וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין ניצח. את מכבי

11.1.2007 / 23:40

יותם הלפרין, עם סדרת טעויות מחרידה, הפסיד במו ידיו לבדאלונה, שניצחה 92:98 והשתלטה על המקום השני בבית. כשמוסיפים לכך את היכולת של ביינום, מבינים שמכבי כנראה באמת צריכה גארד חדש

אולי ההפסד לבדאלונה יעזור למכבי ת"א בצורה כזו או אחרת. נוון ספאחיה יאיץ בצוות המקצועי לעזור לו לייבא לכאן גארד חדש בדחיפות. את המקום השני בבית ב' ביורוליג הוא כבר איבד ככל הנראה ומכבי ת"א חייבת בוס חדש על המגרש בשלב הבא, בו היא תפגוש שתי יריבות אירופאיות בכירות.

אם מכבי ת"א הייתה מנצחת במשחק הזה, כמו שזה היה נראה שתי דקות ואפילו דקה לסיום, היינו משבחים את ניקולה וויצ'יץ' על עוד ערב נפלא, את שארפ על משחק הנשמה ואת יסאיטיס על היד החמה. בפועל, כל שנותר לנו הוא לנזוף בשני הגארדים המובילים של הקבוצה, שמתיימרת לחזור לפיינל פור גם השנה.

וויל ביינום לא נגמל מהמשחק השכונתי והילדותי שלו ויותם הלפרין פשוט נתן לבדאלונה את המשחק במתנה ומנע ממכבי ת"א להשיג את ניצחון החוץ השני שלה, דווקא באחד המגרשים הביתיים באירופה. טל בורשטיין אגב, שיחק שתי דקות ולא הורגש.

בשורה התחתונה, מכבי ת"א ירדה למקום השלישי על חשבונה של בדאלונה, ונראה שרק נס יחזיר אותה למקום השני בסיום השלב הראשון, אם מסתכלים על סדר המשחקים הנוח יחסית שנותר לקטאלונים.

מהלך המשחק

מכבי ת"א פתחה בחמישיה עם: וויל ביינום, יותם הלפרין, סימאס יסאיטיס, ניקולה וויצ'יץ' וג'יימי ארנולד. בדאלונה פתחה עם: אלמר בנט, פראן לאביניה, לובוש בארטון, צ'ארלס גיינס ורוברט ארצ'יבלד.

המשחק נפתח בקצב מהיר מאוד, כאשר הגארדים בשני הצדדים הירבו לאבד כדורים והנקודות הושגו בעיקר מכיוונם של הפורוורדים, שנהנו מהגנות חדירות. היתרון נע מצד לצד והראשון שהצליח להגדיל אותו במכבי ת"א היה דרק שארפ, שקלע שלשה וקבע 11:17 אחרי 6 דקות. הקטאלונים צימקו למינוס 2, אבל השלשה השניה של יסאיטיס וסל של ניקולה וויצ'יץ' הובילו את מכבי ליתרון 20:26 בסיום הרבע הראשון.

רודי פרננדז החזיר את בדאלונה לעניינים בתחילת הרבע השני, אותו פתחו המארחים בריצת 2:7. מהצד השני, ליאור אליהו תרם נקודות חשובות ועשה את העבודה בהגנה, כדי לא לאבד את היתרון. אחרי 7 דקות, ניקולה וויצ'יץ' כבר הגיע למאזן נקודות דו ספרתי והעלה את מכבי ליתרון שיא, 36:44.

הספרדים הגיבו בריצת 2:10, כשאלמר בנט וצ'ארלס גיינס הישוו ל-46:46. בשניות האחרונות של הרבע השני, יסאיטיס השיג עוד מהלך של שלוש נקודות (הפעם בסל ועבירה) ודרק שארפ הוסיף שלשה עם הבאזר כדי לקבוע 48:54 למכבי ת"א בהפסקה.

מכבי ת"א פתחה את הרבע השלישי עם חמש נקודות רצופות וניקולה וויצ'יץ' קבע יתרון דו ספרתי, 48:59. מהרגע הזה ההגנה של הצהובים נרדמה והשיא היה בעבירה בלתי ספורטיווית של יותם הלפרין, שאיפשר לבדאלונה להשלים ריצת 2:13 ולהשוות ל-61:61. וויל ביינום, במשחק חלש, המשיך לתת מתנות לספרדים. למזלה של מכבי, דרק שארפ דאג להיות במקום הנכון ובזמן הנכון והוביל אותה ליתרון 71:76 בסיום הרבע השלישי.

מכבי ת"א פתחה את הרבע האחרון בקצב מצויין וסימאס יסאיטיס קבע 73:80 אחרי שתי דקות. הפעם רודי פרננדז צימק ל-78:80, אלא שיניב גרין, שבקושי קיבל דקות, קלע ברגע הזה סל חשוב מאוד. יסאיטיס הוסיף עוד שלשה וקבע 78:85 כשנותרו 3:30 דק' לסיום.

בתוך המאני טיים, רודי פרננדז הוביל את בדאלונה לנסיון אחרון לחזור למשחק, כשצימק ל-89:86. בהמשך הוא אמר תודה להלפרין על עוד איבוד כדור והישווה ל-91:91, כשנותרו 40 שניות לסיום. הלפרין החטיא בהתקפה הבאה והפעם זה היה ארצ'יבלד, שסיים ריצת 0:7 בדקה וביצע מהפך מדהים, 91:93 לבדאלונה, 20 שניות לסיום.

מכבי ת"א יצאה להתקפה, ניקולה וויצ'יץ' היה קרוב מהלך של 3 נקודות, אבל החטיא מתחת לסל וקלע רק פעם אחת מהקו. בדאלונה יצאה להתקפה כשנותרו 10 שניות לסיום ורודי פרננדז העלה ל-92:95. 7 שניות לסיום, דרק שארפ נעצר בעבירה וכשגם הוא החטיא את הזריקה הראשונה, הסיפור נגמר עבור מכבי ת"א.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: סימאס יסאיטיס 24 (4 מ-4 ל-2, 5 מ-9 לשלוש) ו-4 חטיפות, ניקולה וויצ'יץ' 20 (8 מ-10 ל-2), דרק שארפ 16 (4 מ-5 לשלוש) ו-4 אסיסטים, ליאור אליהו 12, וויל ביינום 9 ו-7 איבודים, ג'יימי ארנולד 7, יותם הלפרין (0 מ-6 ל-2, 0 מ-2 לשלוש) ויניב גרין 2 כל אחד.

קלעו לבדאלונה: רודי פרננדז 21 ו-7 ריבאונדים, בנט 15 ו-6 אסיסטים, גיינס 14 ו-8 ריבאונדים, בארטון (7 אסיסטים) וארצ'יבלד 13 כל אחד, לאביניה 7, ואזקז 6, בטס 4, הוארטס 3, פליס 2.

ואסקז: "ניצחנו קבוצה גדולה"

נוון ספאחיה אמר אחרי המשחק: "אני מברך את חובנטוד על הניצחון. שיחקנו טוב במשך 35 דקות, אבל ל-5 האחרונות לא הגענו. שיחקנו מול קבוצה מצוינת ואנחנו יודעים שעשינו את זה טוב, אבל הם הראו הערב שהם יכולים להגיע רחוק".

ג'יימי ארנולד הצטרף לאיחולים: "אני חייב לברך את קבוצתי לשעבר על המשחק הטוב שלהם. הם שיחקו עם הרבה רצון וכוח ובדקות האחרונות התרכזו בהגנה. לא ידענו איך להמשיך לשלוט במשחק"

אאיטו רנסס, המאמן המנצח: "אני מאוד מרוצה מהאמונה שהייתה לנו בדקות האחרונות של המשחק. ניצחנו קבוצה טובה מאוד עם שחקן גדול כמו ניקולה וויצ'יץ' ושחקנים שיודעים לקלוע טוב מבחוץ. אני רוצה להודות גם לקהל שהגיע היום ותמך בנו. אנחנו נהננו כמוהם מהמשחק היום"

פאקו ואסקז התייחס גם הוא לדקות האחרונות: "משחק גדול. בעיקר בלטה האמונה שלנו בדקות האחרונות, בהן הם שלטו במשחק. למרות זאת הראנו אופי ואני חושב ש-8,000 הצופים שהיו כאן הערב, נהנו ממשחק טוב שלנו נגד קבוצה גדולה כמו מכבי ת"א"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully