וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולנו יש את חודורוב

רונן דורפן

1.1.2007 / 10:46

דורפן לא ראה את השוער האגדי בפעולה, אבל השתכנע שהמיתוס שהתפתח סביבו מצדיק את מעמדו כגדול מכולם. מתוך הבלוג של רונן דורפן

עמים הם מאד מאד לא אובייקטיבים לגבי השוערים שלהם. במעט מאד מדינות, למשל, טוענים שאחד משחקני השדה שלהם היה הגדול בהיסטוריה. רק הברזילאים והארגנטינאים ולפעמים ההולנדים. הייתי לפני כמה שבועות בהלוויתו של פושקש בהונגריה. ולמרות מטר האהבה שנשפך עליו לא שמעתי מישהו שם אומר שפושקש היה הכדורגלן הגדול בהיסטוריה. למרות שעקרונית, וגם סטטיסטית, זה טיעון שניתן להגן עליו.

לעומת זאת המון מדינות טוענות לשוער הגדול בהיסטוריה. הספרדים אומרים זמורה. הצ‘כים פלניצ‘קה. היוגוסלבים ביארה. הרוסים לב יאשין. האנגלים גורדון בנקס. האירים פט ג‘נינגס. הגרמנים ספ מאייר. הנוסטלגיה מאד חזקה בויכוח הזה. רינאט דסייב, מהטובים שבטובים שראיתי, לא מתקרב למעמדו של יאשין בעיני הרוסים. גם פיטר שלטון ואוליבר קאן, גיבורי מונדיאלים, לא מזיזים את בנקס ומאייר ממעמדם האגדי. אתה לא שומע איטלקים קמים ואומרים שג‘יג‘י בופון הוא גדול השוערים. למרות שבופון הוא מפלצת של שוער והם לא היו מתקרבים לזכות במונדיאל האחרון בלעדיו. אבל המעמד הזה הוא של דינו זוף. בעיני האיטלקים.

אגב, אובייקטיבית לא אמור להיות כאן ויכוח. תמיד חשבתי פיטר שמייכל וליתר בטחון שאלתי פעם את ריצ‘רד נילסן על העניין, והוא אישר ששמייכל הוא גדול השוערים. של הגויים בארצות הים.

ניפץ את מחסום האובייקטיביות

ושלנו הוא חודורוב. ואני אומר את זה כמי שלא ראה אותו משחק, אינני אוהד הפועל תל אביב, אינני נוסטלגי במיוחד ואני לא פטריוט גדול. אני פשוט קובע זאת על פי נתונים. אין סרטי וידאו והסטטיטיקה היא לעולם לרעת חודורוב. ברור, הוא ספג המון שערים, בתקופה בה הובקעו הרבה יותר שערים, כשהוא מגן על שערה של נבחרת חובבנית ממדינה שקיימת פחות מעשור. אבל זה העניין. כמו הרשימה שציינתי בין שוערי העולם. בכל תרבות יש שוער שמנפץ את מחסום האובייקטיביות. משתלט על מעמד גדול השוערים ואי אפשר להזיז אותו משם. ואני משוכנע שחודורוב עשה כמה דברים בכדי להגיע למעמד הזה.

אז נכון שלא ראיתי אותו משחק, אבל מעולם לא שמעתי גם ויכוח אמיתי על מעמדו. ראיתי את אבא של ברקוביץ‘ משתולל בלובי של מלון בקפריסין באמצע ויכוח על ברקוביץ‘-שפיגל. שמעתי ויכוחים נוקבים על שפיגלר-אוחנה. וגם על ברקוביץ‘ או רביבו. על חודורוב לא יצא לי לשמוע. היחיד שאני חושב שכינס קונסנזוס דומה סביבו היה מלמיליאן. אבל גם זאת רק בימיו כשחקן ורק בהקשר הליגה. שחקני שדה הם אופנה. שוערים הם לנצח.

פעם בעיתון ”העיר“ ניסינו לבחון את העניין ודווקא העזנו להציע שחיים לוין היה שוער טוב יותר. גם זה על סמך אפס סטטיסטיקה וחצאי עדויות לא קבילות. אבל בניגוד לכמה פרובוקציות אחרות שעשינו שם, לא הצלחנו אפילו להרגיז אף אחד. אפילו לא לעורר אינטריגות עירוניות. אוהדי הפועל לא התרגזו. מכביסטים לא התלהמו. אפילו עלי מוהר חיכה חודש שלם עד שענה לנו. הוא ציין בפשטות ש“שאלמונים ציירו שפם על הפסל של חודורוב“. וכי הערך חודורוב במילון פירושו ”גדול שוערי ישראל“.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully