וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חזרו מהחופשה

4.1.2007 / 23:41

מכבי ת"א קיוותה שפגרת חג המולד והקאמבק של בורשטיין (0 נק') יסייעו לה להשיג ניצחון חוץ שני ביורוליג, מול רומא הבינונית, אבל מלבד וויצ'יץ' (33, 8 ו-7) אף אחד לא הופיע. האיטלקים ניצחו 81:88 בהארכה. ספאחיה: "בטוח שנעלה מהמקום השני"

נוון ספאחיה כל כך התרגש מהחזרה של טל בורשטיין מפציעה של שבעה חודשים, שחקן שקיווה שיכניס איזון לקבוצה עם עוד שחקן מלבד ניקולה וויצ'יץ' שאפשר לסמוך עליו. בפועל, בורשטיין ראה רק 6 דקות והחטיא את כל שלוש הזריקות שלו מהשדה, וכל העול שוב נפל על וויצ'יץ', שצלף 30 ב-9 מ-12 מהשדה, הוריד 8 כדורים חוזרים, מסר 7 אסיסטים, אבל גם התמודד עם שמירות כפולות של ההגנה הרומאית המבוצרת ואיבד 7 (!) כדורים.

המסקנה של המאמן הקרואטי צריכה להיות שאל לו לחפש מושיעים ומשיחים מבחוץ, וכדאי לו להתחיל להבין מה קורה לקבוצתו במשחקי חוץ, שגם מול קבוצה איטלקית בינונית שהשליכה 30 זריקות - רובן רעות - מהשלוש, מהן קלעה רק 9. ההגנה של מכבי הייתה, כרגיל, חלשה, וכך הצליחה רומא, שכאמור לרוב הסתפקה בשחרור לבנים הרחק מהסל, הצליחה ללכת לקו 32 פעם, שם השיגה 25 נקודות, ורוב הטיולים לעונשין היו בעקבות עבירות טיפשיות. יותם הלפרין (7 נקודות אנמיות), דרק שארפ (5) וג'יימי ארנולד (13) יצאו בחמש עבירות, והאורחים נותרו ללא מוליכי כדור לצדו של וויל ביינום וללא נוכחות בצבע מלבד הקרואטי ההוא. מהשלוש היו הידיים הצהובות מאופסות עם 7 מ-19.

המשימה הראשונה של ספאחיה היא להבין מה יש לו בדיוק ביד עם ביינום. לפעמים הוא מפוזר, לפעמים הוא חותך את ההגנות היריבות, אבל בסיכומו של עניין הוא כנראה לא מספיק טוב. המאמן הצהוב, כזכור, החליט בקיץ שהוא לא רוצה את סולומון, וסביר להניח שהוא וכל האוהדים הצהובים שמרטו שערות בכל פעם שהכדור היה בידיים שלו מבינים שמה שהיה להם בעונה שעברה עולה בכמה דרגות על מה שיש להם כעת.

הוקינס הוליך את רומא עם 23, אך עשה זאת רק ב-7 מ-17, עם הרבה זריקות רעות, כמו רוב חבריו. בהארכה הוא נזכר לאפס את הידית ודפק שלשה שהוציאה את האוויר הצהוב. גם דיאן בודירוגה היה בינוני, אך בכל זאת סיים עם 16, רובן במאצ' אפ מול סימאס יסאיטיס, לא בדיוק מומחה הגנתי ומישהו שבימים עברו היה חוזר לחדר ההלבשה עם 30 על הראש.

חוסר המחץ ההתקפי של מכבי, שמובילה העונה את היורוליג עם 91 נקודות בממוצע, התבטא ב-17 אסיסטים בלבד לעומת 18 איבודים, כשאת שתי הקטגוריות מוביל וויצ'יץ'. הקרואטי שיחק 42 מ-45 דקות משחק, וזה הנתון שמוכיח אולי יותר מכל את הדומיננטיות שלו. כרגע אין ספק שהקבוצה לא יכולה אפילו לחלום על פיינל פור, עם כל הכבוד לטל בורשטיין.

רשימת הקלעים:

למכבי: ניקולה וויצ'יץ' 33 נקודות (8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים), ג'יימי ארנולד 13, (6 ריבאונדים), ליאור אליהו 9, יותם הלפרין 7, וויל ביינום 6, סימאס יסאיטיס (9 ריבאונדים) ודרק שארפ 5 כל אחד, שרון ששון 3, טל בורשטיין ויניב גרין 0 כ"א.

הירבו לרומא: דיוויד הוקינס 23 נקודות, מייר צ'טמאן 19, דיאן בודירוגה 16, אוגנן אשקרביץ' 10, לוקה גארי 7, לאוקס מאברוקפאלידיס 4, אלסנדרו טונולי 3, ג'אקופו ג'יאצ'טי 2.

מחצית ראשונה

רבע 1: 10:14 לרומא
מכבי פתחה עם ביינום, הלפרין, יסאיטיס, וויצ'יץ' וארנולד. שלוש ההתקפות הראשונות של הצהובים הסתיימו באיבודים, וסל השדה הראשון שלהם הגיע בתום שלוש דקות, מה שלא מנע ממכבי לעלות בהצשך ליתרון 4:6 אחרי 6 דקות (!), בזכות סדרת החטאות בלתי נגמרת של הרומאים, כולל דאנק של צ'טמן שנחסם על ידי הטבעת. והנה, 3:50 דקות לסיום הרבע הגיע הרגע החגיגי של המשחק, ובורשטיין עלה למגרש לכל תשואות אלפי בתי אב בישראל. טל לא התבייש, והדבר הראשון שעשה היה לזרוק שלשה, ולהחטיא אותה. רומא האיצה את הקצב בסיום הרבע הראשון, וסיימה ביתרון 4.

רבע 2: 32:35 לרומא

וויצ'יץ' פתח את הרבע השני עם יותר אגרסיביות, וקלע פעמיים עם הגב לסל. גם אליהו עשה מוב נאה בפוסט, והוסיף עליו עוד נקודה מהקו, וצימצם ל-19:17. הרומאים החלו לרוץ, בעיקר עם הוקינס, והפער גדל ל-23:30 באמצע הרבע, ו-27:34, 2 דקות למחצית. חטיפה וסל של ביינום פלוס ריבאונד התקפה של הלפרין הורידו ל-35:32 בירידה להפסקה.

מחצית שנייה

רבע 3: 52:53 לרומא

הוקינס, טונולי צ'טמן ומברופקלידיס עבדו יחדיו לריצה 0:9 שפתחה פער של 34:44 למקומיים, שלוש דקות בתוך הרבע, כשמכבי ממשיכה לאבד (14 עד כה) מול ההגנה הרומאית החזקה. סל של וויצ'יץ' וחטיפה מהירה שהובילה לשלשה של הלפרין, הראשונה של מכבי במשחק, הקטינו ל-46:39 באמצע הרבע. האיטלקים החלו להחטיא, ומכבי נגסה ביתרון עם נקודות של ארנולד והלפרין, 51:47, 2 דקות לסיום הרבע. וויצ'יץ', שהיה שקט אחרי שני רבעים מצוינים, הוסיף 2 מהקו ושלשה גדולה, ומכבי עלתה ל-51:52, יתרון ראשון מאז 2:4 בפתיחה.

רבע 4:

ששון עלה ודפק שלשה, ופתאום מכבי ביתרון 53:57 אחרי שתי דקות, וההגנה הצהובה העבירה הילוך כדי לשמור על יתרון עד אמצע הרבע. בשלב מסוים עלו האיטלקים ליתרון 3, אבל שלשה של יסאיטיס, וספין מוב של ארנולד העמידו את מכבי על 65:67, 2:30 לגונג הסופי. קבוצתו של רפשה המשיכה להשליך ולהשליך מהשלוש ללא אבחנה (6 מ-24 נכון לדקות האחרונות של סוף הרבע), ויסאיטיס, וויצ'יץ' וארנולד ניקו את הלוח ולא איפשרו נקודות מריבאונד התקפה.

2 קליעות עונשין מוצלחות של הוקינס קבעו 70:70, עם 1:15 על השעון. למרות משחק בינוני מינוס של ביינום, הוא לקח את האחריות, נכנס פנימה ודפק סל בתוך יער הידיים, 70:72 צהוב. עוד עבירה מטופשת על הוקינס הובילה לעוד שתי קליעות עונשין מוצלחות ששוב קבעו שוויון, הפעם 72:72, כשנותרו -38 טיקים. הלפרין, ארנולד ושארפ תפסו מקום נוח על הספסל לאחר שיצאו בחמש עבירות. ביינום וצ'טמן החטיאו, והקבוצות נשלחו להארכה.

הארכה

אחרי ששיחק שתי דקות בלבד אי שם במחצית הראשונה, ולאור חוסר היכולת של ביינום לנהל את המשחק ו-5 העבירות של הלפרין ושארפ, החליט ספאחיה להעלות את בורשטיין בתחילת ההארכה. הפצוע הישראלי השיב לו באייבול משלשה חופשייה. שלשה של צ'טמן שלוש וחצי לסוף העלתה את המקומיים ל-73:77, וויצ'יץ' צימצם אחת משתיים מהקו, אבל הוקינס ובודירוגה הוסיפו עוד שתי שלשות, ופתאום 74:83. מאותו רגע ראינו גארבג' טיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הפסדנו את המשחק בגלל העבירות"

ספאחיה תלה את ההפסד בבעיית העבירות של קבוצתו. "הייתה לנו הזדמנות לנצח, אבל איבדנו את השליטה במשחק אחרי שארנולד והלפרין יצאו בחמש עבירות", אמר. "וויצ'יץ' ואליהו היו היחידים שקלעו עבורנו, והתקשנו כשבורשטיין היה על המגרש, אבל אני עדיין בטוח שנסיים במקום השני".

בורשטיין עצמו ניסה להתרגל לקבוצה החדשה שסביבו, כזו שהפסדי חוץ הן מבחינתה עניין שבשגרה. "זה היה כיף לחזור לשחק, אבל חבל שזה הגיע עם הפסד", אמר. "רומא שיחקה טוב יותר, והתפרקנו בהארכה בהגנה. אנחנו צריכים ללמוד מטעויות".

בודירוגה היה מרוצה מתפקוד קבוצתו במאני טיים. "מכבי גרמה לנו לעבוד עבור הניצחון הזה כשהצליחה לחזור ממינוס 12, אבל הצלחנו לשמור על רמת ריכוז גבוהה בסיום ושמרנו חזק בזמן הנכון", הסביר. "מכבי אחת הקבוצות הטובות באירופה, וזה היה משחק מצוין ומהנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully