וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים אוהב קיבוצניקים

שגיא ניר

8.1.2007 / 12:25

הפועל יקנעם/מגידו, שחלמה לשרוד בלאומית, ניצחה את ר”ג ברבע גמר הגביע ומחכה לגומלין: ”נקווה לעזרה משמים, אפילו שאנחנו קיבוצניקים”

"לא קרה שום דבר חוץ מקצת נחת". אלון שמר, מאמן הפועל יקנעם/מגידו מהליגה הלאומית, לא מיהר הבוקר (שני) לתפור חליפות בעקבות הניצחון 85:89 על עירוני רמת גן במשחק הראשון ברבע גמר גביע המדינה. אחרי הכל, לניצחון של חבורות לוחמות מהלאומית על קבוצה עם ארבעה זרים יש תקדים כמעט מדי עונה. "לא המצאנו את זה היום", מודה שמר. "הם בטח באו קצת שאננים, ובבית שלנו יכולנו להתמודד עם זה".

אז אמנם אין זו הפעם הראשונה שקבוצת ליגה לאומית מכה קבוצה מהליגה הבכירה, אבל הסיפור של הפועל יקנעם/מגידו מכיל לא מעט תקווה לענף, בטח משהו ששווה להתעכב עליו.

"בשנה שעברה היו מגיעים 4 אוהדים למשחקי חוץ, ובבית היו אולי 200", מספר דגן יבזורי, "דוגי", קלעי בן 21 מקיבוץ משמר העמק שהפגיז 25 נקודות מול רמת גן, וקיבל לאחרונה זימון לנבחרת האולימפית של ישראל. אבל מאז משחק העליה לליגה הלאומית מול בארי מלא האולם באלף צופים לפחות בכל משחק, והכדורסל, כמו שאומרת הקלישאה השחוקה, חזר להיות אטרקציה.

רק לפני שנתיים שיחקה הקבוצה בליגה א', ואחרי ההעפלה מהליגה הארצית התחזקה הקבוצה הצנועה בשחקן זר אחד, דניס קאר, באופיר פרחי וחן בן אליהו ממכבי ראשון לציון ובשני שחקני לאומית, הרן שיפמן ושי ברוך. כולם, אגב, עברו לגור בקיבוץ. חלק משלב ההכנה לעונה עבר בהמתנה לארבעה משחקני הקבוצה, שצו 8 שלח אותם למלחמה צפונית מסוג אחר.

"יצא לנו בסדר", אומר יבזורי. "השלד המקומי מקל על החיבור כי השחקנים שבאו מבחוץ ראו חבר'ה שכבר מכירים אחד את השני וזה עשה הכל ליותר קל". פרחי, שחקן נבחרת העתודה האחרונה, החליט הקיץ לעזוב את מכבי ראשון לציון כדי לקבל קצת יותר מכמה דקות פה ושם. בינתיים, הוא לא מתחרט: "בנו את הקבוצה מבחינה חברתית ורק אחרי זה חשבו על כדורסל. גם הזר דניס קאר נראה כמו קיבוצניק. מתייחסים אלי כאילו נולדתי בקיבוץ, וזה גורם לי להרגיש בבית".

"נקווה לקצת עזרה משמיים, אפילו אם אנחנו קיבוצניקים"

כמו כל עולה חדשה, גם ביקנעם/מגידו חלמו במהלך הקיץ על הישרדות בליגה הלאומית. פתיחת עונה של עשרה ניצחונות רצופים קצת שינתה להם את התכניות, ובתום הסיבוב הראשון ממוקמת הקבוצה במקום השלישי, עם מאזן 2:11.

"לא דיברנו בקיץ על מטרות, ואם דיברנו אף אחד לא חשב על עליה", מודה יבזורי. "הציפיות היו שנילחם על הישארות כדי לשרוד איכשהו". המאמן שמר, שחקן עבר בהפועל גליל עליון והפועל גבת, זוכר בוודאי סיפור סינדרלה דומה, זה של מ.ס. רמת אפעל שטיפסה ארבע ליגות עד ליגת העל לפני שנעלמה מהמפה. "אין לנו הצהרה שאנחנו רוצים לעלות - לא בשביל זה בנינו קבוצה ולא בשביל זה אנחנו משחקים", הוא אומר. "רצינו לבסס קבוצה, ועכשיו מסתכלים כמה שיותר גבוה".

יבזורי ופרחי, ש-11 נקודות ו-9 אסיסטים שלו תרמו למהפך שהוביל לניצחון על רמת גן, מסומנים כמי שעשויים להשתלב בליגת העל כבר בעונה הקרובה. "שניהם יהיו שם ביום מן הימים ויצטרכו להילחם שם", אומר שמר. פרחי, שויתר על הכתום של ראשון לציון כדי לקבל דקות משחק כרכז, מסביר: "הירידה היא תמיד לצורך עליה. ירדתי כדי לנסות לשפר דברים, והסתכלתי על ליאור ליפשיץ ומורן רוט שעשו את זה כבר והמליצו לי על המעבר הזה. בליגת העל זה היה רק לעמוד ליד 4 זרים שישחררו אותך לקליעה, ואני רציתי שנה אחת לקחת אחריות ולרכז".

ביום ראשון תגיע מגידו לאולם זיסמן עם 4 נקודות יתרון שבריריות למדי, והאנדרדוג מהלאומית לא שוכח שהוא כזה. "חוויה זה לעלות שלב, בינתיים זה כיף", אומר פרחי, שכמו חברו לקבוצה מדבר על משחק לחימה ושליטה בקצב המשחק. "אין לנו ציפיות", מסכם המאמן שמר. "נקווה לקצת עזרה משמיים, אפילו אם אנחנו קיבוצניקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully