וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר קנס את דירסאו ב-25 אלף שקלים

רומן רוזנבלט

15.1.2007 / 22:04

נשיא מכבי חיפה לא התעכב עם העונש על האגרוף למגרלשווילי, אבל החליט להיות סלחן עם הקשר הברזילאי, לאור עברו הנקי ובעיותיו האישיות

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

ראשי מכבי חיפה דנו הערב (שני) בהתנהגות הבלתי ספורטיבית של חבייר דירסאו, שהיכה את חיים מגרלשווילי בתום המשחק נגד הפועל תל- אביב אתמול. ראשי האלופה לא התעכבו יותר מדי ומיד החליטו על עונשו של הקשר הברזילאי: קנס של 25,000 שקלים, ואזהרה כי בפעם הבאה העונש יהיה הרבה יותר חמור.

"מספר שיקולים נלקחו בחשבון", נטען בהודעת מכבי חיפה לתקשורת. "בין היתר, מחלתה של הבת הקטנה של דירסאו, שחייבה טיפול בבית חולים והדירה שינה מעיניו בימים האחרונים. כמו כן, נלקחו בחשבון התנצלותו של דירסאו בפני מגרלשווילי והתנצלות השחקן בפני נשיא המועדון. לאחר שיחה עם השחקן ובהתחשב בעובדות, ולאור התנהגותו הספורטיבית וללא כל עבירת משמעת מאז הגיע למועדון לפני שנתיים וחצי, הוחלט לקנוס את דירסאו בסך 25,000 ש"ח ולהזהירו כי במועדון לא יעברו לסדר היום אם מקרה כזה יישנה".

למי ששכח או פספס את קרב האגרוף בקרית אליעזר, הכל החל רגע לפני השריקה לסיום משחק הניצחון של מכבי חיפה 2:3 על הפועל ת"א, אז ארעה תקרית מכוערת במהלכה החליפו שחקני האלופה, חיים מגרלשווילי ושאבייר דירסאו דחיפות. הברזילאי הגדיל לעשות והלם בעוצמה בפניו של המגן.

רוני לוי טען שהוא לא ראה את התקרית המכוערת בין שחקניו. לוי: "לא ראיתי את המהלומות, אבל אם זה קרה, זה בהחלט התנהגות לא הולמת. אני סולד ממכות, בטח ובטח שזה בין שני שחקנים מהקבוצה שלי". יניב קטן: "האגרוף של דירסאו זה מעשה מכוער. אנחנו קבוצה, אנחנו מאוחדים, וזה לא ישפיע על השמחה של הניצחון או על ההישג".

להבדיל מלוי, השופט תבריזי טיפל באירוע באופן מיידי והרחיק את דירסאו לאחר ששרק לסיום המשחק. "לא ראיתי את התקרית, אבל השופט הרביעי עידכן אותי", סיפר תבריזי. "בסיום ניגשתי למכבי חיפה והודעתי להם שבפרוטוקול זה נרשם כמו כרטיס אדום לכל דבר". המשמעות: ההתאחדות תעמיד ביום רביעי לדין את קשר מכבי חיפה, שעשוי להיות מורחק מעוד משחקים בנוסף על זה מול הפועל ת"א.

אגב, כמה שחקנים בכירים במכבי חיפה, בשיתוף המנהל מיקי דסה, מנסים לארגן סולחה בין דירסאו למגרלשווילי כבר ביום או יומיים הקרובים, ללא שום קשר לוועדת המשמעת.

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, התראיין בגל"צ ודיבר על הצורה שבה ניצחה קבוצתו את הפועל ת"א : "בסיום המשחק הייתי עצבני מהצורה שבה נגמר המשחק. זה היה ניצחון שיצאתי ממנו כמו אחרי ההפסד בגלל צורת המשחק בה שיחקנו במחצית השניה ובגלל התקרית בסיומו". רפאל אולארה ייעדר מהמשחק נגד הרצליה בעוד שבועיים בגלל צהובים.

היום (שני) נחתה בישראל יריבתה של חיפה בגביע אופ"א, צסק"א מוסקבה, שתערוך בארץ את המחנה האימונים המסורתי שלה. צסק"א תשחק כמובן גם בגביע הערוץ הראשון ותחסר את קשרה הפצוע דניאל קרבאליו בן ה-23. אחרי שכבר חיזקה את שורותיה בשני קשרים, ברזילאי וטורקי, מתעניינת אלופת רוסיה בקשר טורקי נוסף, זאת על פי התקשורת הרוסית. על פי הפרסום, ארדה טוראן, קשר בן 19 מגאלטסראי יכול להיות שחקן הרכש הבא של צסק"א. סכום העברתו מוערך ב-8 מיליון יורו.

אחרי שהתעניינה בין היתר בשוער נבחרת ישראל ודפורטביו לה קורניה, דודו אואט, נראה כי ספרטק מוסקבה שתשחק בעוד כשבוע מול מכבי חיפה במגרת גביע הערוץ הראשון מצאה שוער לא פחות טוב.התקשורת הרוסית מפרסמת הערב (שני), כי לאחר מו"מ והתעניינות של מספר שבועות, סיכם שוערה של ליבורנו האיטלקית, מרקו אמליה, בשורות הרוסים ל-3 הענוות הקרובות, בשכר שנתי של כ-2.5 מיליון דולר.עבור החיפאים יהיה זה מפגש נוסף עם השוער שנמנה על סגל הנבחרת האיטלקית, אלופת העולם, לאחר שפגשו בו במשחק האחרון של שלב הבתים, כשרוברטו קולאוטי אף הצליח להכניעו באותו משחק. לאחר שצס"קא מוסקבה נחתה כבר בישראל, ספרטק צפויה להגיע לקראת השבוע הבא.

אבוקסיס: "לא הגיע לי אדום" (לי בוץ, מערכת וואלה!)

בהפועל ת"א היו שזעמו על שיפוטו של איתן תבריזי. שחקן בבקבוצה אמר: "תבריזי גמר אותנו. אם הוא היה מוציא אדום לדירסאו על הפגיעה באבוקסיס יוסי לא היה מורחק אחר כך והכל היה נראה אחרת. הוא שפט שיפוט ביתי לאורך כל ההמשחק"

יוסי אבוקסיס הגיב בסיום המשחק על התקרית שבגינה הורחק: "קצת שיקול דעת של השופט לא היה מזיק, הוא יכול היה להוציא לי גם כרטיס צהוב. אמנם עשיתי עבירה קשה, אבל לא הלכתי על השחקן ולא באתי במטרה לפגוע". על המשחק עצמו אמר הקפטן האדום: "היינו חסרי אחריות וקיבלנו גם שני שערים, שלא היינו צריכים לקבל, ממצבים נייחים. שילמנו ביוקר על חוסר הריכוז שלנו. למרות ההפסד אני חושב שאפשר לקחת דברים טובים מהמשחק הזה, כמו העובדה שבמחצית השנייה השחקנים שיחקו בשביל הכבוד של הקבוצה".

איתן תבריזי חשב קצת אחרת מאבוקסיס: "קיבלתי החלטה להוציא לו אדום כי זה היה משחק אלים, בלי קשר לעובדה שהתוצאה היתה 0:3. אני לא אמור להתחשבן עם התוצאה, העבירה שהוא ביצע היתה שווה אדום על פי החוקה".

סלים טועמה, ש"בישל" ליניב קטן את השער השלישי של חיפה, הודה בסיום המשחק: "זה המשחק הכי חלש שלי מאז שהגעתי להפועל ת"א. לא יודע מה הסיבה שבגללה לא הגענו למחצית הראשונה, אבל כשלא הולך אז לא הולך בכלל. יש לנו משחק חשוב מול הפועל פ"ת ביום שבת, ואנחנו צריכים לנצח ולחזור לעצמנו".

מאמן הפועל ת"א, יצחק שום: "הבעיה שלנו היא לא במרכז ההגנה, כי את כל השערים קיבלנו ממצבים נייחים. במצבים כאלה גם לשחקני התקפה יש משימות הגנתיות, ולפעמים לא כולם מבצעים אותן. אני בטוח שטועמה לא התכוון לבשל ליניב קטן, והגול של חרזי הגיע אחרי הרמה גרועה של מסודי, כך שזה חוסר מזל. אני שמח שבעשרה שחקנים הצלחנו לשחק כדורגל במחצית השנייה, ולמדנו את הלקחים מהמשחק הזה. משחקי הצמרת לא קובעים את האליפות, יותר חשוב להשיג את הנקודות מול הקטנות".

בסיום המשחק נרשמה תקרית אלימה בין מחנות אוהדים של שתי הקבוצות מחוץ לאצטדיון, אבל המשטרה הגיעה למקום ופיזרה את המעורבים.

עדכון ראשון: 22:38, 14/01/07
עדכון אחרון: 22:04, 15/01/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully