וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורסל עובר ליום שני

שגיא ניר

12.1.2007 / 14:00

משחקי ליגת העל ישוחקו ביום שני וישודרו בערוץ בתשלום כבר במחזור הקרוב, משחק בודד ביום א'. הסיבה: צ'רלטון ושידורי הכדורגל

מזה שנים עדים פרנסי הכדורסל הישראלי לשחיקה המתמדת במידת העניין בענף. מנהלת הליגה, שהוקמה לפני מספר שנים, החלה מיום היווסדה לחפש פתרונות קסם על מנת לנסות ולשנות את המגמה, כשהפעם נמצא רעיון חדש: העברת מחזור משחקי ליגת העל לימי שני כבר מהמחזור הקרוב.

כבר ממחזור הליגה הקרוב של ליגת העל, שיחל ב-21 בינואר, ישוחקו ארבעה משחקים ביום שני וישודרו בערוצים בתשלום של צ'לרטון, כשמשחק אחד יישאר ביום ראשון, וישודר בספורט 5. בתכנית: משחק אחד ביום ראשון (ככל הנראה של הפועל ירושלים, שעדיין מתמודדת במסגרת היול"ב קאפ בימי שלישי), וארבעה משחקים ביום שני, כשהראשון שבהם נפתח בשעה 19:00 והאחרון ב-20:30. מאחורי ההחלטה עומד רצונה של מנהלת הליגה להזיז את המחזור מיום שידור של משחק כדורגל בליגת העל.

"המגמה שלנו היא לבדוק לקראת השנים הבאות יום שידורים שאין בו כדורגל. אנחנו מדברים כרגע על העונה הזו בלבד, אך אולי נבקש מההתאחדות לכדורגל וערוץ 10 שיחזירו את המשחק המרכזי בכדורגל מיום ראשון לשני, כפי שהיה בעבר", סיפר יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל, שהוסיף: "אם נברח ממשחק מרכזי בכדורגל זה יעשה רק טוב לצופים של שני הענפים".

במנהלת מודעים לבעייתיות שבהעברת המשחקים ליום שני בצורה קבועה, שכן הוא סמוך למשחקי הקבוצות ביורוקאפ והיול"ב קאפ, שמתקיימים בדרך כלל בימי שלישי. לכן, מדובר בשינוי עד תום העונה בלבד.

מבחינת צופי הכדורסל מדובר בשינוי מהותי יותר מאשר מעבר של יום, שכן אלו שהורגלו בשנתיים האחרונות לשלושה משחקים מקבילים בספורט 5, יאלצו כעת לצפות באחד בלבד בערוץ זה, כאשר ארבעת המשחקים הנותרים ישודרו בערוצים בתשלום של צ'רלטון. "המנהלת מעדיפה שהמשחקים ישודרו בערוצים פתוחים, אבל לא צריך לשכוח שקיבלנו הרבה כסף עבור זכויות השידור ולזכיין שמורה הזכות לקבוע בעניין", אמר קופל.

בתום העונה יפוג הסכם זכויות השידור בין מנהלת הליגה וחברת צ'רלטון, ששילמה 4.5 מיליון דולר עבור זכויות השידור בתקופה הזו. במנהלת מודאגים כי הסכומים שיוצעו במכרז בקיץ יהיו נמוכים בהרבה, מה שמסביר, אולי, את המהלך האחרון. "אנחנו ליגה מסחרית שניזונה מספונסרים שרוצים חשיפה, במקום שיהיה יותר ויותר שקט מבחינת שידורים של ענפי ספורט אחרים כדי שיהיו מוכנים להיכנס לכדורסל", סיכם קופל.

למהלך האחרון השפעה מיידית על ליגות וקבוצות הכדורסל של האיגוד, בו לא מרוצים בלשון המעטה מהמהלך. מעבר המשחקים ליום שני יתנגש עם ליגת העל לנשים והליגות לנוער, שייפגעו גם מבחינה לוגיסטית. לשם הדגמה, קבוצת הבוגרים והנוער של עירוני רמת גן, וקבוצת הנשים של מכבי רמת חן תאלצנה כעת להסתדר עם ערב אחד לשלוש הקבוצות שמשחקות באולם "זיסמן".

יו"ר איגוד הכדורסל, ירמי אולמרט, הגיב בחריפות ואמר: "למרות שהסמכות אצל המנהלת, אני לא בטוח שההגיון אצלם. אם ככה הם בודקים ואומרים שאין בעיה אז שכל אחד יסיק בעצמו על השטחיות בה עושים שם דברים. כשלוקחים את כל הנתונים זה לא מסתדר: הליגה התחילה, הוצגה כבר תכנית שידורים ומשחקים, סידורים של אולמות, משחקי נשים ונוער. זו כניעה לכדורגל. מי שרוצה לראות את הכדורסל רק דרך הספונסרים, שלא יתפלא למה הקבוצות והנבחרות מפסידות".

המהלך המפתיע של מנהלת הליגה ייצא לדרך כבר בשבוע הבא, אך עדיין קשה להשתחרר מהרושם השלילי של שינוי כללי המשחק תוך כדי העונה. האם זה ישנה את המגמה של ירידת העניין בכדורסל הישראלי? לא בטוח. "אני רק יכול להתנצל בפני מי שתוכנת לימי ראשון, אך זה לא נקבע בגמרא", סיכם קופל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully