וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנטליות של הכדורידן הישראלי

10.1.2007 / 21:40

הנבחרת נבהלה ברגע האמת, הפסידה 30:28 למקדוניה, ופגעה בסיכוייה להעפיל לאליפות אירופה. הופמן: "השופטים עזרו להם"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקליני

נבחרת ישראל הפסידה הערב (רביעי) לנבחרת מקדוניה 30:28 באולם מטרו-ווסט ברעננה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2008 שתיערך בנורבגיה.

ארבעה ימים לאחר הניצחון ההרואי על נבחרת סרביה, ניסו החניכים של שלמה הופמן להמשיך במומנטום החיובי מול נבחרת שנחשבת על הנייר כחלשה יותר. אבל נראה שהמקדונים, בניגוד לסרבים שזילזלו, באו דרוכים למשחק, על שלל כוכביהם.

מלבד היכולת הגבוהה של האורחים, נבחרת ישראל, שהציגה ביום שבת משחק מצוין בהגנה עם המון לב והקרבה, הייתה רחוקה מלהרשים. השוער הישראלי ליאוניד דורשנקו, שהיה מצוין נגד הסרבים, עמד כבול עץ במחצית הראשונה. ההגנה הישראלית לא לחצה וההתקפה לא הייתה חדה.

ישראל אמורה הייתה להילחם עם מקדוניה על המקום השני בבית המוביל לשלב ההצלבה, שייערך ביוני, אך ההפסד הקטין את סיכוייה לסיים במקום השני. ביום שבת תשחק הנבחרת במקדוניה במשחק הגומלין, ותקווה להשיג ניצחון בהפרש של שני שערים.

כ-2000 אוהדים של הנבחרת הגיעו לאולם כדי לתת דחיפה לנבחרת, אך לא זכו במה שהם כל כך רצו - ניצחון.

ישראל פתחה טוב וזה נראה מבטיח. אט אט החלו האורחים להשתלט על המשחק, עלו ליתרון 5:6 ומכאן ואילך אחזו ביתרון וברסן המשחק לכל אורך הדרך. לקראת סוף המשחק התעוררו חניכיו של הופמן ועשו ניסיון אחרון לחזור למשחק עם עצירות של דורשנקו ושערים של סמולר, שלא פתח בהרכב. ישראל צימצמה עד כדי שער אחד, אבל זה היה הכי קרוב שהיא הגיעה.

מהלך המשחק:

הנבחרת פתחה את המשחק עם ליאוניד דורשנקו בשער. שחקני השדה: חן פומרנץ, עידן מיימון, עידן מירקוס, גל אברהם, יואב נאמן ועמיר לנגליב.

מחצית ראשונה: 15:19 למקדוניה

הנבחרת פתחה חזק. יואב נאמן סחט זריקת עונשין מ-7 מטרים ועידן מיימון העלה את ישראל לראשונה על הלוח. נאמן עלה מצוין מהפינה כדי לכבוש, וחטיפה של לנגליב, שהריץ את פומרנץ, העלו את ישראל ל-2:4. המקדונים, בשני מהלכים טובים, השוו ל-5:5. אחרי כ-10:30 דקות עלו האורחים ליתרון ראשון במשחק. רפיון בהגנה הישראלית העלה את האורחים ליתרון 7:11, ושלמה הופמן מיהר לקחת פסק זמן.

ישראל חזרה מפסק הזמן והמשיכה בהגנה חזקה, אבל המקדונים לא נרתעו, ניצלו דקות רעות מאוד של דורשנקו ועלו שוב ל-11:16. זריקה אדירה של אנגלובסקי בכדור חופשי העלתה ל-13:18, ושער 5 שניות לסיום המחצית של חן פומרנץ הוריד את ישראל בפיגור סביר של 4 שערים להפסקה.


מחצית שנייה: 28:30 למקדוניה

דבדה ניסה לצמק ל-3, אך נעצר אצל השוער המקדוני. והמקדונים, עם שער, חזרו להוביל ב-5. ישראל המשיכה לרדוף אחרי האורחים ולא הצליחה לעצור אותם בהתקפה. שתי הנבחרות, במשחק מפוזר, לא הצליחו לכבוש משני צידי המגרש דקות רבות, עד שיוביץ' עשה לזה סוף וכבש לזכות מקדוניה. קווץ' הגנתי של ישראל כמעט צימצם את היתרון המקדוני, אבל גל אברהם בהחמצה מסמרת שיער מול שוער בלבד, גנז את התקוות הכחולות-לבנות. עצירות טובות של דורשנקו, שסוף סוף התעורר וסמולר בשני שערים בהתקפות מתפרצות הקטינו ל-25:23. ישראל החלה ללחוץ בעזרת הקהל וצמצמה ל-28:27 משער של מיימון, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

כובשי השערים:

לישראל: עידן מימון 7, חן פומרנץ ואבישי סמולר 6 כ"א, תום מטלון 4, ויואב נאמן, דודו בטש, גל אברהם, דן מירקוס וארז פפו הוסיפו 1 כ"א. הרבו למקדונים: סטוינוביץ' הפציץ 8, לזרוב 7.

הופמן: "המקדונים עדיפים עלינו"

מאמן הנבחרת שלמה הופמן אמר בסוף המשחק: "אני לא חושב שנראינו רע. במחצית השנייה שיחקנו טוב יותר. הבעיה היתה במחצית הראשונה שקיבלנו יותר מדי שערים. גם השופטים
במקום לעזור לביתיים עזרו למקדונים. אין מה לעשות, המקדונים עדיפים עלינו פיזית, אבל בהתקפה היינו צריכים לשים יותר גולים".

עידן מימון, שהודיע כי יפרוש בסוף הקמפיין הנוכחי של הנבחרת, אמר: "לא שיחקנו טוב. איבדנו יותר מדי כדורים. לא הגיע לנו לנצח. נרים את הראש ניסע למקדוניה ונקווה לטוב. הקהל לא מפחיד אותנו. שיחקנו כבר פעמים מול קהל לוחץ. אם לא היינו מאמינים, היינו נשארים בבית. יש לנו מה לעשות. נוסעים לעשות את המקסימום".

עוד הוסיף הקפטן: "עשינו ממש הרבה טעויות. היה לנו מומנטום ועוד פעם נפל הכדור על הרגל. לא שיחקתי טוב כמו שכל הנבחרת לא שיחקה טוב".

אבישי סמולר, המצטיין בשורות הנבחרת: "האינדיבודואליות זניחה, שחקן אחד בולט מעל האחרים לא תופס בנבחרת. ניסינו להתרומם, אבל כל שריקה של שופט פגעה בנו. אין על מה לבכות, המקדונים היו יותר טובים. אני לא חושב שזה בעיה של מנטליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully