וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א מצאה חלוץ

7.1.2007 / 7:51

במסגרת חיפושיה אחר חלוץ והשמועות שרחשו סביב אוגבונה, כבש הניגרי צמד (54 ו-68) והשקיט את המלעיזים, ב-0:2 על הרצליה הנאיבית

ברני ארדוב

הפועל ת"א אירחה היום (שבת) את מכבי הרצליה במסגרת המחזור ה-15 בליגת העל וניצחה 0:2. לפני כשבועיים נפגשו הקבוצות במחזור השלמה ונפרדו בתיקו 2:2. היום במבצרם של האדומים, זה נגמר בסופו של דבר עם שלוש נקודות, אבל זה לא הלך כל כך קל. אבל למרות הכול, הפועל ת"א עושה את שלה ומצליחה לצמצם את הפער מהפסגה.

זיטו אוגבונה, שסימני שאלה רבים ריחפו סביב הישארותו בקבוצה, פתח בהרכב על חשבונו של גילי ורמוט, אחרי שזה חלה בשפעת. החלוץ הניגרי לקח את הצ'אנס שקיבל מיצחק שום בשתי ידיו. הזר היחיד בהרכב הפועל ת"א כבש צמד מצוין והשאיר הרבה חומר למחשבה ליצחק שום לגבי חוליית החוד שלו.

מכבי הרצליה קיוותה להמשיך לצבור עוד נקודות במטרה להתרחק עוד מהקו האדום, אולם היום זה היה קשה מול מחזיקת הגביע.

האדומים פתחו את המשחק בבליץ עם שתי הזדמנויות בתשעים השניות הראשונות של המשחק. אולם ברוך דגו וסלים טועמה לא היו מספיק חדים. שתי הקבוצות נתפסו לחולשה. לקראת סוף המחצית קיבלו האורחים שתי הזדמנויות לכבוש, אך אלימלך היה במקום.

במחצית השנייה, החלה הפועל להניע כדור. הגבהה מצויינת של אבוקסיס לראשו של אוגבונה, שנגח לפינה, קבעה את הראשון. 14 דקות לאחר מכן הזין דגו את אוגבונה בכדור טוב. חלוצה הזר של האדומים, השתלט על הכדור, פרץ לרחבה וגלגל לשערו של שקל את השני.

מהלך המשחק:

דקה 1 - אליניב ברדה העביר כדור מאגף ימין. ברוך דגו בלי לעצור הניף רגל ובעט מחוץ לרחבה, אך רק לקורה של שקל.

דקה 2 - ברוך דגו הזין את סלים טועמה בכדור מצוין. טועמה הקשית מעל שקל, אך יא יא פטי הציל בנגיחה מהקו.

דקה 31 - הכדור הגיע לטולדו, אחרי סדרת מסירות יפה בין שחקני הרצליה, אלא שהחלוץ בעט מכ-20 מטר חלש. שביט אלימלך קלט בקלילות.

דקה 41 - כדור ארוך, שיכל להעמיד את פפי קימוטו לבד מול שוער, נשלח אליו, אך החלוץ ההרצליאני לא הצליח להשתלט.

דקה 43 - כפיר אדרי הרים כדור חופשי מסובב לרחבה. שי מיימון, הבלם התרומם ונגח מצוין, אך אלימלך, בהתעופפות נהדרת, הציל את קבוצתו מספיגה.

דקה 54 - גול ! אבוקסיס הרים כדור אלכסונית לשערה של הרצליה. אוגבונה התרומם ונגח מצוין לפינה של שקל, שלא יכול להושיע. 0:1 להפועל.

דקה 56 - בוקסנבוים, הטוב בשורות הרצליה, קיבל הזדמנות מצויינת, אחרי טעות בהגנת הפועל, אבל בעט רק למשקוף.

דקה 59 - יא יא פטי, בלם הרצליה, קיבל כדור, אחרי הגבהה של דיוויס, אך בעט מכ-5 מטרים לשמיים.

דקה 68 - גול ! ברוך דגו מוסר כדור שחותך את הגנת הרצליה הרעועה. אוגבונה משתלט, חודר לרחבה ובועט חזק שטוח, מתחת לגוף של שוער הרצליה. 0:2 להפועל.

דקה 76 - סלים טועמה סובב כדור טוב לשער הרצליה, אך שקל היה במקום כדי להדוף לקרן.

דקה 79 - אוגבונה יכל לכבוש את השלישי שלו, אך עירנות של יה יה פטי, בלם הרצליה, מנעה ספיגה נוספת.

דקה 82 - איבון ארייטה קיבל כדור מצוין מבוקסנבוים, אך בעט מכ-8 מטרים חלש. אלימלף השתטח והדף את הכדור. ארייטה ניסה להשחיל את הריבאונד, אולם שוב כשל.

דקה 88 - יוסי שקל הדף הגבהה, סלים טועמה השתלט על הריבאונד, בעט חזק למסגרת, אך שקל הדך לקרן.

דקה 90+2 - אליניב ברדה מסר כדור מצוין לבאדיר, שפרץ לרחבה. קשר האדומים הקפיץ מעל שקל ורץ לחגוג, אלא שפטי לא אמר נואש ובזינוק אדיר הציל מהקו. באדיר השתלט על הכדור החוזר וניסה להבקיע מזווית קשה, אך פגע בקורה.

דקה 90+3 - ברדה בעט חזק מתוך הרחבה, אך יוסי שקל מנע שער בטוח.

הרכבים:

הפועל ת"א: שביט אלימלך; דני בונדר, טל חן (רמי דואני, 46), יוסי ביטון, יגאל אנטבי; יוסי אבוקסיס, ואליד באדיר, איבזיטו אוגבונה (ביברס נאתכו, 81), ברוך דגו (מאור פרץ, 90), סלים טועמה; אליניב ברדה.

מכבי הרצליה: יוסי שקל; איתן עזריה (חי בן לולו, 53), שי מיימון, יה יה פטי, אייל טרטצקי; דהייו דייויס, מהראן ראדי, עומר בוקסנבוים, כפיר אדרי (שי ביטון, 73); פפי קימוטו, שלומי טולדו (איבון ארייטה, 64).

אוגבונה: "אני מחכה לחתום על חוזה חדש בקבוצה" (לי בוץ)

כובש הצמד, זיטו אוגבונה, התייחס בסיום לשמועות על עזיבתו: "הפועל היא הבית שלי ואני נשאר כאן. אני שמח מאוד שהגענו לאן שהגענו בגביע אופ"א, ואנחנו צריכים להמשיך ולהתקדם בצעדים קטנים גם באירופה וגם בליגה".

בקשר לאפשרות שיגיע לקבוצה חלוץ רכש שיתפוס את מקומו, אמר אוגבונה: "לא משנה לי לקום מהספסל, אני רק רוצה לעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה. אני עדיין לא יודע מה יהיה. לא דיברתי עם הסוכן שלי על הצעות אחרות. אני מחכה לחתום על חוזה חדש בקבוצה".

המאמן המנצח, יצחק שום, אמר: "בחצי הראשון שיחקנו גרוע מאוד. בחצי השני השתפרנו, כבשנו שערים והחמצנו. אני שמח שניצחנו, כי עם קבוצות כאלה יש רק מה להפסיד. היה חשוב להמשיך את המומנטום משבוע שעבר. שבוע הבא יש לנו את הקרב האמיתי מול מכבי חיפה. אני תמיד רוצה לראות את עצמי במקום הראשון. לא חשוב מתי. למרות שבסוף העונה זה הכי חשוב".

עוד הוסיף המאמן: "עם כל המצב שנוצר עם גביע אופ"א והרוטציה שנאלצנו לעשות, אנחנו משלמים על דברים כאלה לפעמים ב-2-3 נקודות. עדיין אנחנו הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים. אני מקווה שזה ישאר כך. גם העובדה שלא ספגנו סוף סוף עושה טוב על הנשמה".

על חיזוק אפשרי לקבוצה, אמר: "אנחנו רוצים להתחזק בעוד שני שחקנים ומקווים שזה ייצא לפועל. לא כל מה שאחנו רוצים תמיד קורה. אנחנו מתמודדים עם קבוצות מאירופה על אותם שחקנים, מה שמעיד על רמתם של השחקנים שאנחנו רוצים".

על מכת השפעת שפקדה את קבוצתו: "בדרך כלל אני לא פותח את הטלפון ביום של משחק כדי לא לשמוע הודעות כאלה. היום ב-12:00 שמעתי ששני שחקנים לא יכולים לשחק. אני שמח שמי ששיחק תרם את חלקו. כולי תקווה שבפעם הבאה תהיה לי בעיה חיובית כשכולם יהיו בריאים. אני לא אוהב שהשחקנים פותרים לי את בעיות ההרכב כשהם לא יכולים לשחק".

יוסי אבוקסיס: "הייתי חולה מאוד ביום חמישי ועדיין כואב לי הגרון. אני לא כשיר במאת האחוזים, אבל הרגשתי שאני חייב לשחק בגלל ששי וגילי היו חולים. כזה אני, לפעמים זה טוב ולפעמים לא". על המשחק : "בהתחלה החמצנו שתי הזדמניות של שער בטוח ואחר כך היה לנו קשה מאוד. הרצליה שיחקה טוב. במחצית השנייה פתחנו עם שער מהיר והרצליה כבר נשברו".

פרדי דוד: "כשירדתי למחצית הבנתי שאנחנו הולכים להיות בבעיה קשה מאוד. קבוצה כמו שלנו שמגיעה לבלומפילד, משחקת הרבה יותר טוב מהפועל תל אביב במחצית הראשונה אבל לא משכילה לכבוש, מקבלת בסופו של דבר את הגולים, ולצערי הרב זה מה שהיה. בחצי השני היינו ביכולת לא טובה, ועדיין הגענו לשני מצבים קלים לתת גול, והחמצנו. קיבלנו גולים שאסור לנו לקבל".

עומר בוקסנבוים: "אנחנו לא צריכים מחמאות, אלא נקודות. נקווה שיריבותינו לתחתית לא יקחו נקודות. בשבוע הבא מצפה לנו קרב תחתית קשה נגד הכח". על המשחק הטוב שלו באופן אישי, אמר בוקסנבוים: "אני מוכן לא להיות טוב, שכולם יגידו שהרצליה משחקת כדורגל מגעיל ושהיא מעיפה כדורים ושננצח 0:1 קטן".

קשר הפועל ת"א לוסיאנו דה ברונו, שהחלים משבר בכף רגלו ועורך אימונים אישיים בחדר כושר בימים האחרונים, צפוי לחזור לאימונים יחד עם יתר השחקנים כבר במהלך השבוע הקרוב. "דה ברונו יחזור לסגל תוך שבועיים", הבטיח ההמאמן יצחק שום. "אם הוא יעלה בהרכב או לא, זה תלוי בכושר המשחק שלו".

טל חן, שהוחלף במחצית המשחק לאחר שנפצע, סובל ממתיחה בשריר ומחר הוא ייבדק על ידי רופא הקבוצה, ד"ר משה לוינקופף, שייקבע את חומרת הפציעה.

אוהדי הפועל ת"א זועמים על המשטרה

אוהדי הפועל ת"א התלוננו בסיום המשחק על חוסר הארגון של המשטרה בכל הנוגע לסידורי הכניסה לאצטדיון. כזכור, בעקבות רימון ההלם במשחק מול בית"ר ירושלים קיבלו האדומים עונש לפיו בשני משחקי בית שערים 4-5 יהיו סגורים לקהל. עוד הורתה ההתאחדות לחלק את המנויים לאותם שערים בין שערים 7 ו-8 במטרה להפריד את הגרעין הקשה של האוהדים.

כחלק מההוראות, 1250 האוהדים הראשונים היו אמורים להיכנס לשער 8 בעוד שיתר האוהדים יכולים היו לבחור בין שני היציעים שהוקצו להם. עם זאת, בפועל, המשטרה התקשתה לעקוב אחרי מספר האוהדים שכבר נכנסו ליציע והכריחה אוהדים לשבת בשער 7 בטענה ללחץ בשער 8 שהיה למעשה חצי ריק. עוד התלוננו האוהדים על הסירבול שבהגעה לשער, שכן המשטרה חסמה את המעבר בין שערים 7 ל-8, דבר שחייב אותם להקיף את האצטדיון על מנת להכנס ליציע ויצר לחץ רב בכניסה.

לסיום, קינחה המשטרה באירוע מצער שהכעיס לא מעט אנשים, כשאסרה על האוהדים להכניס שלטים לזכרו של שוער העבר יעקב חודורוב, שהלך השבוע לעולמו. "כל שבוע, כל משחק וכל עונה אנחנו אומרים שהמשטרה בושה", אמר אחד האוהדים לוואלה! ספורט. "אם הם לא מרביצים לילדים או מרססים גז מדמיע על נשים, הם מחפשים סיבות שלא להכניס שלטים שאמורים לכבד את זכרו של איש ענק שנפטר. איפה נשמע דבר כזה? אפילו להכניס אנשים ליציע בצורה מכובדת הם לא מסוגלים, רק פה בנאדם צריך להקיף את בלומפילד בשביל להכנס למשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully