וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ילד הטוב" וה"ילד הרע"

לי בוץ

31.12.2006 / 20:50

משה ביטון ויוסי שבחון הגיעו למכבי ת"א על תקן כוכבים. בפועל, הם לא מספקים את הסחורה על הדשא. דולי ג'ונסון מתרחק מקרית שלום

יוסי שבחון ומשה ביטון הגיעו בקיץ לקרית שלום מהפועל פ"ת ובני יהודה על תקן מי שאמורים להוביל את הקבוצה להישגים. השניים הצליחו במשימה בקבוצותיהם הקודמות, אך במכבי הם כמעט ולא מקבלים דקות משחק, וכשהם כבר מקבלים את הקרדיט מאלי כהן, הם פשוט לא מספקים את הסחורה.

"משה שחקן מצויין", אמר אחד השחקנים במכבי לוואלה! ספורט. "לפני הדרבי היתה לו תקופה של פריחה ונראה היה שדברים מתחילים להסתדר לו, אבל ההרכב נקבע על פי מי שטוב ומשקיע באימונים ולא רק במשחק". שחקן אחר הוסיף: "כשביטון במגרש, רואים שיש לו את הכשרון וכל מה שהוא צריך זה להתחבר לקבוצה. בשבועיים האחרונים, כשהוא חזר להרכב, ראו שחסר לו כושר משחק ועדיין הוא סיכן את השער יותר מפעם אחת".

אז מה גורם לכך שביטון לא מתבלט באימונים? לטענת גורמים במכבי מדובר בעובדה ששמו של השחקן נקשר לא אחת לבילויים עד שעות הבוקר המוקדמות לצידו של בליין אחר, ג'ובאני רוסו. "דיברו איתו לא פעם אחת, אלא 20 פעמים", סיפר גורם במועדון, "שום דבר לא עוזר, ואנחנו עדיין מחכים שהוא יתאפס על עצמו. משה שחקן טוב שיכול לעשות הרבה יותר, אבל הכל תלוי רק בו".

גורם המקורב למכבי ת"א הסביר: "אצל אלי כהן אין הנחות. ביטון אמנם הגיע בקול תרועה רמה, אבל צריך לזכור שמכבי ת"א היא לא בני יהודה או כל קבוצה אחרת. השחקנים צריכים לדעת לשמור על מסגרת, במיוחד מחוץ לשעות האימונים".

שחקן עבר, ששיחק גם תחת הדרכתו של אלי כהן הוסיף: "אלי מאמן מנוסה והוא עושה את הדבר הנכון עם משה ביטון. הוא יודע שהעונה ארוכה והוא רוצה אותו עם מוטיבציה מלאה להמשך. ברגע שמשה יבין מה אלי רוצה ממנו ויתחיל לעבוד קשה, תגיע התקופה הטובה שלו. הוא צריך להבין שאין פה שום דבר אישי, אלי עבד בעבר עם שחקנים כמו איציק זוהר, שבשעתו מצא עצמו על הספסל של כהן, אך כשהוא חזר להרכב הוא היה הגורם המרכזי לאליפות של בית"ר בעונת 96/97".

"יש מחיר שצריך לשלם כשעוברים למכבי"

על יוסי שבחון מדברים במכבי אחרת. להבדיל מביטון, שבחון הוא הילד הטוב שמשקיע באימונים ועושה הכל לפי הספר. אז למה גם הוא לא מצליח לתפוס מקום בהרכב של מכבי, בו משתלבים לא מעט צעירים כמו יובל שפונגין, אור שטרית וליאור ז'אן? בקבוצה טוענים שזה עניין של זמן, בסביבתו של השחקן טוענים שמדובר בקשיי הסתגלות.

"כל מה שצריך עם יוסי זה סבלנות", אמר שחקן בכיר בקבוצה. "יש לו את הכשרון, הוא פשוט צריך להתרגל לעובדה שבפ"ת הוא היה שחקן מוביל ובמכבי הוא שחקן מן המניין. יש מחיר שצריך לשלם כשעוברים למכבי ת"א, אבל אפשר לראות עליו שהוא עושה הכל על מנת להשתלב".

בסביבתו של השחקן טוענים כי בהפועל פ"ת הוא התרגל לשחק במשבצת בה נמני משחק במכבי ת"א. "נמני הוא השחקן המוביל בקבוצה והוא לא יכול לתפוס את מקומו בהרכב", אמרו מקורבים לשחקן. "כמו כן, בפ"ת שידרו לו שהוא המנהיג על המגרש, האיש שכל התקפה עוברת דרכו והשחקן שמציל את הקבוצה בכל מצב. השחקנים שם נשאו את עיניהם אליו ובמכבי זה עולם אחר לגמרי מבחינתו".

במכבי קיבל שבחון הזדמנויות בקישור האחורי ובאגף שמאל, אך הוא לא הציג יכולת טובה בעמדות הללו. "שחקן טוב צריל לשחק איפה שאומרים לו ולא משנה באיזה תפקיד הוא רגיל לשחק", הסביר מקורב לצהובים. "כרגע יוסי לא מצליח לעשות זאת, אבל הדרך עוד ארוכה וחשוב שהוא קודם כל יתחבר לקבוצה. בשנים הבאות הוא אמור להכנס למשבצת של אבי נמני, אך צריך לעשות את זה בהדרגה ובלי לחץ".

גורם במועדון סיכם את עניין ההשתלבות של שבחון: "אנחנו לא דואגים לו, בסוף הוא יממש את הציפיות. אלי נתן ליוסי במה בהפועל פ"ת והוא מכיר אותו לא פחות טוב מכל הפרשנים. יש לו גם נקודות זכות אצל אלי - הוא עובד קשה במגרש ולא פוגע במרקם הקבוצתי. מכבי בנתה מרקם קבוצתי מצויין בשנה הזאת ואין אצלה טרבלמייקרים. לכן, צריך להסתכל גם על העובדות האלה כחלק מתהליך קבלת ההחלטות של המערכת ושל אלי כהן".

בעבר נקשרו שמות כמו מאור מליקסון, ראובן עובד ומנור חסן כמועמדים לחזק את הקבוצה, אולם בפועל זה לא קרה גם כחלק מהתפיסה שהצהובים מעדיפים שחקנים שישתלבו בפן החברתי ומוכנים לוותר בשל כך גם על כשרון. "העיקר שתהיה אווירה קבוצתית טובה בחדר הלבשה", הסבירו במכבי, "גם אם עכשיו אנחנו מפסידים שחקנים עם כשרון גדול יותר ממה שיש לנו, אנחנו מאמינים שזה ישתלם בעתיד".

פוחתים הסיכויים שג'ונסון יגיע לקרית שלום

מכבי ת"א ערכה הבוקר (ראשון) אימון תחת גשם שוטף, כששחקני ההרכב הראשון ששיחקו מול מכבי נתניה (0:0) אמש קיימו אימון שחרור קל בלבד בעוד שיתר השחקן התאמנו באופן מלא. קפטן הקבוצה, אבי נמני, ערך אימון אישי בלבד.

במכבי פסימיים לגבי העובדה שדולי ג'ונסון יגיע לקרית שלום. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, הצהובים הגישו לקשר הליברי הצעה כספית חדשה דרך סוכנו בישראל, דודו דהאן, אך גו'נסון סרב וספק אם מכבי תמשיך את המו"מ עמו. הפערים בין מכבי לשחקן מוערכים בכמה עשרות אלפי דולרים, אך הבעלים לוני הרציקוביץ', שרצה לוותר על השחקן עוד קודם ועבר מסע שכנועים לא קטין על ידי אלי כהן והצוות המקצועי, מעדיף להביא שחקן זול יותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully