וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א סיכמה עם מנואל ניירה הצ'יליאני

אסף שקד ולי בוץ

14.1.2007 / 19:25

החלוץ בן ה-29, שסיכם לשנה וחצי, ירוויח פי שניים משכרו כיום בקבוצת אוניון אספניולה. מירוסביץ': "הוא אחד השחקנים הבולטים בצ'ילה"

הפועל ת"א לא מוותרת על חיזוק, ולאחר שהמו"מ עם לואיס אסקלדה ורינאלדו קרוסאדו לא צלח, אישרה ההנהלה האדומה כי היא סיכמה עם מנואל ניירה, 29, חלוץ נבחרת צ'ילה לשעבר, מקבוצת אוניון אספניולה. הצ'יליאני ישחק בשנה וחצי הקרובות במדים האדומים.

ניירה כבש בעונה האחרונה 11 שערים ב-18 משחקים בהם שותף. קבוצתו סיימה במקום האחרון בטבלה וכבשה בסך הכל 20 שערים, כשהחלוץ מבקיע יותר ממחצית מהם.

ניירה נכלל בסגל נבחרת צ'ילה במונדיאל 1998 בצרפת, אך לא קיבל דקות משחק מאחר והיה בסך הכל בן 21 ונלחם על המקום עם עם מרסלו סאלאס ואיבן זאמורנו. באותה תקופה, נחשב ניירה לאחד החלוצים המבטיחים של צ'ילה. באחד הראיונות שהתקיימו באותה תקופה, שיבח זאמורנו ואמר על החלוץ הצעיר: "ניירה עוד יהפוך לחלוץ גדול, יש לו כל מה ששחקן התקפה צריך- סיומת נהדרת, בעיטה חזקה ורעב לכבוש שערים. אחרי שאני אפרוש אני מאמין שהוא יתפוס את מקומי במדי הנבחרת".

במאזנו של החלוץ אליפות עם קולו קולו ב-1997, כמו גם גביע ב-1994 בעודו בן 18. באירופה ניסה ניירה את מזלו פעם אחת בקבוצת לאס פאלאמאס, שם לא השכיל להציג יכולת גבוהה וכבש שער בודד בתשעה משחקים בהם שותף.

בשנתיים האחרונות, עם הגעתו לאוניון אספניולה, הוא מעט נעלם מהאופק, זאת מאחר והקבוצה בה הוא משחק לא נחשבת לחזקה בליגה המקומית. "אני עדיין מאמין שיש לי מה לתת בקריירה שלי", אמר ניירה בראיון בצ'ילה לפני כחודש. "אני מאמין שעוד אחזור לשחק בקבוצה באירופה". אגב, בצ'ילה עדיין זוכה ניירה למעמד של כוכב גדול, ולמרות העובדה שהוא משחק בקבוצה קטנה התקשורת המקומית מתייחסת אליו כאל אחד השחקנים הטובים ביותר שהצמיחו "האדומים" בשנים האחרונות.

על פי דיווחים בצ'ילה ההצעה אותה הגישה הפועל ת"א לחלוץ גבוהה פי שניים מהסכום אותו הוא מרוויח כיום בקבוצתו הנוכחית (כ-120 אלף דולר לעונה).

אוהדי הפועל צפויים להיות מרוצים הן מהשחקן והן מהעובדה שאשתו נחשבת לדוגמנית מובילה בצ'ילה בפרט, ובדרום אמריקה בכלל.

מילובאן מירוסביץ', שחקן נבחרת צ'ילה ובית"ר ירושלים, סיפר מעט על השחקן: "ניירה נחשב עד לפני חמש עונות לאחד החלוצים הכי טובים שהיו בצ'ילה. הוא שייך לדור של מרסלו סאלאס וסבסטיאן רוזנטל והיה חלק מסגל הנבחרת באופן קבוע. יצא לי לשחק מולו מספר פעמים וגם להתאמן איתו בנבחרת. הוא מסוג החלוצים שיודעים להבקיע שערים ונחשב לחלוץ רחבה קלאסי. אמנם הוא לא נמצא עכשיו בתקופה טובה, אבל הוא בהחלט אחד השחקנים הבולטים בצ'ילה".

עדכון ראשון: 14.1.07, 12:25
עדכון אחרון: 14.1.07, 19:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully