וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס אדום לפרוסט

6.1.2007 / 19:57

דוד רוזנטל ראה את מחדלי השיפוט האומללים במשחק בין אשדוד ומכבי ת"א, ודורש מאיגוד השופטים: מצו עימו את הדין

יש אנשים שלעולם ייזכרו בגלל פעולה אחת או משחק אחד. אפילו למראדונה הענק, שעשה כמה דברים בחייו, זוכרים את נגיעת היד מול אנגליה. לערן פרוסט תמיד יזכרו את המשחק ההוא בקרית אליעזר, שבו לקחו שלושה איפונים של ישראל כהן ברחבה כדי שהוא סופסוף ישרוק לפנדל. אף אחד לא יזכור לשופט הכל-כך בינוני הזה, ההגדרה הקלאסית של "הבן של", משחק שבו נתן תצוגת שיפוט כמו בימים הגדולים של אבא, אם בכלל היה אחד כזה.

לשני פנדלים ברורים גרם טברטקו קאלה, שוער מכבי ת"א, אחד על עידן שריקי והשני על ז'אן ז'אק גוסו גוסו. בכל אחד מהם הגיע לו כרטיס אדום, לפחות למראית עין. על הפנדל הראשון הסביר פרוסט כי "לפי עדכון בחוק, מכיוון שהשחקן שבר הצידה ולא נעמד מול השער, השוער מקבל רק כרטיס צהוב". איכשהו אפשר לקבל את ההסבר המלומד הזה. אבל על הפנקסנות המבישה של פרוסט בפנדל השני אין מחילה. גוסו גוסו הוכשל באותו מצב על ידי קאלה, אשדוד קיבלה את הפנדל, היד של השופט נשארה מחוץ לכיס.

כמה משפיע חסרונו של שחקן לא צריך להסביר, על אחת כמה הרחקה של שוער. את הצהוב השני (והמוצדק, יש לציין) לגורה טל, לפרוסט לא הייתה בעיה לשלוף בתחילת המחצית השנייה. יש יסוד יותר מסביר להניח שלו היה קאלה, שכבר ראה את עצמו מחוץ למגרש אחרי ההכשלה על גוסו גוסו, יוצא החוצה, מכבי ת"א לא הייתה מצליחה להגיב כל כך מהר. זאת בעיקר לאור העובדה שכבר ערכה את שלושת החילופים שלה, ובנוסף להרחקה היה שחקן שדה נכנס לשער.

יסבירו פרוסט, ובמיוחד הממונים עליו באיגוד השופטים, איך בדיוק שוער שגרם לשני פנדלים יוצא עם כרטיס צהוב אחד בלבד. שוער שמכשיל ברחבה דינו לפחות כרטיס צהוב, באופן אוטומטי. נניח שבשני המקרים לא הגיע לקאלה אדום, מאחד ועוד אחד יוצאים שניים. פרוסט ניהל פנקסנות מבישה, ברורה, הלך עם הקבוצה ה"גדולה" יותר ובאקט פחדני במיוחד יצא ידי חובה בשריקה לפנדל אבל את הכרטיס לא הוציא.

פרוסט צריך לקבל השעיה מכמה משחקים טובים על המחדל הזה. רפורמות באיגוד השופטים? נו, נראה אתכם עושים רפורמה אמיתית ונותנים לשופט הכל כך חלבי הזה את המגיע לו.

אלון חזן, מאמן אשדוד, היה ג'נטלמן בסיום. "אני אעשה את חשבון הנפש שלי ופרוסט יעשה את חשבון הנפש שלו", אמר בעדינות. האצילות של חזן, אדם מדהים ואמין, לא במקום במקרה הזה. אשדוד צריכה לעשות הרבה רעש באיגוד השופטים אחרי מחדל שלקח לה שתי נקודות יקרות במרוץ לאליפות.

מילא שחזן לא יקבל את התמיכה מהקהל הפתטי בעיר שלו (כן, נכון, "עיר של כדורגל", לא מסוגלים להביא יותר מ-2,000 צופים למשחק צמרת), אם גם באיגוד לא יספרו את אשדוד, ספק אם אפילו למקום המוביל לאירופה היא תגיע.

מה שמצחיק הוא שגם לאלי כהן עוד היו תלונות על פרוסט בסיום. "ממה שאני ראיתי, בפנדל הראשון קאלה לא נגע בו. אבל אני לא רוצה להתלונן על השיפוט". כל הכבוד, כמה אציל נפש אתה, אלי. רק עצה קטנה: אל תתלונן. תשלח פרחים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully