וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הקהל של מכבי?

לי בוץ

12.1.2007 / 10:22

לאשדוד הגיעו 500 צהובים, מבצע המנויים נכשל ופתאום להפועל תל אביב יש יותר אוהדים. הימים השחורים שאחרי החולצות השחורות

בתוך הדיווחים על המשחק המרתק בשבת האחרונה בין מכבי תל אביב לאשדוד, שהסתיים בשיוויון 2:2, נבלע הנתון המדהים ביותר במשחק: רק 500 אוהדים בצהוב עשו את הדרך הלא ארוכה בין תל אביב לאיצטדיון הי"א באשדוד. אנחנו לא מדברים על מכבי פ"ת או הכח רמת גן, אלא על המועדון עם פוטנציאל האוהדים הגבוה ביותר בארץ. לא בית"ר ירושלים, לא מכבי חיפה ובטח שלא קבוצות אחרות בארץ יכולות למלא לבדן את אצטדיון ר"ג, כפי שעשו הצהובים בגמר הגביע בעונת 2004/5.

בעונה שעברה הגיע הקהל הצהוב לשיאו, כשקנה 10,000 מנויים לכבוד עונת המאה של המועדון, שהיתה ידועה בכינויה עונת הגלאקטיקוס. עם זאת, הבועה הענקית שיצרה מכבי סביבה בעונה שעברה התפוצצה בפניה והאוהדים החלו לנטוש. העונה, פחות מ-3,000 אוהדים עשו מנוי למשחקי הבית של הקבוצה. במשחקי החוץ, כאמור, המצב הגרוע עוד יותר. אז לאן נעלם הקהל של מכבי ואיך קרה שליריבה האדומה מעבר לכביש, שבסיס האוהדים שלה קטן יותר, יש מספר מנויים כפול?

לאחר הניצחונות על בני יהודה והפועל ת"א ניסו במכבי להחזיר את הקהל כשהודיעו על מכירת מנויים מחודשת. לצורך העניין שכרה ההנהלה משרד פרסום שימכור גל שני של מנויים, אך העניין לא צלח ועשרות בודדות של אוהדים קנו את הפיתיון. המכירה הופסקה לאחר שהקבוצה הפסידה כסף על שיווק. ברקע, נשמעה ביקורת על המהלך מצד גורמים בהנהלה.

"האוהדים של מכבי לא מטומטמים", אמר מקורב לקבוצה. "הם יודעים שהנצחון בדרבי היה קצה גבול היכולת של השחקנים ואין להם למה לצפות. האוהדים דיברו עם אלי כהן, שאמר להם 'הלוואי והייתי יכול להביא לפה את השחקנים שאני רוצה', אחרי שמאמן אומר משפט כזה, ברור שמהעונה הזאת לא ייצא כלום".

צבא קטן ואוהב

אוהד ותיק של מכבי, אלון צברי, הוסיף: "מכבי מאבדת הרבה אוהדים, גם מהגרעין הקשה, בגלל ההנהלה. בכל קבוצה, כשלאוהדים יש בעיות יש להם למי לפנות, רק לנו אין עם מי לדבר. כבר שנה וחצי שאף אחד מההנהלה לא ישב עם האוהדים, זה בלתי נתפס. כשאלי דריקס היה בקבוצה הוא לפחות היה מתייחס אלינו, גם אם לא קיבלנו את התשובות שרצינו לשמוע ממנו".

"לוני לא מחובר לרוח של מכבי. מכביזם זה לא רק נצחונות, זה הרצון לנצח ולוני הורס את השם והמוניטין של הקבוצה, הוא לוזר. למכבי היה קהל גם בתקופות שלא היתה יכולת ולא היו תארים, הרציקוביץ' הוא הבעיה".

למרות כל זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמעט הקהל הצהוב, שמגיע מידי שבוע לתמוך בקבוצתו נותן הצגות עידוד איכותיות. אותם אוהדים שבשנים עברו החליפו את החולצה הצהובה בחולצה השחורה, שתמיד מצאו סיבה למחות או לשתוק במחאה, שזרקו בבושת פנים את ברוך דגו וסאלם אבו סיאם ממכבי - דווקא הם מעודדים בפיגור ואחרי הפסדים, מרעיפים אהבה ללא תנאי על השחקנים ולרגע לא מתלוננים על היכולת הדלה ועל העובדה שמכבי של השנה זנחה את היומרות הווינריות.

"בתור אחד שהיה במכבי גם בשנים הקשות, אני חושב שהשנה אנחנו מרגישים את הקהל ומחוברים אליו יותר מתמיד", אמר אחד משחקני הקבוצה. "אנחנו מרגישים את התמיכה והאהבה שלהם לא רק במגרשים אלא גם באימונים וברחוב בחיי היום-יום. אפילו הזרים נמצאים בקשר קבוע עם האוהדים שמתקשרים אליהם ומחזקים אותם מידי יום, זה דבר שלא היה שנים במכבי".

דווקא הבעייתיים נשארו

הסיבה לכך היא היא שבתחילת העונה הגיעו ארגוני האוהדים "השחקן ה-12" ו"אולטראס מכבי" להחלטה לפיה הם לא מוכנים שהשחקנים יהיו קורבן למלחמות מול ההנהלה. שיחות בין נציגי האוהדים לקפטן ולאליל של שער 11, אבי נמני, הניבו פשרה – כל עוד השחקנים נותנים את הכל על המגרש, הם יקבלו גב מהיציע. ואכן כך קרה.

"החלטנו שהקבוצה לא תוכל להשתמש בתירוץ שהקהל נגדה", מסביר לוואלה! ספורט תומר יעקב, מראשי ארגון האולטראס של הצהובים. "לכן אנחנו עושים את ההפרדה הזאת בין ההנהלה למאמן ולשחקנים. הבטחנו לאבי שניתן זמן לראות איך השחקנים מתפקדים עם תמיכת האוהדים ובלי לחץ מהיציע. זאת הסיבה לכך שאנחנו גם מבליגים על היכולת המקצועית שהיא קטסטרופה. הרי אם הליגה היתה קצת יותר חזקה היינו נמצאים במקומות 7-8 ולא בצמרת".

"לוני חושב שהוא הצליח להבריח את האוהדים הבעייתיים לדבריו, אבל הוא טועה. הוא הרחיק את האוהדים שסבלו בשקט ודווקא אלו שהיו אחראים על המחאות נשארו. פשוט החלטנו לשמור על שקט יחסי תקופה מסויימת ולראות לאן הדברים מתקדמים".

צברי מוסיף: "למרות שהיכולת הזאת היא לא מה שאנחנו רוצים לראות, יש הרבה צעירים והרבה מלחמה ואנחנו לא צריכים יותר מזה. אנחנו שומרים על השקט כדי שלוני יוכל למכור את הקבוצה וגם כדי שאבי יקבל את השקט שמגיע לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

היכונו לרעידת אדמה

אז מה עדיף – כמות או איכות? "עדיף מעט קהל שהוא קהל טוב", טוען יעקב וגם השחקנים בקבוצה מסכימים איתו. גורם בקבוצה אומר: "נכון שמכבי זאת אימפריה שצריכה למלא אצטדיונים בכל רחבי הארץ, ואנחנו מבינים את הקהל שלא בא כי הוא רוצה לראות קבוצה נוצצת וזוהרת. עם זאת, טוב לנו גם במצב הנוכחי וגם מעט האוהדים שמגיעים עושים רעש ותפאורה כאילו שמדובר באצטדיון מלא".

עם זאת, מבהירים האוהדים כי השקט הוא אך ורק על פני השטח ובפועל הקהל של מכבי הוא כמו הר געש לפני התפרצות. הדד-ליין עדיין לא סופי וגם התוצאות לא ידועות מראש, אך לכולם ברור שאם עד תום העונה מכבי לא תעלה על דרך חדשה, נהיה עדים לרעידת אדמה נוספת בקרית שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully