וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באירופה לא יכולים לעצור אותי"

7.1.2007 / 21:39

ביינום המשיך להיראות (ולהישמע) תלוש, אבל מכבי לא התקשתה מול נהריה (72:86). בני השרון הביסה את עפולה, ר"ג הפסידה למגידו

שבועיים לפני חזרתה של הליגה, חזרו הערב (ראשון) חמש מקבוצות הכדורסל לסיבוב משחקי רבע גמר גביע המדינה. מחזיקת הגביע מכבי תל אביב אירחה את סגניתה בליגה, עירוני נהריה ולא התקשתה עם ניצחון 72:86. בני השרון, הפינאליסטית מלפני שנתיים, גברה אף היא בקלות 72:97 על הפועל גלבוע/עפולה. ההפתעה של הערב הגיעה מכיוונה של נציגת הליגה הלאומית, הפועל יקנעם/מגידו, שניצחה באולמה הביתי בקיבוץ משמר העמק 85:89 את עירוני רמת גן. משחקי הגומלין ייערכו ביום ראשון הבא.

מכבי ת"א - עירוני נהריה 72:86

35 דקות החזיקה נהריה מעמד בהיכל נוקיה, ולרגע היה נדמה כי גם אם לא תתרחש סנסציה, הרי שהנהריינים יפסידו בפער שיותר להם סיכוי במשחק הגומלין שיערך בשבוע הבא בעין שרה. אולם מכבי, חרף ערב בינוני נוסף, הצליחה בדקות הסיום לפתוח פער משמעותי ולהבטיח מעשית את ההעפלה לחצי הגמר. מי שמחפש דוגמה למאמץ שהשקיעה מכבי על מנת להביס את השנייה בטבלה, יכול למצוא אותה בכך שטל בורשטיין וליאור אליהו פנו מיד לאחר המשחק ישר לחדר הכושר, כדי להזיע קצת.

מכבי פתחה עם ג'יימי ארנולד לצידו של ניקולה וויצ'יץ', וניצלה את הרכות ההגנתית בצבע של נהריה כדי לרוץ 2:10, כשמנגד רק ג'ף גריר עושה קולות של מלחמה. כשהלפרין העלה ל-8:20, 6 דקות במשחק, הוריד אריאל בית הלחמי את חניכיו לפסק זמן, ממנו עלתה נהריה אגרסיבית מעט יותר וסיימה את הרבע בפיגור 8, 18:26, בזכות סל עם הבאזר של עידו קוז'יקרו.

האורחים המשיכו את המומנטום החיובי עם פתיחת הרבע השני והתקרבו עד לכדי 22:27, הודות למספר מהלכים טובים של חואן מנדז, אולם כניסתם המחודשת של וויצ'יץ' וכיווץ הגנתי שבא לידי ביטוי בשתי חסימות נהדרות של יניב גרין החזירו את מכבי ליתרון דו ספרתי, 29:43. כשנדמה היה שצפויה לנו מחצית שנייה שכולה גארבג', התעוררו ווקצ'יץ' וקוז'יקרו: תוך דקותיים ומספר ריבאונדים בהתקפה טסו האורחים 0:9. טל בורשטיין החליף את הלפרין 6 שניות למחצית, שהסתיימה ביתרון 41:47 למכבי.

הרבע השלישי היה שקול, והתאפיין בבלבול התקפי ובבחירת זריקות רעה משני הצדדים. יסאיטיס העלה את מכבי ל-48:57, אבל מנדז וגילכריסט ניצלו את היעדר האסרטיוויות אצל הצהובים ונותרו קרובים. נהריה הורידה ל-54:60 וברק פלג היה אמור לצמק בליי-אפ למינוס ארבע בלבד, אבל החטיא ברשלנות ויסאיטיס עשה נקודות בצד השני, כדי להותיר מרווח ביטחון לצהובים. המטוטלת נמשכה עד לסיום הרבע, 60:67 למארחים.

מעשית, וכאמור לעיל, החזיקה נהריה מעמד עד 5 דקות מקו הסיום. הקבוצות נתקעו על 67:72 משך כמעט שלוש דקות, אך אז וויצ'יץ', יסאיטיס ואליהו לחצו סופית על הדוושה, ניתבו לטבעת את הכדורים הטועים והריצו את מכבי 0:10. נהריה נזכרה שגם ההפרש משחק תפקיד אלא שהשלשה האחרונה של בן דוד, שסגרה משחק בינוני על 72:86 לא משקף למכבי, הייתה מעט ומאוחר מדי.

קלעו למכבי: ניקולה וויצ'יץ' 19, ג'יימי ארנולד 15, יותם הלפרין 12, סימאס יאסטיס 11, וויל ביינום ויניב גרין 9 כל אחד, שרון ששון וליאור אליהו כל אחד 4, דרק שארפ 3, טל בורשטיין לא קלע.

קלעו לנהריה: חואן מנדז 25, ג'ון גילכריסט 12, ורדאן ווקושיץ' 9, עידו קוז'יקרו 8, ג'ף גריר 6, רביב לימונד ועמית בן דוד 5 כל אחד, אורי קוקיה 2, ברק פלג לא קלע.

ביינום: "לא איבדתי את הביטחון"

וויל ביינום, שהיה מצוי בימים האחרונים בעין הסערה, אמר בסיום המשחק כי "לא אכפת לי איך אנחנו מנצחים, העיקר שאנחנו מנצחים. לא נשחק ככה ביום חמישי, במיוחד אני. זה נכון הייתי קצת בדאון, אבל אני מנסה לעשות הכול נכון לפי מה שאומרים לי ולעיתים אני שוכח בזכות איזה דברים הביאו אותי לכאן. לא איבדתי את הביטחון".

באשר לדברים שאמר ספאחיה עם נחיתת הקבוצה בנתב"ג ("וויל אינו מבין את סגנון המשחק האירופאי ואולי לעולם לא יבין), הוסיף ביינום: "המאמן דיבר איתי והסביר לי שהוא התכוון לזה שאני לא מבין את השופטים באירופה". עוד ירה ביינום ואמר: "באירופה לא יכולים לעצור אותי כמו שבארה"ב לא יכלו לעצור אותי. כולם יודעים שאני שחקן טוב".

מאמן מכבי ת"א, נוון ספאחיה, לא היה מרוצה מהיכולת הפושרת שהציגו חניכיו. "היה משחק קשה כי לא וויתרנו עד הרגע האחרון. היה חשוב לנצח אחרי ההפסד ברומא ולקבל ביטחון. אני לא יכול להסכים עם 17 הריבאונדים שנהריה לקחה בהתקפה. ברומא הפסדנו כשבמהלך אחד הם לקחו 3 ריבאונד בהתקפה אחת. אנחנו חייבים לעבוד על זה".

לגבי שחקן חיזוק אמר המאמן: "אני אזכיר לכם את ההחלטה הקודמת של ההנהלה, שלא להביא שחקן נוסף. אני אפגש עם ההנהלה פעם נוספת ואומר להם מה אני חושב".

רביב לימונד: "מכבי מנוסה הרבה יותר במעמדים האלה. לא היינו בשיאנו היום. נקווה שבמשחק הבא הם יבואו באותה צורה ואנחנו נשתפר".

ורד כהן מ"הארץ" מוסיפה: מנכ"ל ריטאס וילנה, יונאס ואינאוסקאס, התקשר לפני מספר ימים לספאחיה והציע ב"רוח החגים" לסיים את הסכסוך ביניהם. ואינאוסקאס המליץ כי ספאחיה יציע סכום שהוא מוכן לשלם כפיצוי על שעזב את ריטאס לפני תום חוזהו, וכך יחזרו הצדדים לשולחן המשא ומתן. ספאחיה סרב.

ריטאס, שכבר הגישה נגד המאמן תלונה לפיב"א ותביעה בליטא, טוענת כי הוא הסכים בעבר לפצותה ב-100 אלף יורו.

בני השרון - הפועל גלבוע/עפולה 72:97

בני השרון הייתה אחת הקבוצות הפחות פעילות בפגרה, בניגוד ליריביהם מעפולה, שצירפו את טונג'י אווג'ובי ואבי סוכר, מה שלא ממש עזר להם הערב בהרצליה. אחרי שכבר היה נראה שלי ניילון נמצא בירידה, תפס הסקורר האדיר של בירנבוים עוד יום גדול 31 נקודות, ולחבורה מהצפון לא הייתה אליו תשובה. התוצאה בסיום סוגרת את הסיפור גם למשחק הגומלין, ודני פרנקו יכול כעת לחזור להתרכז במאבקי ההישרדות בליגה.

אפי בירנבוים העלה את ארז כץ, קוקי בלצ'ר, משה מזרחי, לי ניילון, עוסמאן סיסה. בעפולה פתחו מייקל ג'ונסון, גוני יזרעאלי, צ'ארלס לי, גור פורת וג'רמיין הול. בני השרון עלתה נחושה לגמור את הסיפור כמה שיותר מהר, ורצה ל- 3:10 מהיר. כניסתו של הרכש החדש של עפולה, טונג'י אווג'ובי, עוררה את האורחים שהצליחו לצמק עד ל- 13:16 בלבד. בשלב הזה עלה רכש טרי נוסף של עפולה, אבי סוכר, שנתן לקבוצתו עוד מרץ, והעלה אותה ליתרון ראשון במשחק - 17:19, אבל קוקי בלצ'ר איזן את התוצאה, ל-19:19 בסיום הרבע הראשון. את הרבע השני פתח גוני יזרעאלי עם שלשה, וליי אפ של ג'רמיין הול העלה את עפולה/גלבוע ליתרון 23:28.

התוצאה הזו כבר הייתה יותר מדי עבור אפי בירנבוים, שמיהר לקבל את העבירה הטכנית המסורתית שלו לאחר עוד התפרצות זעם כלפי השופטים. הטכנית עוררה ככל הנראה את בני השרון, שבניצוחו של ג'ייסון וויליאמס היעיל השוותה את התוצאה, ושני סלים של ניצן חנוכי נתנו לה את היתרון 34:38. עד סיום הרבע קלע גור פורת את השלשה השלישית שלו בשלושה נסיונות, אבל ג'ייסון וויליאמס דאג להוריד את בני השרון להפסקה ביתרון 39:45. ברבע השלישי לי ניילון חזר להראות מה שהוא יודע, ההפרש צמח עד לאיזור העשרים, והרבע השלישי הסתיים בתוצאה 59:77. את עשר הדקות האחרונות הקדישה בני השרון לשמירה על ההפרש מתוך מחשבה על הגומלין.

קלעו לבני השרון: לי ניילון 31, קוקי בלצ'ר 21 (חמישה אסיסטים ושישה איבודים), ג'ייסון וויליאמס ועוסמאן סיסה 13 כל אחד (סיסה עם תשעה ריבאונדים), ארז כץ 8 (עשרה אסיסטים), ניצן חנוכי 6, משה מזרחי 3.

קלעו לעפולה/גלבוע: ג'רמיין הול 25, גור פורת 12, טונג'י אווג'ובי 10, גוני יזרעאלי 9, צ'ארלס לי 6, אורי כהן מינץ 4, יהוא אורלנד ואבי סוכר 3 כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפועל יקנעם/מגידו - עירוני רמת גן 85:89

הקבוצה של אלון שמר, שרק עלתה בסיום העונה שעברה מהליגה הארצית, היא הלהיט של הליגה הלאומית עד כה. הערב היא התבססה על האולם המלא בקיבוץ משמר העמק כדי להשיג ניצחון יוקרתי על האורחים מרמת גן, ניצחון שגם משאיר להם סיכוי לא רע להגיע לחצי הגמר ביד אליהו.

יקנעם/מגידו עלתה עם דגן יבזורי, אופיר פרחי , דור ישראלי, דניס קאר ושי ברוך. ברמת גן פתחו שמוליק ברנר, קרטיס מקנטס, ג'ון אלן, איציק אוחנון, טוראי בראטס. הקבוצה התחילה את המשחק בהתלהבות, ובניצחו של דגן יבזורי, עם שמונה נקודות כבר בחמש הדקות הראשונות, עלתה ליתרון של 9:21. בשלב הזה נשלח לפרקט שור הביצות של רמת גן, ג'אי לואיס, שהתחיל לטחון מתחת לסל, ועזר לאורחים להקטין עד ל- 19:24 עם סיום הרבע הראשון. ברבע השני יקנעם/מגידו שוב לחצה על הגז, והגדילה את היתרון עד ל- 26:35 עם סל גדול של דור ישראלי. כאן הקבוצה מליגת המשנה קצת נעצרה, ואיפשרה לרמת גן לחזור למשחק ולרדת למחצית בפיגור של שתי נקודות בלבד - 39:41.

במהלך הרבע השלישי האורחים כבר פתחו פער של תשע נקודות - 61:70, אבל ברבע האחרון יקנעם/מגידו שוב הצליחה לצמק, וארבע דקות לסיום גם החזירה לעצמה את היתרון, 80:81. יבזורי וחבורתו הצליחו לעלות ליתרון של ארבע נקודות חצי דקה לסיום, ואלעד יאור כבר התחיל לחשוב על ההפרש לקראת הגומלין, ופחות על הניצחון במשחק. שלשה של פרחי עם הבאזר קפצה החוצה, אבל זה לא עניין את הקהל המשולהב במשמר העמק, שקיבל הצגה יפה מהקבוצה המקומית שלו, בסיום 85:89 ליקנעם/מגידו.

קלעו ליקנעם/מגידו: דגן יבזורי 25 (שש שלשות), דניס קאר 21, שי ברוך 13, אופיר פרחי 11, דור ישראלי 8, דביר בשן 6, הרן שיפמן 5, אור סלע לא קלע.

קלעו לרמת גן: ג'ון אלן 24, ג'אי לואיס 19, איציק אוחנון 11, שמוליק ברנר 10, טוראיי בראגס 7, איגור סימין וקרטיס מקנטס 6 כל אחד, אלישי כדיר 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully