וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: זר חדש, עידן חדש

10.1.2007 / 11:52

ספאחיה קיבל אור ירוק להחתים זר, ובלבד שיהיה משמעותי יותר מביופורד ופיליקס. לראשונה, כץ ופדרמן יהיו מעורבים בהחתמה, ולא רק יממנו אותה

שלוש דרכי פעולה אפשריות עומדות בפני אנשי מכבי תל אביב, 12 שעות לאחר הפגישה בין הצוות המקצועי להנהלת הקבוצה: 1. החתמת גארד אמריקאי, רצוי בעל ניסיון אירופאי; 2. רכישת גארד אירופאי מקבוצת יורוליג או יול"ב קאפ, שבקרוב תסיים את דרכה באחד המפעלים; 3. להסתפק בטל בורשטיין.

זה חודש ימים שנוון ספאחיה מנסה לדבר לליבם של חברי ההנהלה באשר לצירוף גארד נוסף, אולם עד לפני המשחק מול רומא נתקל בחומה בצורה. "קיבלתם תקציב כמעט בלתי מוגבל. אלו השחקנים שהחתמתם ואיתם תאלצו להסתדר", נאמר אז לחברי הצוות המקצועי. בהנהלה היו מי שסברו שמגמת השיפור ביכולת הקבוצה, שהחלה במשחק באתונה, בתוספת חזרתו הצפויה של טל בורשטיין, אינם מחייבים חריגה מהתקציב. אלא שהיכולת הלא משכנעת במשחקי הליגה האחרונים ובעיקר הניצחון הביתי הדחוק על פרטיזן וההפסד לרומא ביום חמישי שעבר סדקו את התיאוריה, וסוגיית החיזוק שבה לסדר היום. "מה עדיף, למצוא את האחראים לשגיאות או להציל את העונה?", היטיב להסביר גורם בקבוצה.

כמה הזרים זוללים

ההכרה הזו הביאה לפגישה שנערכה אמש בביתו של דיוויד פדרמן. ספאחיה סקר בפני ההנהלה את האופציות העומדות בפניו, שאינן רבות כרגע. בימים הקרובים ייפלטו שחקני NBA רבים מקבוצותיהם וירחיבו את מעגל השחקנים החופשיים, כשבמקביל יודחו מספר קבוצות מהמפעלים האירופאים השונים וישמחו לשחרר שחקנים שמכבידים על התקציב במחיר נמוך. בסיומה של הפגישה הוחלט להמתין להתפתחויות בשוק, ולהיוועד פעם נוספת לאחר המשחק מול בדאלונה.

"קיבלנו אור ירוק להחתים שחקן, ובלבד שיהיה משמעותי", סיפר עוזר המאמן גיא גודס בתום הפגישה. “שחקן משמעותי” הוא מושג שטבע רענן כץ, ועיקרו: לא עוד ביופורדים ופיליקסים, וודאי שלא במחירים האלה. על פי הערכות זוללים שלושת האמריקאים שהוחתמו הקיץ 35 אחוז מעוגת התקציב, ובמועדון ישנם עדיין מי שמבכים את ההתנהלות הכלכלית התמוהה הזו. בשנים האחרונות החזיקה מכבי קבוצת-על בתקציב בינוני בקנה מידה אירופאי, כשמרבית שחקניה נחשבו ל"אנדר פייד"; גם העונה התפוקה המקצועית של האמריקאים של מכבי אינה פרופורציונאלית ביחס לשכרם, רק שבכיוון ההפוך.

הצל של מזרחי ופנאן

חצי הביקורת מופנים בעיקר כלפי שמעון מזרחי ומוני פנאן, האמונים בלעדית על ניהול המשאים והמתנים במכבי. לאור ההתנהלות הפיננסית הקיץ החליטו פדרמן וכץ, בעלי המניות העיקריים, להיכנס לעובי הקורה בכל הקשור לתקצובם של שחקני הרכש. זמן רב שהשניים מרגישים מרוחקים, מחוץ לעניינים. מעט מנוצלים אפילו. כץ חש מרמור גדול בחודשים האחרונים וטוען בכל הזדמנות כי נודע לו על החתמתם של שחקני הרכש רק בדיעבד. האבסורד הוא ששלושת האמריקאים עלו לכץ ולפדרמן כמיליון דולר כל אחד, הסכום שעליהם לשלם לפי אחוזי הבעלות שברשותם. לאחר המשבר עם מוני פנאן הוחלט בהנהלה שמעתה "כל ההחלטות יתקבלו יחד, והדגש הוא על כולם". פדרמן אולי יצטרך להעביר את מינוי מנהל השיווק הבא בדירקטוריון, אולם מזרחי ופנאן איבדו קלף חזק הרבה יותר: הבלעדיות בתחום שחקני הרכש. לשאלה האם מדובר בשינוי חיובי נקבל אינדיקציה ראשונית ככל הנראה בזמן הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully