וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברוך של ברוכיאן

אסף שקד

13.1.2007 / 11:38

בעונה שעברה הוא פרץ, בצעירה הוא מבריק, אבל בבית”ר הוא קבור על הספסל. אולי אליפות אירופה תציל את הקריירה של אבירם ברוכיאן

שחקני הנבחרת הצעירה היו מופתעים בסיום משחק הידידות השבוע בקפריסין (0:3), לנוכח היכולת הטובה של אבירם ברוכיאן. קשר בית"ר, שעלה לשחק במחצית כשהתוצאה עדיין מאופסת, בישל צמד והשאיר את חבריו פעורי פה. "לא האמנו שאתה עדיין נמצא בכושר ויכול להפגין כזאת יכולת, למרות שמייבשים אותך בבית"ר", הוא שמע מחבריו שוב ושוב בחדר ההלבשה. גם גיא לוי, שהחליט לספסל את ברוכיאן בקפריסין, למרות שזה פתח מול צרפת, החמיא לברוכיאן בסיום.

כשסופרים את דקות המשחק של ברוכיאן בליגה העונה, פחות מ-180 ב-15 משחקים, היכולת הטובה שהוא הציג מרשימה עוד יותר. כמו חלק מחבריו לנבחרת הצעירה, שמעט דעכו בליגה מאז הסנסציה מול צרפת, ברוכיאן יודע שאליפות אירופה, שתיערך ביוני בהולנד, טומנת בחובה צ'אנס גדול להרים את הקריירה לגבהים חדשים.

סוכני השחקנים בארץ דואגים להבהיר היטב לשחקניהם שבהולנד יימצאו אינספור סקאוטים של קבוצות אירופאיות גדולות, וששם הם ייזכו להזדמנות שאולי לא תחזור להתקדם מקצועית וכלכלית. גם ברוכיאן שומע את הדיבורים ומצפה לאליפות היוקרתית, אבל עונת הכדורגל הישראלית, אותה הוא מבלה בעיקר על הספסל, עשויה להוות מוקש.

סדרת חינוך

מי שראה את אבירם ברוכיאן בסיום העונה שעברה לא הכיר אותו. כמו ברק יצחקי ועמית בן שושן, גם הוא התקדם באופן משמעותי תחת לואיס פרננדז. השחקן הרך והלא היציב מתקופת אלי אוחנה החל לשחק בנגיעה אחת ולהיכנס לתיקולים חזקים. יתרה מכך, הוא גילה אחריות, רצינות ואופי, שבאו לידי ביטוי לא רק בחמישה שערים ושני בישולים, אלא גם בנוכחות שלו על המגרש. פרננדז רצה לסדר לילד חוזה בצרפת, כדי שימשיך להתקדם, אבל ברוכיאן העדיף להישאר קרוב לאימא. "החיים שלי זה בית"ר", נימק הקשר היצירתי, "קשה לי לראות את עצמי במקום אחר".

מי שלא ראה עין בעין עם פרננדז את האופן שבו בית"ר צריכה להתפתח היה היו"ר ולדימיר שקלאר, שהפנה עורף למנהיגים הצעירים שצמחו בסוף העונה שעברה ופנה לשכירי חרב יקרים, כדי שאלו יביאו לו אליפות מהירה. אותם צעירים, שפרננדז דרש לטפח ולהחתים על חוזים ארוכי טווח מיד כשהגיע, קיבלו עדיפות משנית במשאים ומתנים שהתקיימו מולם בקיץ, ושחקנים שבפוטנציה הפכו להיות סמלים חדשים של הקבוצה מעיר הבירה, הופקרו לטובת שחקני רכש.

תחת אוסבלדו ארדילס, חלק מהצעירים זכו להזדמנויות, אבל כמה מהם נעצרו לגמרי. ארדילס שם את המפתחות בידיים של פבריס פרננדז וטען בפניו: "אתה המנהיג שלי על המגרש, אתה פליימקר בסגנון דרום אמריקאי". התוצאה מבחינת ברוכיאן הייתה גלות ארוכה ביציע. אפילו לארוחה המפורסמת ההיא בקיסריה, אצל ארקדי גאידמק, לא חשבו להזמין אותו.

דווקא תחת יוסי מזרחי, סמל ירושלמי, חבר קרוב של הדוד המפורסם, אורי מלמיליאן, וידיד של האבא יהודה ברוכיאן (חבר הנהלה בשנות השמונים), כולם ציפו שהדומיננטיות תוחזר לילדים המוכשרים, אבל לפחות בכל הנוגע לברוכיאן, בינתיים לשווא. עם הגעתו של מזרחי לבית"ר ירושלים, ניסה המאמן לעשות רוטציה בין הקשר הצעיר למילובן מירוסביץ'. אלא שהצ'ילאני לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, כבש שלושה שערים יפים וחשובים והפך לאחד מהשחקנים הבולטים בקבוצה, בעוד שברוכיאן המשיך לדעוך.

נכון לעכשיו, מסבירים שחקנים בקבוצה, לברוכיאן קשה להשתלב בשיטה של מזרחי. לואיס פרננדז האמין יותר בשחקנים טכניים בקישור, כאלו שרוב הכדורים צריכים לעבור דרכם. יוסי מזרחי, לעומתו, נוקט בשיטה שץואמת את הסגל שירש מקודמו. זנדברג הוזז לאגף השמאלי, מירוסביץ' שורף שטחים בימין ומניע את המשחק של הקבוצה, ואלברמן ובואטנג הם מניה בטוחה בקישור האחורי. הרכב מנצח ויעיל, אבל כזה שמקשה על ברוכיאן למצוא את מקומו.

"ליוסי מזרחי יש 4 שחקני באנקר בקישור", מסביר אחד השחקנים הוותיקים בבית"ר. "לכאורה זה דבר שכל קבוצת כדורגל חייבת לעצמה - קישור יציב שרץ במשך תקופה כיחידה אחת. מה שקורה הוא שאבירם ושאר שחקני הספסל נפגעים מהמצב הזה. גם אם אחד מהשחקנים האלה לא מציג יכולת טובה, מזרחי ממשיך לתת להם קרדיט ושחקני הספסל לא מקבלים את ההזדמנות".

מזרחי ניסה מספר פעמים העונה לעבור לשחק 4-5-1, שיטה שתיטיב עם ברוכיאן, אך תוצאות הניסוי לא ריצו את המאמן, שחזר למערך של שני חלוצים. "הבעיה הכי גדולה של אבירם היא שיוסי סימן אותו רק כקשר ימני, למרות שהוא יכול לשחק גם במרכז וגם כקשר אחורי", נותן אחד מחבריו הקרובים של ברוכיאן את השקפתו לבעיה. "הדבר הזה פוגע בו כי הוא יכול להיות רק המחליף של מירוסביץ', שנמצא עכשיו בתקופה טובה. אם יוסי היה משנה טיפה את המערכים או משתמש באבירם בצורה חכמה יותר, סביר להניח שהוא היה מקבל יותר דקות ומשחק ביחד עם מירוסביץ', כמו שראינו מול הכח עמידר ר"ג".

מזרחי מקפיד לומר שהוא חסר את השחקן שיכניס כדורים חכמים לחלוצים, למרות שיש לו את ברוכיאן על הספסל. "אבירם הוא אחד המוסרים הטובים ביותר בליגה, עם ראיית משחק שאין לכל אחד וזה בדיוק מה שמזרחי מחפש", אומר שחקן אחר בקבוצה.

למה זה לא קורה? מזרחי, שיודע שהוא חייב להביא אליפות העונה אחרת הצ'אנס שלו בבית"ר ייאבד, מאמין בכדורגל אחראי. אם יש מילה שתתאר את סגנון המשחק הבית"רי בשבועות האחרונות היא אחריות. את עידן שריקי, כמו גם חלק גדול מהכישרונות באשדוד, מזרחי עיצב דרך כמה שנים על הספסל. בבית"ר הסיפור לא שונה והמאמן מהמר על הניסיון. כך סופסל תומר בן יוסף לטובת אריק בנאדו הוותיק ודוד אמסלם שב להרכב.

"אין מה להשוות את ברוכיאן לעידן שריקי", מוחה גורם בצוות המקצועי של בית"ר על ההקבלה, "מזרחי בישל מצוין את שריקי והיום הוא סקורר נהדר, אבל המצב אצל אבירם שונה. הוא כבר היה בשיא, כבר זכה לדקות משחק בנבחרת. מה שמתאים לאשדוד, לא בהכרח מתאים לבית"ר ירושלים".

מזרחי רואה את הדברים קצת אחרת. הוא קיבל את ברוכיאן במצב רע, אחרי ההזנחה של ארדילס והוא לא מתכוון לוותר עד שיראה את הקשר שהוא מחפש. "תתחיל להיות יותר אגרסיבי, שחק תכל'ס לכיוון השער ותסכן את השער, לא רק למסור תמיד. תהיה יותר תכליתי", צועק עליו מזרחי כמעט מדי שבוע. שחקנים בקבוצה מספרים על עשרות שיחות שקיים מזרחי עם הקשר, מה שמעיד על האמונה בו מצידו של המאמן. "עד שלא תהיה מספר 1,לא תשחק הרבה. אני לא מתכוון לוותר לך", אומר לו מזרחי, על פי גורם בצוות המקצועי.

"מזרחי מאמין בברוכיאן, הוא עובד איתו המון ויביא אותו בסופו של דבר לכושר של העונה שעברה", מתעקש אותו גורם. "ברוכיאן סובל מאוד מהתחרות על ההרכב, בגלל ריבוי השחקנים בעמדה שלו, אבל מזרחי חושב שהוא יכול להגיע הכי רחוק שאפשר בכדורגל הישראלי. למרות זאת, עד שהוא לא יקבל מאבירם בדיוק מה שהוא דורש, הוא לא יתפשר איתו. בסופו של דבר אבירם יפרוץ העונה. העזיבה של פבריס פרננדז היא הבשורה הכי טובה לברוכיאן, כי ירד לו מתחרה גדול על העמדה. ברגע שמירוסביץ' ייחלש טיפה, הבא שיקבל צ'אנס בהרכב הוא ברוכיאן. כשזה יקרה, הוא יהיה מוכן מנטלית ומקצועית לקחת את הצ'אנס".

מקורבים לשחקן רואים קצת אחרת את השיחות של מזרחי עם הקשר, ומכנים חלק מהן כ"הבטחות שווא של המאמן". מבחוץ, ברוכיאן מחייך ולא לוקח קשה את המצב אליו נקלע. לפעמים נדמה שבזמן ששחקנים אחרים בספסל עושים הכל כדי לדחוק במאמן לתת להם צ'אנס, ברוכיאן פשוט תמים מדי.

אחד מבני המשפחה של השחקן דוחה את הטענה שברוכיאן אדיש למצבו. "זה לא אותו אבירם של השנים הקודמות", הוא אומר, "אחרי שהוא הפך לשחקן בנבחרת, פתאום הוא חזר למעמד של שחקן נוער שלא מקבל דקות משחק ולא קל לו להתמודד עם זה. הוא חשב שהעונה תבוא הפריצה הגדולה שלו ואחרי שהוא לא קיבל את ההזדמנויות זה הכניס אותו לדיכאון. כולם שוכחים שאבירם, ברק יצחקי, עמית בן-שושן ואלירן דנין היו בבית"ר בתקופה הכי גרועה שלה ויהיו אלה שיישארו גם אחרי שכל הכסף יגמר. דווקא בגלל זה ראוי שהם יקבלו את הטיפוח המיוחד. בבית"ר של השנה רק הכסף ושחקני הרכש מדברים וזה יכול להזיק לקבוצה בעתיד".

דנין כבר הבין את המסר

החתמתו הצפויה של ליבוניר רושל ("טוטו") הברזילאי, חלוץ שני שנהנה גם ממסירה טובה ויכול לשחק כקשר התקפי, לא מקלה על מצבו של קשר הנבחרת הצעירה. השבוע, אחרי המשחק בקפריסין, אמר ברוכיאן לחבריו: "אליפות אירופה בהולנד זה הצ'אנס שלי להראות מה אני שווה, ולקבל חוזה באירופה. כל הגדולים יראו אותי שם".

אלירן דנין הבין זאת מזמן ודרש לעזוב. חלק מכוכבי הצעירה כבר חושבים ברצינות על הקיץ הקרוב וזוכים לביקורת בקבוצה שלהם על ההעדפה שלהם לחולצה הכחולה, האחרון שבהם היה יובל שפונגין. גם עמית בן שושן מודע לפער הזה, בין היכולת בקבוצה לפרס הגדול שטומן בחובו הטורניר בהולנד. עדיין לא ברור אם ברוכיאן, שנמצא במצב בעייתי, יגיע מוכן לאליפות וימשיך להציג יכולת גבוהה, כמו במשחק האחרון בקפריסין. בינתיים הוא מסרב להצעות הרבות שהוא מקבל מליגת העל, וממשיך לקוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully