקרית והעירו את תשומת לבו, שלף לעבר דירסאו את הכרטיס האדום.

הרכבי הקבוצות:
מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אלון חרזי, דקל קינן, רפאל אולארה, חיים מגרלשוילי, שאבייר אנדרסון, חאבייר דירסאו, אלן מסודי (ליאור רפאלוב, 75), יניב קטן (אייל משומר, 87), שלומי ארבייטמן, רוברטו קולאוטי.

הפועל: שביט אלימלך, דני בונדר, חאבייר פאאס, יוסי ביטון (ביברס נאתכו, 76), יגאל אנטבי, ואליד באדיר, יוסי אבוקסיס, סלים טועמה (גילי ורמוט, 60), ברוך דגו (שי אבוטבול, 46), אליניב ברדה, זיטו אוגבונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully