וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון בדרך הקאלה

13.1.2007 / 17:20

אחרי ארבע תוצאות תיקו מצאו במכבי ת"א ניצחון 0:1 מול מכבי פ"ת. שבחון (21) כבש, השוער התל אביבי הצטיין. זר מגאנה על הכוונת, פינטו הוצע לצהובים

עמי שומן

הלילה שלוני הרציקוביץ' יצחצח שיניים לפני השינה, הוא יביט במראה ויחייך לעצמו חיוך גדול: 'מי זה עמוס לוזון, הוא יכול לבוא לצחצח לי את השיניים'. הדרבי המסורתי בינו לבין משפחת לוזון הסתיים בניצחון גדול, ולוני יכול לשלוח את הפרחים לשוער שלו, טברטקו קאלה.

אחרי ארבע תוצאות תיקו משעממות ברציפות, אחרי שאיבדה את גוסו גוסו וכל אפשרות לחתים זר בפגרה, ואחרי שלמעשה נתנה לצמרת פור רציני, הצליחה מכבי לחזור למסלול הניצחונות.

חניכיו של אלי כהן פתחו טוב ושיחקו מסודר, הן בהתקפה והן בהגנה, כשכולם חוזרים למקומות שלהם מהר ובזמן. בדקה ה-21 התקפה מרגל לרגל הגיעה לשטרית באגף השמאלי וזה הרים בדיוק כמו באימונים כדור מדוד לראשו של שבחון, שעל אף קומתו הקטנה הצליח להשחיל את שערו הראשון העונה לרשתו של אוהד כהן. לאבי נמני היתה עוד הזדמנות לסגור את הסיפור בסוף המחצית, אבל כדור שלו חלף סמוך לקורה.

למחצית השנייה עלו שתי קבוצות שונות והפעם היה זה תורה של פ"ת לתקוף גלים, אך לצערה מולה עמד השוער הטוב בארץ באחת מתצוגות השיא שלו. נגמר 0:1 גדול ללוני, שהחליף במקומות עם הלוזונים בזכות הפרש שערים עדיף.

מהלך המשחק

דקה 21: המשחק שהתנהל על מי מנוחות לא סיפק הזדמנויות ממשיות לשער במשחק. עד שהגיע התקפה מסודרת של הצהובים מצד שמאל והרמה מדויקת של אורי שטרית מצאה את יוסי שבחון, שהתרומם ברחבה ונגח בקלילות פנימה. 0:1 מכבי ת"א

דקה 25: נמני לרוסו, רוסו לנמני, ומשם בחזרה לרוסו, שעבר שחקן ומ-20 מטרים בעט חלש לידיים של כהן

דקה 39: הזדמנות ראשונה ללוזונים. סופו חטף משיטרית באגף השמאלי, חדר פנימה ושלח רוחב לעומר גולן שהיה בודד ברחבה. אלא שלמזלה של מכבי קאלה המצוין הגיע בגליץ' מהיר ראשון לכדור.

דקה 45: אחרי שהעניינים בין קאקו ונמני התחממו והשופט נאלץ להתערב, נכנס מספר שמונה לרחבה ונגח סנטימטרים מהקורה

מחצית 2

דקה 49: עוד יציאה מצוינת של קאלה לרגליים של גולן, שקיבל כדור עומק מקאקו

דקה 55: גם בצד השני של המגרש יש שוער: אוהד כהן מתח איברים והדף כדור שננגח מההגנה שלו אחורה

דקה 57: שוב קאלה ניצח את עומר גולן, שהגיע מולו לבד, בעט מקרוב, אך השוער הרואטי הדף

דקה 75: פ"ת השתלטה על המשחק אך שוב נתקלת במצטיין של המשחק, קאלה. הפעם קאקו הפציץ מרחוק ושוער מכבי ת"א הדף לקרן

דקה 77: רועי דיין קיבל כדור מנמני והדביק את הכדור לקורה, והחוצה

דקה 89: קאלה בעוד הדיפה אדירה הציל שער בטוח של סופו, שבעט מחמישה מטרים


הרכב מכבי ת"א: טברטקו קאלה; יובל שפונגין, אבי יחיאל, מילאן מרטינוביץ', אורי שטרית; שירן ייני, ג'ובאני רוסו, אבי נמני, יוסי שבחון; עומר פרץ, מיליאן מרדיקוביץ' (רועי דיין 64)

הרכב מכבי פ"ת: אוהד כהן; קובי גנון, מוראד מגמדוב, איסמעיל עמאר, עומר הדר; דניאל אונגר, סולי צמח, רוביל סרסור (דובב גבאי 67), בלסינג קאקו, פטריק סופו; עומר גולן

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

כהן: "רצינו לגמור את הנאחס ולחזור לצמרת" (לי בוץ)

המאמן המנצח, אלי כהן, היה מאושר בסיום המשחק משלוש הנקודות שהשיג לאחר חודש של תוצאות תיקו: "היה קשה לא לנצח הרבה זמן, רצינו לגמור את הנאחס ולחזור לצמרת. שיחקנו נגד אחת הקבוצות הטובות בליגה, ולא בכדי פ"ת היתה מעלינו בטבלה".

"ידענו שנקודת המפתח שלנו תהיה לנצח אותם", המשיך המאמן, "לשמחתי עברנו את אחד המכשולים הגדולים שלנו. אני מקווה שתהיה לזה המשכיות ושנצא מפה לרצף של נצחונות".

כהן חילק מחמאות לשני המצטיינים שלו במשחק, יוסי שבחון וטברטקו קאלה: "כשרכשתי את יוסי ידעתי מה הוא שווה, אני מכיר אותו מגיל 17. אני יודע מה טמון בו ויכול להבטיח שהוא יבקיע עוד הרבה שערים העונה כי הוא גולר. משחק השגה והנעת הכדור שלנו טובים יותר כשהוא משחק. את קאלה הבאנו לחיזוק הקבוצה והוא עושה את זה על הצד הטוב ביותר. התפקיד של הזרים זה להיות טובים יותר מהשחקנים הישראליים, זה האקסטרה שהוא מביא".

הקפטן אבי נמני סרב לצאת בהצהרות גם לאחר המשחק ה-11 של הקבוצה ללא הפסד: "זה נצחון חשוב מאוד, נגד קבוצה חזקה. המטרה שלנו היא להיצמד לצמרת הגבוהה, ובינתיים אנחנו עושים את זה. התקשורת יצרה אשלייה שמכבי ת"א יכולה לקחת אליפות. הלוואי וזה יקרה ואני מאוד אשמח, אבל אנחנו חייבים להתחזק ולבנות סגל רחב של שחקנים איכותיים. אני לא אשקר את עצמי ובטח שלא את האוהדים ואומר שאנחנו ניקח אליפות, כי הסיכויים שזה יקרה נמוכים". על העימות עם בלסינג קאקו במהלך המשחק, אמר הקפטן: "הוא בעט בי בלי כדור וראו את זה במצלמות. זה לא אמור לקרות במשחק כדורגל, אבל זה קרה וחבל".

אבי יחיאל: "הלך לנו קשה אבל טוב שניצחנו. עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה למשחק מול בני יהודה ולדרבי, שני משחקים בבלומפילד שצריך לנצח.אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון יש לנו חיסרון בנקודות וצריך לתקן את זה. השאיפה העיקרית שלנו היא להיות בצמרת הגבוהה ואין שום סיבה שלא נעשה את זה". על המצטיין במשחק, אמר הבלם: "קאלה מצויין כל השנה, וזה כיף מאוד שיש מישהו מאחורה ושנותן ביטחון".

השוער טברטקו קאלה סיכם: "היכולת האישית שלי לא חשובה, כל השחקנים עזרו לי להיות טוב ואני צריך להגיד תודה לקבוצה שלי וליוסי שבחון על שכבש את השער שבזכותו שניצחנו. אני מסופק מהיכולת שלי כי בחצי הראשון סבלתי מפציעה ברגל השמאלית ואחר כך ברגל הימנית. הכי חשוב שסיימנו את המשחק עם שלוש נקודות. אנחנו לא יוצאים בהצהרות על אליפות, אלא הולכים צעד אחר צעד ומשחק אחרי משחק. אם נהיה טובים וניתן 100 אחוז מעצמנו דברים טובים יקרו".

בצד המפסיד, גיא לוזון היה מאוכזב מהתוצאה: "התחלנו לא טוב את המשחק ולכן גם ספגנו. מהדקה ה-25 לקחנו את השליטה ובחצי השני היה חצי מגרש להשכרה, כי שלטנו. כמו ששיחקנו בחצי השני, זו הדרך לנצח. אם נמשיך בדרך הזו אז גם נצליח בעתיד".

אוהד כהן הוסיף: "המטרה שלנו היא עדיין להגיע לאירופה, ואת הסיכמוים עושים בסוף העונה. חוץ מ-20 הדקות הראשונות שלטנו בכל המשחק וחבל שלא השכלנו להבקיע".

הבעלים של מכבי פ"ת, עמוס לוזון, נראה מאוכזב מאוד בסיום המשחק וסירב לדבר עם אמצעי התקשורת.

מכבי מתעניינת בחלוץ פיטר קוואי (לי בוץ)

במכבי ת"א לא מוותרים על חיזוק ומעוניינים בחלוץ פיטר קוואי מכרתים, המשתייך גם לסגל נבחרת גאנה. מאמן הקבוצה, אלי כהן, אמור היה להמריא מחר בבוקר לאתונה על מנת לעקוב אחר החלוץ, אך קוואי נפצע באימון קבוצתו, אופי, והמאמן ביטל את נסיעתו.

"אנחנו לא מוותרים על חיזוק", אמר כהן. "עוד לא סיימנו לבחון את בן הולינגסוורת' ואונוקו אונייקה, אך עדיין יש לנו מועמדים נוספים. אני עושה עבודת סקאוטינג כפי שעשיתי בקיץ ויש לי עוד שניים-שלושה שחקנים שאסע לראות אותם".

דוד מרואני מ"הארץ" מוסיף: ראשי בית"ר ירושלים הציעו למכבי תל אביב את החלוץ המתנדנד של קבוצתם, ז'ואאנו פינטו. אלי כהן, מאמן מכבי, דחה את ההצעה למרות שבבית"ר התחייבו לשלם חלק משמעותי משכרו הגבוה של השחקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully