וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף בסכנת מוות

31.12.2006 / 18:01

הבדמינטון הישראלי גוסס. צמרת האיגוד שרויה במאבקים עם ראשי הקבוצות ואחרי אסיפה כללית סוערת, הענף האולימפי משותק

הבדמינטון הוא ספורט די אלמוני בישראל. הספורט עם כדור הנוצה הוא ענף אולימפי ובמזרח הרחוק כמו גם בסקנדינביה, נוהג למשוך אלפי צופים לאולמות. בישראל קשה לראות אותו יוצא יתר על המידה מהאלמוניות שלו, בטח כיום, כשהוא גוסס בארץ הקודש.

לפני כשבוע התכנסה האסיפה הכללית של איגוד הבדמינטון על מנת לאשר את מאזן 2005 (אישור המאזן השנתי מתרחש רק כשנה אחרי סיומה). ראשי האיגוד מצויים במאבק עיקש מזה מספר חודשים עם מרבית מראשי הקבוצות והישיבה לא הביאה עמה רוחות של שלום. שני הצדדים החלו בויכוחים כשראשי הקבוצות מסרבים לאשר את המאזן כחלק מאותו מאבק ממושך. הפארסה הגיעה לשיאה כאשר יו"ר האיגוד, חנן פרוקס, שמכהן מטעם סיעת הפועל, הוציא הרשאת הצבעה בשמה של קבוצת מכבי לוד. אלא שנציג של מכבי לוד נכח גם הוא באסיפה והחזיק גם הוא באישור הצבעה. הרוחות סערו, מילים קשות עפו באוויר והישיבה פוצצה ללא אישור של המאזן, מה שאומר שלפחות כרגע הבדמינטון לא יכול לזכות לתקציבים לשנה הבאה ולמעשה הפך למשותק.

השנים האחרונות מראות על דעיכה של הענף ומכאן טענותיהם של ראשי הקבוצות. הבדמינטון תוקצב ב-2005 בכ-295 אלף שקל, אך רק כ-15 אלף מהם הלכו לפעילות בתוך ישראל. לאליפות העולם בסין למשל, מצאו באיגוד לנכון להוציא 6 שחקנים, מאמן ושני מלווים, כשברור שדי היה בראש משלחת אחד לצידו של המאמן. ב-10 השנים האחרונות לא עלה מספר הקבוצות או המשתתפים היחידים בענף ובגלל אי תשלומים הופסקה הליגה האישית לנוער. ראשי הקבוצות טוענים שבאיגוד החליטו ללכת נגדם ושכותצאה מכך, הענף הוא המפסיד העיקרי.

היום קשה לראות לאן פניו של הענף והקולות שהוא עושה בישראל הם של מוות קליני. חנן פרוקס, יו"ר האיגוד, אמר בתגובה: "אני לא רוצה כרגע להתייחס לשום דבר שקשור בנושא הזה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully