וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגור לרגל שיפוצים

שגיא ניר

10.1.2007 / 7:12

בעיצומה של פגרת הליגה ובין מחזורי הגביע, שגיא ניר סוקר את הפתרונות שמצאו קבוצות הליגה לבעיות בסגל. וגם: חגיגות זר היובל של 2007

לא נאשים אתכם אם שכחתם, אבל במקביל לקרקס של דניאל יאמר בנתניה, מסעות הרכש בבית"ר, ההתרסקות של בניון ו-ווסטהאם וערבי חמישי המיתולוגיים של מכבי תל אביב ביורוליג מתנהלת גם השנה ליגה בכדורסל. אז נכון שיצאו שם לפגרה של חודש, אבל הם מבטיחים לחזור. עניין של פחות משבועיים.

החורף הקר שנחת פה לפתע מחייב הפעלה של גופי חימום מסוגים שונים, וגם אנחנו נתנדב למאמץ המלחמתי כדי לשמור על הגחלת הכתומה עם סקירת מעללי הקבוצות בחופשת הכריסטמס הארוכה בתולדות העם היהודי. לטובת עכברי הכדורסל, מצורף בונוס מיוחד: ספירה של מספר הזרים ששיחקו בכל קבוצה מתחילת עונה, מספר שלא מפסיק לעלות, גם בעונת החוק הרוסי. הזר הבא שינחת פה יהיה ה-51 במספר העונה.

מכבי תל אביב

הבעיה: רוטציה ארוכה מדי שלא פותרת את הבעיה בעמדת הרכז.

הפיתרון:

נוון ספאחיה בדילמה. מצד אחד, הסגל הארוך שלו מקשה על הכנסת שחקנים לרוטציה, ולראייה הרנסנס היחסי של שרון ששון ברגע שרודני ביופורד נימנם כל הדרך אל המטוס. מצד שני, וויל ביינום האקספלוסיבי ויותם הלפרין האנמי אינם מענה הולם לעמדת הרכז בקבוצה עם יומרות אירופיות כמו מכבי. אחרי שספאחיה הבין ברומא שטל בורשטיין לא יפתור את הבעיה בקו האחורי, סביר להניח שמכבי תחדש את החיפושים הקדחתניים אחרי גארד זר.

השאיפה: אליפות, כאילו?

הספירה: 5 זרים. ניקולה וויצ'יץ', סימאס יסאיטיס, וויל ביינום, נואל פיליקס, רודני ביופורד (עזב).

עירוני נהריה

הבעיה: ממש אין מה לעשות בנהריה בערבים. כמה שנים אפשר לבנות סצינת בילויים שלמה על "הפינגווין"?

הפיתרון:

למרות האכזבה ביורוקאפ, המהפכה המקצועית בנהריה הצליחה, והקבוצה יצאה לפגרה עם שתי רגליים על הקרקע וצרות של עשירים. אז נכון שאחוזי הקליעה של ג'ף גריר יכולים להיות גבוהים יותר ושהוא ייעדר בחודש הקרוב בשל פציעה, ושחוסר היציבות של ג'ון גילכריסט יעלה לקבוצה כנראה בעוד משחק או שניים, אבל בהתחשב במיקום ובמטרות, שינויים בסגל בשלב הזה נראים כמו ניסיון לתקן את מה שלא מקולקל. צירופו של דיון גלובר, שם עם עבר NBA והווה בלשכת התעסוקה, נראה כמו הימור גדול מדי על הקבוצה עם ההיררכיה הכי ברורה בליגה.

השאיפה: להשאיר את ירושלים מאחור, רחוק מהמקום השני

הספירה: 5 זרים. ג'ף גריר, וודראן ווקושיץ', חואן מנדז, ג'ון גילכריסט, ג'רוד הנדרסון (עזב).

הפועל ירושלים

הבעיה: רכות בהגנה, נחיתות בריבאונד, ירידה משני מספרי 3 טבעיים (סליי ונאור) ל-0, ההשתלבות הבעייתית של אד קוטה.

הפיתרון:

פתיחת העונה הגרועה של ירושלים היתה יותר מבעיית ריבאונד הגנה, חולשה של שלושה מחמשת הזרים או חוסר הפרגון מהקהל. אבל אחרי כמה ניצחונות, הרבה אויר, שבועיים מנוחה והחלפתו של תמאר סליי המוזר בטרנס מוריס, פורוורד שיודע ואוהב לתת גוף, אמורים האדומים להתחיל לצאת סוף סוף לדרך חדשה. אם פסטיבל "דני אל תלך" כבר מאחורינו, וכמוהו גם ההמתנה למחליף של אד קוטה (שלא יבוא), ובהנחה ודן שמיר עבר את טבילת האש הראשונית (וכמה אש היתה שם), צפוי לנו יופי של מאבק בצמרת (על המקום השני).

השאיפה: שיקום מקצועי ומנטאלי, כל הדרך לסגנות.

הספירה: 6 זרים. מריו אוסטין, אד קוטה, יוריצה גולמאץ, טימי באוורס, טרנס מוריס, תמאר סליי (עזב).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בני השרון

הבעיה: חוסר איזון בין הקו הקדמי המצוין לקו האחורי האנמי.

הפיתרון:

אכן, כמו שלום חנוך גם אפי בירנבוים זימר במהלך הפגרה את השיר "צרות טובות". בני השרון עשתה את מהפכת הזרים שלה עוד לפני הג'אמפ הראשון, ורק עמדת הרכז, שכוללת את ארז כץ וסקוט גרינמן, נראית עדיין כחוליה החלשה מבחינת איום על הסל. בינתיים, הסיוע מקוקי בלצ'ר וניצן חנוכי נראה מספיק בדרך למקום בארבע הגדולות.

השאיפה: מקום בפיינל פור.

הספירה: 6 זרים. עוסמאן סיסה, קוקי בלצ'ר, ג'וליוס פייג', ג'ייסון וויליאמס, לי ניילון, קורליאונה יאנג (עזב).

אליצור אשקלון

הבעיה: רוטציה קצרה מדי.

הפיתרון:

מסתבר שהזכיה בגביע ווינר בכיכובם של ליאור רובינשטיין ומיכה ביטון היתה סוג של הצהרת כוונות מבחינת אשקלון, שמצאה את עצמה מנצחת בחודש האחרון עם מרכוס האטן, ריקרדו מארש ואור איתן על ההגאים, וליאור ליפשיץ, חנן קולמן, מושון יעקוסי ושחר כהן כחבורת החיפוי. ולמרות זאת, באשקלון עדיין מחפשים פורוורד זר שיוסיף לעומק, כשהאזרחות הישראלית הטריה של חנן קולמן תחסוך מרוני בוסאני את ספירת הזרים על המגרש.

השאיפה: מקום טוב באמצע. טוב, אולי קצת יותר.

הספירה: 4 זרים. מרכוס האטן, ריקרדו מארש, אליס מיילס (עזב), טנג המילטון.

מכבי ראשון לציון

הבעיה: סגל ארוך מדי, בינוני הרבה יותר מדי.

הפיתרון:

אסף דותן, גיא קנטור, חיים שמעונוביץ', עודד שעשוע. אחרי עונה של מקום שלישי, החליטו בראשון לציון ללכת בקטן, והתוצאות בהתאם. אחרי הסטירה הליטאית ביורוקאפ, מצאו בקבוצה חודש נוסף למחשבה, כששיחרורו של הקפטן דותן יהיה כנראה רק הסנונית הראשונה. בריאנט מרקסון יחזק את הקו האחורי, ובמקום פטאר ארסיץ' וג'יימס וויליאמס, שעשוי להיחתך אף הוא, מתוכנן להגיע שחקן פנים איכותי יותר. אבל כמו שלמדו הכתומים הקיץ, התכנית לא תמיד נוגעת במציאות.

השאיפה: כמה שיותר רחוק מעפולה ורמת גן.

הספירה: 6 זרים. ריאן סידני, בריאן טולברט, רג'י מור, ג'יימס וויליאמס, בריאנט מרקסון, פטאר ארסיץ' (עזב).

הפועל גלבוע/עפולה

הבעיה: עומס גדול על הרכז ועל שחקני הפנים

הפיתרון:

כשדני פרנקו התחיל לתכנן את הפגרה, הוא לא חלם שיימצא הפיתרון לדקות המשחק האינסופיות של גוני יזרעאלי, שבעונתו הראשונה בליגת העל נאלץ להיות מוביל כדור יחיד של העולה החדשה. אמיל כהן, יהודי טוב מצסק"א סופיה, עשה מצווה ושיחרר את אבי סוכר, והסיט את מוקד הבעיה העפולאית אל מתחת לסל, משם נחתך אנטוניו מיקינג הפצוע. הקבוצה הכי נמוכה בליגה חיפשה סנטר משמעותי שיתרום בהגנה ובריבאונד, אבל מצאה קאמבק מחודש לשידוך בין פרנקו לטונג'י אוואג'ובי. בעונה שעברה ברמת גן התוצאה היתה ירידת ליגה, לא בטוח שבעפולה הסוף יהיה שמח יותר.

השאיפה: לראות את הלאומית, אבל מרחוק.

הספירה: 7 זרים. ג'רמיין הול, מייקל ג'ונסון, צ'ארלס לי, טונג'י אוואג'ובי, מרכוס מור (עזב), אנטוניו מיקינג (עזב), שון מונסון (עזב).

עירוני רמת גן

הבעיה: צריך חיזוק, צריך גם כסף.

הפיתרון:

רמת גן היא קבוצה סימפטית, כזו היא היתה גם בעונה שעברה. אין קלעי דומיננטי, אין ישראלי בכיר. אבל כשתזרים המזומנים מוגבל, וכשבזיסמן (בניגוד אולי למקומות אחרים) לא נכנסים להרפתקאות כלכליות, אז מוותרים על הצעות ייעול כמו עוד קלעי טבעי מעבר לים. בראגס יישאר עד סוף העונה, איציק אוחנון יחזור טוב יותר מהטיול להולנד ואולי הכל יסתדר. בסופו של דבר, תמיד אפשר לסמוך על חולון ודורסמן, שיוותרו על העליה. לפחות תביעת הבוררות עם אפי בירנבוים נפתרה.

השאיפה: מקום תשיעי, ואולי כמה רגעי נחת.

הספירה: 4 זרים. קרטיס מקנטס, ג'ון אלן, ג'אי לואיס, טוראיי בראגס.

הפועל גליל עליון

הבעיה: משחק הגנה לא קיים, רכבת זרים, הסגל הצעיר בליגה. ויש עוד.

הפיתרון:

השיפוצים בגליל נראים כמו היענות לנסיבות והזדמנויות, ולא כמו תוצאה של חשיבה, ולכך גם המלחמה בקיץ לא יכולה להוות תירוץ. אחרי ששיחרר את אילון זגורי וולאדי ירמישין, שלח קטש הביתה את הזרים הסלאביים, ולבסוף החליף את טוני סטוקמן בצ'סטר סימונס. גילי מוסינזון הצטרף כדי לחזק את מחלקת ההווי והבידור, מורן רוט ורוברט רותבארט מועמדים לעזוב, ובקבוצה שהחליפה הכי הרבה זרים העונה כבר מגששים אחרי מחליף גם לקני אדלקה. ובתוך כל זה, יוגב אוחיון ועומרי כספי אמורים לעשות קפיצת מדרגה. ופעם קראו לכל העסק הזה "חממה".

השאיפה: שיחזרו להגדיר את הגליל "קבוצה סימפטית".

הספירה: 7 זרים. סשה בראטיץ', קני אדלקה, צ'סטר סימונס, טוני סטוקמן (עזב), נמנייה ילסייביץ' (עזב), דונלד קול (עזב), אנטה בילוברק (עזב).

גבעת שמואל

הבעיה: שוב צוללים כל הדרך ללאומית.

הפיתרון:

מה עושה קבוצה בלי מזל, שמפסידה לא מעט משחקים בשניות האחרונות, וגם יותר מדי כסף לשינויים אין לה? מתעסקת בסמנטיקה. בגבעה רצו מאוד את רועי ברקוביץ' כמושיע שלהקו האחורי, אבל זה נסע להולנד. שיחרורו של אוואג'ובי והחלפתו בדיון תומאס המזדקן תאפשר לעופר ברקוביץ' לשחק עם שני הזרים שלו בקו האחורי, בלי לדאוג את מי משני האמריקאים של הקו הקדמי לשלוח לספסל. ועדיין, בלי טימי באוורס, מלחמת ההישרדות עוד ארוכה.

השאיפה: שיחזור של הסיבוב השלישי מהעונה שעברה, אבל יותר מוקדם.

הספירה: 5 זרים. וויין וואלאס, ג'יי סטרייט, בו דיוויס, אנטוניו לאטימר (עזב), טונג'י אוואג'ובי (עזב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully