וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הייתה לנו זכות לנצח"

9.1.2007 / 23:20

דן שמיר ראה את שרון דרוקר ואוסטנד עושים לו ולירושלים בית ספר בתבוסה 82:66 בבלגיה. עכשיו חייבים לנצח את אלבא ברלין

שרון דרוקר ואוסטנד הבלגית הביסו הערב (שלישי) 66:82 את הפועל ירושלים, במחזור הלפני אחרון של שלב הבתים ביול"ב קאפ.

אחרי פתיחת עונה רווית אכזבות, במהלכה עמדה הפועל ירושלים מספר פעמים על סף התהום, היה נדמה כי שהקבוצה מתחילה לאט לאט למצוא את הדרך שלה. הניצחון הגדול בסיינה והרגיעה היחסית במשחקי הליגה נתנו לאוהדי הקבוצה את ההרגשה שהגרוע מכל כבר מאחוריהם וגם הגעתו של טרנס מוריס בפגרה האחרונה במקומו של תמאר סליי העלתה את סף האופטימיות במלחה.

אבל המשחק באוסטנד החזיר את ירושלים למציאות העגמומית. מוריס שיחק 12 דקות בלבד, קוטה שיחק אפילו פחות (10 דקות), והקבוצה של דן שמיר, שהעדיפה לוותר על הנשק המרכזי שלה בהתקפה, מריו אוסטין, שוב נראית כמו סימן שאלה אחד גדול.

הבלגים פתחו את המשחק מצוין, והצליחו לעצור את ירושלים על 11 נקודות בלבד ברבע הראשון. הרבע השני התחיל אפילו רע יותר מבחינת הירושלמים, והיתרון צמח עד ל- 17 נקודות לפני שצומק והגיע לשתי נקודות בלבד ברבע השלישי. אבל ליותר מזה הם לא הגיעו, והבלגים נתנו גז ברבע האחרון והבטיחו את הניצחון דקות ארוכות לפני הבאזר האחרון.

כעת חייבת ירושלים לנצח במשחקה האחרון בבית ג', מול אלבא ברלין במלחה בשבוע הבא, על מנת לעלות לשלב הבא ביול"ב קאפ.

מהלך המשחק

ירושלים עלתה עם אד קוטה, מאיר טפירו, טימי באוארס, יוריצה גולמאץ ומריו אוסטין. אוסטנד פתחה עם סם ואן רוסום, רשארד רייט, לאבור פוטסל, אלביר אובצ'ינה, ואריק היקס.

טימי באוארס פתח את המשחק בשלשה מהירה, אבל לאוסטנד לא לקח הרבה זמן לקחת את היתרון, וסל של אובצ'ינה חתם ריצת 0:8, שנתן לה יתרון 5:13. זה כבר היה יותר מדי עבור דן שמיר, שהזעיק פסק זמן והעלה את דרור חג'ג' וטרנס מוריס מהספסל. הבלגים לא התרשמו והעלו את היתרון ל- 7:19. מוריס רשם את שתי הנקודות האירופיות הראשונות שלו בקבוצה, אבל המומנטום נשאר בצד של אוסטנד, והרבע הראשון הסתיים בתוצאה 11:23.

את הרבע השני פתח רשארד רייט בדיוק מהנקודה בה הוא סיים את הרבע הקודם, והנקודה העשירית שלו העלתה את המקומיים ל- 15:29. אוסטין הצליח לצמק את הפער לעשר בלבד, אבל היקס המצוין גבר עליו פעם אחר פעם מהעבר השני, והתוצאה קפצה ל- 23:36. דקות מצויינות של רייט הצמיחו את הפער עד לשיא של 17 נקודות, אבל ירושלים הצליחה לצמצם במעט, ושלשה משוגעת של מאיר טפירו עם הבאזר של הרבע השני הורידה את הקבוצות להפסקה בתוצאה 35:46.

שני הסלים הראשונים של המחצית השנייה היו של אוסטנד, אבל שתי שלשות גדולות של דרור חג'ג', ומיד אחריהן שלשה של טפירו, הקטינו ל- 45:52. דרוקר לקח פסק זמן כדי לעצור את השטף הירושלמי, אבל האדומים המשיכו בקאמבק ומהלך של סל ועבירה של אוסטין צמצם ל- 50:52. דווקא כאן ירושלים קצת נעצרה, והבלגים פתחו מחדש את היתרון שכבר הגיע לשבע נקודות, והרבע השלישי השתיים ביתרון 55:60 למקומיים.

בפתיחת הרבע האחרון היה נדמה שלירושלים כבר אין אוויר. אוסטנד אובצ'ינה ורייט תפרו שלשות, ההפרש חזר לתחום הדו-ספרתי, והירושלמים, בלי אד קוטה שנשכח על הספסל מפתיחת המחצית, נראו כבויים. הבלגים רק הגדילו את היתרון, וכניסתו של ארז מרקוביץ' בפעם הראשונה, ארבע דקות לסיום, בישרה ככל הנראה מבחינתו של דן שמיר על הוויתור על המשחק, שהסתיים בתוצאה 66:82 לאוסטנד.

"התעוררנו קצת מאוחר"

קלעו לירושלים: מאיר טפירו 15 (אסיסט אחד בלבד), דרור חג'ג' 13, יוריצה גולמאץ ומריו אוסטין (11 ריבאונדים) 10 כל אחד, טימי באוארס 9, טרנס מוריס (12 דקות) וגיא פניני 4 כל אחד, ארז מרקוביץ' 1, אד קוטה לא קלע.

קלעו לאוסטנד: רשארד רייט 26 (שבעה אסיסטים), אלביר אובצ'ינה 23, סם ואן רוסום 12, אריק היקס 10 (עשרה ריבאונדים), לאבור פוטסל 8, סבסטיאן בלין 3.

דן שמיר אמר בסיום לערוץ 1: "המשחק התחיל מאוד לא טוב מבחינתנו בהתקפה. דרוקר שמר אזורית מהרגע הראשון וזה הצליח לו. התעוררנו קצת מאוחר, לא הייתה לנו זכות לנצח היום כי שיחקנו מאוד לא טוב".

על השאלה אם קבוצתו זילזלה ביריבה הבלגית השיב שמיר: "אין צורך ביותר מדי נאומי מוטיבציה לפני משחקים כאלו. כולם ידעו כמה ניצחון כאן יהיה חשוב. הייתה לי הרגשה בשבוע האחרון שייקח לכמה שחקנים זמן לחזור לקצב אחרי הפגרה, אבל זה לא נובע מזילזול ביריבה".

על טרנס מוריס אמר המאמן: "הבאנו שחקן חדש שייקח לו זמן להתאקלם. זה לא קורה ביום אחד, בטח ובטח כשמשחקים כדורסל אירופאי".

דרור חג'ג': "ברור שזו אכזבה. זה היה משחק חשוב לשתי הקבוצות. אוסטנד הייתה מאוד חזקה היום ואנחנו לא עבדנו מספיק קשה".

שרון דרוקר: "הבית הזה הוא נהדר. עד לסיום הכל נשאר פתוח. אני חייב להחמיא לשחקנים שלי, הם הוציאו את המקסימום שלהם. כל ריבאונד, כל כדור אבוד, להכל הם הגיעו ראשונים. אני מרוצה בעיקר מהרבע השלישי, בו השחקנים נלחמו והראו הרבה אופי למרות ריצת 0:13 של ירושלים. לשחקנים שלי הגיע לנצח היום".

המצטיין במשחק, רשאד רייט: "באנו ושיחקנו עם הרבה אנרגיה. זה היה משחק גדול ואני גאה בחבריי לקבוצה. עצרנו את ההתקפה שלהם, מה שהיה חשוב מאוד".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully