וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשאר לו עוד קצת בקנה

רונן דורפן

9.1.2007 / 10:14

הנריק לארסון יחזור לשבדיה אחרי ההשאלה למנצ'סטר יונייטד? רונן דורפן צוחק מהאפשרות, וחושב שיש לו כמה שנים טובות לתת

חיכינו כמה שבועות לבכורה של הנריק לארסון במנצ‘סטר יונייטד, והיא הייתה מלכותית. לא פחות. ולטעמי אין מצב שבעוד 12 שבועות הבנאדם חוזר לשבדיה – על פי הסכם ההשאלה בין הלסינבורג ליונייטד. עם כל הכבוד לחופש העיסוק וחופש התנועה והליגה השבדית והעם השבדי, גאון כדורגל כזה לא שייך כרגע לליגה השבדית. אני לא מודאג. מהנבחרת השבדית הוא כבר פרש שלוש פעמים. יש ספורטאים כאלו, מייקל ג‘ורדן למשל, שצריכים לפרוש מפעם לפעם. זה בסדר. בעצמי ראיתי פרישה אחת של לארסון. זה היה באואיטה, עיירת נופש טרופית ביפן, כשפרש מהנבחרת בפעם הראשונה אחרי הפסד לסנגל בחום בלתי נסבל. אני לא שולל אפשרות שהוא יהפוך לאגדה ביונייטד. טדי שרינגהאם נרכש בגיל 31, היה מחליף במשך שנתיים, ובגיל 35 זכה בתואר שחקן השנה.

והנריק לארסון יותר טוב משרינגהאם.

המאמן שלו בקבוצה השבדית, סטיוארט בקסטר, קרא לו ”הכלב של הקצב“ כשעבר ליונייטד לפני חודש. זה קצת הדאיג אותי. חששתי שהוא מתכוון לכך שלארסון אולי הפך לשחקן שמחכה רק להזדמנויות הכי טובות. ראול הוא קצת כלב של קצבים במדריד. אבל מסתבר שבקסטר הוא סתם טיפוס אנגלי ציורי בדיבורו והתכוון לזה שלארסון בריא ובכושר.

במגרש אתמול הוא יותר כמו כלב ציד. לא כלבי הציד של האריסטקרוטיה המטונפת של אנגליה, שרודפים בפחדנות אחרי שועלים וארנבות חסרי ישע. אלא כמו הכלבים הפראיים באפריקה. שעובדים קשה על כל ארוחה. מתפרשים על שטחים גדולים ומתקיפים חיות חזקות יחסית בשיתוף פעולה. לארסון שיחק אתמול באגפים ורחוק מאד בשער באותה נוחות בה שיחק ברחבה.

לפני כמה שבועות חשבתי שלארסון נחוץ לווין רוני בשביל קצת תחרות על ההרכב. אבל האמת שהוא נחוץ לו נפשית. כי לארסון מחזיר להתקפה של יונייטד שוויוניות ושיתוף פעולה. האינדיבידואליזם של כריסטיאנו רונאלדו אמנם הנחית מהלומה מרהיבה ביותר על צ‘לסי במהלך משחקי חג המולד. אבל לאורך הזמן הכדורגל הזה דוחק את ווין רוני, שלא יכול להתחרות ברונאלדו ביכולת אישית. רוני הוא בנפשו כדורגלן מאד קבוצתי והנריק לארסון משחק את הכדורגל של רוני. עבור שחקן שהבקיע פעם 53 שערים בעונה הוא ממש אוהב למסור.

השער שהבקיע לארסון נגד אסטון וילה גורם לי להיות אופטימי עוד יותר לגבי האפשרות שיש לו עוד כמה שנים. מין דחיפה של הכדור עם השפיץ של הנעל בתנועת רגל של בערך 30 סנטימטר תוך כדי ריצה. קצת הזכיר לי את תנועת הרגל בשער המצויין שכבש רונאלדו לברזיל מול טורקיה בחצי גמר המונדיאל ביפן (כן! אני נסחף ומתלהב!). כמו רונאלדו ורוד ואן ניסטלרוי אחת התכונות הקטלניות ביותר שלו היא שהוא לא צריך את הכדור במצב אידיאלי לרגל ובתזמון מדוייק לבעיטה. זו תכונה שמסייעת מאד למיקום. ומתעתעת מאד עבור שוערים ומגינים.

יש פה גם לקח אחד חשוב. למנצ‘סטר יונייטד וגם קבוצות אנגליות אחרות. עם כל הכבוד לכוכבים לטינים ושמות גדולים מכל העולם. שחקנים סקנדינבים, כמו שחקנים הולנדים, מתחילים לתרום בערך אחרי עשר דקות. גם אם יש גשם. אף פעם אין אתם סאגות של התאקלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully