וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת צעירה: התחיל יפה, נגמר מביך

לי בוץ

11.1.2007 / 10:04

הנבחרת הצעירה השיגה ניצחון מרשים בקפריסין (0:3) במשחק הכנה ליורו 2007, אבל תקרית לא נעימה בשדה התעופה העיבה על ההישג

הנבחרת הצעירה של ישראל פתחה היום (רביעי) את הכנותיה ליורו 2007 ברגל ימין, עם ניצחון נאה 0:3 בקפריסין, משערים של שלומי ארבייטמן, רועי דיין ועמית בן שושן.

ארבייטמן פתח את מסכת השערים, כשהבקיע בדקה ה-65 מבישול של אבירם ברוכיאן. בדקה ה-80 נכנס רועי דיין במקומו של מאור מליקסון, וארבע דקות מאוחר יותר חלוצה של מכבי ת"א כבש את השני לישראל. השוער הקפריסאי הדף בעיטה חופשית של ברוכיאן מ-20 מטרים, ודיין דחק מקרוב כדי לקבוע 0:2. בדקה ה-89 הוסיף דיין גם בישול, לעמית בן שושן, וזה קבע את תוצאת המשחק, 0:3.

"היה חשוב לנו לנצח", הבהיר גיא לוי למי שחשב אחרת. "ניסינו מספר וריאציות בתפקוד של שחקנים, וגם ניסינו מספר שחקנים חדשים, אז אני שמח שהדברים הסתדרו כמו שרצינו".

בן שושן, כובש השער השלישי, היה גם הוא מרוצה. "בהתחלה זה נראה קשה, אבל אני חושב שבסך הכל היה משחק טוב מאוד שלנו, במיוחד במחצית השנייה. כל מי ששיחק היום, גם החדשים, הציגו יכולת טובה. האווירה פה מצוינת כמו תמיד".

ארבייטמן נכנס כמחליף כבר בדקה ה-23, לאחר שהשופט ביקש מגיא לוי להחליף את איתי שכטר, כדי להימנע מלשלוף לו כרטיס צהוב על התחזות ברחבה. הצהוב הראשון שלו היה גם הוא על התחזות.

במחצית הראשונה הכוחות היו שקולים, כשלחבר'ה בכחול-לבן היו טענות לשיפוט. אחרי ההפסקה כבר היה ברור מי הנבחרת האיכותית מבין השתיים, ומלבד השערים היו לבחורינו המצוינים הזדמנויות טובות נוספות. בכל מקרה, נסתפק ב-0:3.

גיא לוי וחניכיו הגיעו לקפריסין בסגל של 19 שחקנים, לאחר שטוטו תמוז נאלץ להישאר בארץ. זו הייתה הופעת הבכורה של דני בונדר בנבחרת.

"אנחנו מודעים לכך שבאליפות אירופה הרמה תהיה גבוהה יותר, אבל כל משחק כזה משפר את היכולת שלנו ומחבר אותנו אחד לשני", אמר בסיום המשחק דקל קינן. "היה חשוב לנו לספוג קצת אווירה של משחק חוץ. חוץ מזה, תמיד כיף לנצח, בטח בתוצאה של 0:3". על המוזמנים החדשים אמר קינן: "קל להתחבר לנבחרת הזאת. כולנו חברים טובים ומקבלים כל שחקן חדש בברכה".

מהלך המשחק

דקה 6: איתי שכטר קיבל כרטיס צהוב על התחזות לאחר שצלל ברחבה.

דקה 22: שכטר שוב צלל, אבל ניצל מכרטיס אדום לאחר שהשופט ביקש מגיא לוי להחליפו לפני שיורחק.

דקה 28: שלומי ארבייטמן נכנס במקום שכטר.

דקה 33: יובל שפונגין נכנס במקומו של דני בונדר, שנפגע בעינו לאחר שקיבל מכה משחקן קפריסאי.

דקה 65: גול! אבירם ברוכיאן הכניס כדור עומק לארבייטמן, והחלוץ לא התבלבל והבקיע את ה-0:1.

דקה 84: גול! אבירם ברוכיאן ניגש לבעוט בעיטה חופשית במרחק 20 מטרים מהשער הקפריסאי. הכדור חלף מעל החומה והשוער המקומי הדף, אבל רועי דיין הגיע ראשון וכבש את ה-0:2.

דקה 89: גול! דאבל פס בין דיין לבן שושן הסתיים בשער של החלוץ הבית"רי. 0:3 לישראל.

הרכב הנבחרת: תום אלמדון (אוהד לויטה, 46); דני בונדר (יובל שפונגין, 33), דקל קינן, שי מימון, אלירן דנין (נאור פסר, 46); קובי דג'אני (אבירם ברוכיאן, 46), עידן סרור (אמיר טגה, 60), ליאור רפאלוב (רועי דיין, 67), מאור מליקסון; עמית בן שושן, איתי שכטר (שלומי ארבייטמן , 28).

תקרית מביכה בשדה התעופה

שחקני הנבחרת היו מעורבים בתקרית לא נעימה בשדה התעופה בקפריסין. אנשי הביטחון הקפריסאים לא אישרו לשחקנים לעלות למטוס מוצרים נוזליים שרכשו בדיוטי פרי, זאת בהתאם לחוקי התעופה החדשים. חניכיו של גיא לוי סירבו למלא אחר ההוראות, ובמקום התפתח עימות, שנרגע רק לאחר התערבות של אנשי אבטחה ישראלים. כתוצאה מכך התעכבה הטיסה בכחצי שעה, אך בסופו של דבר המריאו השחקנים ונחתו בארץ בשלום קצת אחרי חצות.

"יש לי תפילין שאני לוקח איתי לכל מקום", הסביר קובי דג'אני עם נחיתתו בישראל. "כשהגעתי לבדיקה הדיילת ניערה את זה וכשאמרתי לה שמדובר במשהו שקשור לדת שלי, היא לא הבינה מה אני רוצה, דחפה אותי ונתנה לי סטירה. זה לא נעים אבל העיקר שניצחנו".

תום אלמדון נתן את גירסתו לפרשה: "נגעו לאחד השחקנים בתפילין, הוא שם את היד ואז החלה מהומה. עשו לנו בכוונה ולא מתאים שעושים לנו דווקא. למרות ההרגשה הלא נעימה, אנחנו שמים את זה בצד".

גיא לוי הסביר כי הוא אינו בקיא באירועים האחרונים, אך הזכיר תקרית נוספת שלא קשורה לפן המקצועי ולדעתו משקפת יותר את המצב בנבחרת: "גנבו לדני בונדר את המחשב וכולם אספו כסף כדי לקנות לו אחד חדש, אלה הדברים שמאפיינים את הנבחרת שלנו". המקרה עליו דיבר המאמן התרחש לפני ההמראה לקפריסין, באימון הנבחרת בר"ג, אז פרצו למגן הצעיר את האוטו וגנבו לו משם את המחשב הנייד. שחקני הנבחרת החליטו לוותר על דמי הכיס שקיבלו לנסיעה (20 יורו כל אחד) על מנת שבונדר יקבל מחשב חדש. לוי הוסיף ודיבר על המשחק עצמו: "חשוב היה לנו לנצח ולבדוק דברים מסוימים כמו הרכבים שונים ושחקנים חדשים. אנחנו לא מזללים באף יריבה, והתמודדנו מול הקשיים בצורה יפה".

ליאור רפאלוב סיכם: "אני שמח שפתחתנו ברגל ימין, היה לנו הרבה על מה לעבוד והיה חשוב לנצח. נכון שזו לא הרמה שנפגוש באליפות אירופה, אבל ממשחק למשחק גם הרמה שלנו תעלה".

עדכון ראשון 10.1.06 16:20
עדכון אחרון 11.1.06 9:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully