וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיאנפוליס - קנזס סיטי: באוויר וביבשה

דודי כפרי

4.1.2007 / 23:28

הקולטס ינסו לעצור את לארי ג'ונסון, הרץ השני הכי טוב בליגה. הצ'יפס יתעסקו בהגנת המסירה נגד פייטון מאנינג. צפו למטווח

שבת, 23:30 (ESPN)

אצטדיון: RCA באינדיאנפוליס

בשעה טובה הפלייאוף מתחיל, והוא מתחיל במשחק שמותאם לאוהבי ההתקפות. צפוי לנו קרב אוויר-יבשה כשההגנות צפויות לתפקד בעיקר בתור ניצבים. פייטון מאנינג מול לארי ג'ונסון, זה כל הסיפור.

הצ'יפס מאד בינוניים נגד המסירה ובטח אין להם את הכלים להתמודד עם פייטון-האריסון-ווין. הקולטס מזעזעים נגד הריצה ואין להם שום אופציה להתמודד עם סוס עבודה שכל כך קשה לתקל כמו ג'ונסון.

בפעם הקודמת ששני המועדונים הללו נפגשו בפלייאוף, המצב היה דומה מאד, ואז זה נגמר 31:38 לקולטס. פייטון סיים אז עם 22 מ-30 ל- 300 יארד ו- 3 טצ'דאונים ורייטינג מושלם. בקנזס סיטי לארי ג'ונסון היה רוקי ובעמדת הרץ היה את פריסט הולמס הנפלא בעונת השיא שלו. הכומר רץ ל- 176 יארד ו- 2 ביקורים באנדזון של הקולטס.

המצ'אפים

הגנת קנזס סיטי לא השתפרה בצורה משמעותית מאז אותו הפסד, אם כי השנה יש שם שחקן אחד שמכיר היטב את פייטון מאנינג, וזה טיי לואו הוותיק. אבל כדי לעצור את פייטון לא מספיק גם הקורנר הכי טוב בליגה, כמו שצ'אמפ ביילי גילה. צריך להתקיף אותו עם כל מיני מערכים ולנסות לבלבל אותו, כי להגיע עד אליו זה קשה מאד, כשהקו שמגן עליו נתן השנה רק 15 סאקס ב- 16 המשחקים. לצ'יפס יש צמד קיצונים הגנתיים מצויינים בדמותם של ג'ארד אלן וטמבה האלי, אבל הם יצטרכו הרבה עזרה מהליינבקרים ובמיוחד דריק ג'ונסון הזריז, וגם אז כנראה לא יוכלו להגיע לפייטון יותר מדי. זה אומר שלפייטון יהיה מספיק זמן להחליט איך לחרוך את ההגנה שמולו. העובדה שדאלאס קלארק היציב חזר ומהווה סופסוף אופציית ביטחון נוספת רק תשפר את המצב של הקולטס.

ואם הגנת קנזס סיטי היא הגדרת הבינוניות, הגנת הקולטס היא משהו אחר לגמרי. נכון שבוב סאנדרס יחזור אחרי היעדרות רוב העונה, ובאינדיאנאפוליס בונים עליו שייצב את ההגנה, אבל אלא אם כן הוא גם בריא לחלוטין, גם בכושר משחק מלא, וגם יכול לשחק בכמה עמדות בו זמנית, הוא לא יעשה שינוי עד כדי כך משמעותי. הבעיה העיקרית של הגנת הקולטס היא לתקל. היתרון הגדול של לארי ג'ונסון הוא שלא פשוט לתקל אותו. הוא אקספלוסיבי בקו ההתנגשות, וקשה לעצור אותו, במיוחד כשהחוליה שמולו תתקשה לעצור אפילו מישהו כמו באי המדור הזה.

לפני שלושה שבועות הקולטס עצרו את רודי ג'ונסון מסינסינטי כי הם שמו משהו כמו 15 אנשים בתוך איזור ההתנגשות ועדיין הבנגאלס ניסו לרוץ דרכם במקום למסור. הבעיה שלארי ג'ונסון הוא לא רודי ג'ונסון, ואותו גם 15 מגינים שמתקלים כמו שהחבר'ה של הקולטס מתקלים יתקשו לעצור. יש לשער שהפחד העיקרי של הרמן אדוארדס הוא שאף שחקן באינדי לא יצליח לתקל את ג'ונסון ולכן ההתקפות של קנזס ייגמרו מהר מדי, מה שאומר שפייטון יחזור למגרש מהר מדי.

אז מה בכל זאת יהיה? במפגש הפלייאוף הקודם הקולטס שלטו יותר בשעון בכות האדג'. הוא כבר לא שם ואדאי הוא לא תחליף באותה רמה. כל הנטל בהתקפה ייפול על הכתפיים של פייטון, ומול הגנה יותר טובה זה יהיה בעייתי. אבל הפעם הם לא מול הגנה בעייתית, והם בבית שם הם היו העונה 0:8, ומולם מגיעה קבוצה שניצחה רק 3 פעמים בחוץ, וזה היה בעיקר נגד נמושות.

והתחזית: הפתעה

מבחינת מומנטום הקולטס מגיעים עם אפס במחוג הדלק. בחודש דצמבר הם הפסידו לטנסי הצעירה והשילוב של טראוויס הנרי המתקאמבק ווינס יאנג להט ל- 220 יארד על הקרקע. ואז הגיעה המכה האמיתית, כשבג'קסונוויל גם מוריס דרו-ג'ונס וגם פרד טיילור השיגו מעל 100 יארד וממוצע ריצה של מעל 10 יארד לנסיון. אחרי התבוסה ההיא הגיעה סינסינטי ואז כאמור כל הקולטס התגוננו נגד הריצה והבנגאלס לא ניסו בכלל למסור. אבל שבוע אחר-כך, מול יוסטון החלשה, רון דיין קבע שיא קריירה ולסיום רוני בראון סיים עונה מאכזבת בצורה מאד חיובית, וזה היה כשהקוורטרבק הוא קליאו לימון, שפותח בפעם הראשונה. זה לא שקנזס סיטי הדהימה בדצמבר, עם 3 הפסדים רצופים, אבל היא לפחות סיימה עם ניצחון מתוק על היריבה המושבעת מאוקלנד ואחר-כך ניצחון גדול על ג'קסונוויל.

מה עוד יעשה את ההבדל? הסיבה היחידה שהקבוצה המיוחדת של הקולטס היא לא החלק הכי גרוע בקבוצה היא הגנת הריצה כל-כך גרועה. החבר'ה האלה פגיעים למדי, ודאנטה הול מקנזס סיטי אולי לא ישחזר את עונת השיא שלו, אבל הוא עדיין אחד המחזירים היותר טובים בשטח.

בסוכנויות ההימורים הקולטס פייבוריטים בטצ'דאון, אבל מכל כיוון שאני מסתכל זה נראה כאילו אינדי הגיעה בלי אמונה ובלי כוחות. היא שוב תנסה לעצור את הריצה בכל מחיר, וטוני גונזלס המצויין ואדי קניסון יענישו אותם על זה. ואז לארי ג'ונסון ירוץ, וירוץ, וירוץ. ניצחון לקנזס סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully