וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמישיה הסודית

31.12.2006 / 13:42

רגע לפני שמתחילה עונת 2007 בסבבי הטניס, וואלה! ספורט מהמרת על חמשת הטניסאים הצעירים שבקרוב מאוד תשמעו עליהם לא מעט

ביום שני בבוקר, כמה שעות אחרי חגיגות הסילבסטר, יוצאים לדרך הסבבים המקצוענים לטניס עם חמישה טורנירים, באוקיאניה ובאסיה. הטניסאים חוזרים לעוד עונה של טיסות מתישות מסביב לעולם ובעיקר כסף, הרבה כסף. כמו בכל עונה, גם הפעם יצטרפו להם עוד כמה עשרות צעירים למועדון המיליונרים המפונקים ועוד כמה צעירות לרשימת הספורטאיות-דוגמניות.

רגע לפני שכל זה מתחיל, בחרנו להמר על חמישה טניסאים עם פוטנציאל אדיר, שאמורים להשתלב העונה בין השמות הגדולים בסבבים. מדובר בצעירים שעדיין לא הגיעו לעשור השלישי בחייהם, כאלה שבמצב נורמלי היו לומדים עכשיו לבגרויות או לוקחים חלק בפעילויות נוער. אז אם אתם בעניין של הימורי טניס ואתם מתכוונים לשים את הכסף שלכם נגד אחד השחקנים שיוזכרו כאן, כדאי שתחשבו פעמיים.

סאם קוורי

מדינה: ארה"ב

דירוג עולמי: 130

גיל: 19

ארה"ב היא המדינה השניה בלבד שיכולה להתגאות בשני טניסאים בטופ 10 בדירוג העולמי, אבל אחרי שחובבי הטניס האמריקאים התרגלו לימים היפים של סמפראס, קורייר ואגאסי (ושלא נדבר על שנות השמונים), ג'יימס בלייק ואנדי רודיק לא ממש מספקים את הסחורה בשנות האלפיים, מה גם שהפריצה הגדולה של בלייק התרחשה רק בסיום עונת 2006. האמריקאים צמאים לכוכב חדש, לווינר אמיתי, מישהו שיחזיר את דגל הפסים והכוכבים ליום האחרון של טורנירי הגראנד סלאם ושיחזיר את נבחרת הדייויס לימים הטובים שלה. כרגע אין מישהו כזה, אבל לא מעט אמריקאים בונים על סאם קוורי.

אז מי זה סאם קוורי? נתחיל בזה שהילד הקליפורני קפץ בעונה שעברה יותר מ-600 שלבים בדירוג המקצועני אל המקום ה-130. בשנתו הראשונה בסבב המקצועני, הוא זכה בשני טורנירי צ'לנג'ר בארה"ב ורשם ניצחונות יפים בטורנירים הגדולים באמת על טניסאים כמו: וינס ספדיאה (טורניר לוס אנג'לס), אלברטו מרטין (ניו הייבן) ופיליפ קולשרייבר (אליפות ארה"ב הפתוחה). חוץ מזה, קוורי גם נתן פייטים אדירים לרפאל נדאל (ניצח מולו מערכה בסינסנטי), ג'יימס בלייק (אינדיאן וולס) וגאסטון גאודיו (אליפות ארה"ב). פטיק מקנרו, קפטן נבחרת הדייויס האמריקאית, כברכ הצהיר שהוא בונה עליו.

קוורי עצמו הצהיר שהמטרה העיקרית שלו העונה היא להתברג בין 50 הראשונים בעולם. בתור התחלה, הוא זכה לווילד קארד באליפות אוסטרליה הפתוחה, שיכולה להיות הזדמנות מצויינת עבורו כדי להיכנס לטופ 100 כבר בחודש הראשון של העונה. עם הגשות עוצמתיות של 224 קמ"ש, חבטות פורהנד משובחות, חוזי אימוץ שמנים עם "אדידס" ו"פרינס"ואינספור שעות של אימונים מול אנדי רודיק, הוא באמת יכול לעשות את זה. בשנה שעברה האיצטדיון המרכזי במלבורן נתן את הבמה למרכוס בגדאטיס הקפריסאי, אולי הפעם זה יהיה קוורי?

חואן מרטין דל פוטרו

מדינה: ארגנטינה

דירוג עולמי: 92

גיל: 18

אחרי כמה שנים לא רעות בכלל, הטניס הארגנטינאי סובל מנסיגה. כשדויד נלבנדיאן הוא היחיד שמדורג בין 25 הראשונים בעולם, החברים שלו לדגל מסתבכים פעם אחר פעם בשערוריות סמים ונבחרת הדייויס לא מצליחה לפצות את דייגו מראדונה עם תואר, יודעים באימפרית הטניס שהמצב קשה. הארגנטינאים מחכים בעיקר לעונת החימר כדי לשמוע חדשות טובות מכיוון הטניסאים שלהם, אלא שאפילו במקרה הזה הם לא ממש בלטו השנה.

כדי להפוך לכוכב בסדר הגודל של דויד נלבנדיאן, די ברור שצריך לדעת לשחק גם על משטחים אחרים. במקרה של חואן מרין דל פוטרו, הוא אפילו מעדיף את המשטחים הקשים, אלא שמקיימים עליהם שני טורנירי גראנד סלאם בשנה וצוברים עליהם הכי הרבה נקודות דירוג. חוץ מזה, דל פוטרו הוא גבוה, מאוד גבוה יחסית לארגנטינאי (1.95 מ'), אבל זה ממש לא פוגע באתלטיות שלו וכמו כל ארגנטינאי, הוא יודע לשחק מצויין גם על החימר. בקיצור, לילד הזה יש את כל הנתונים להפוך לטניסאי הארגנטינאי הטוב ביותר מאז דויד נלבנדיאן ובארגנטינה מקווים שהוא יוכיח זאת כבר השנה.

בשנת 2005, דל פוטרו דורג במקום ה-1077 בעולם, אבל זכיות בשלושה טורנירי פיוצ'ר קידמו אותו ביותר מ-900 שלבים בעונה אחת. בעונה שעברה הוא כבר הפך לטניסאי הצעיר ביותר שנכנס לטופ 100. ברפרטואר המרשים שלו ב-2006 אפשר למצוא ניצחונות על: חואן איגנסיו צ'לה, קרלוס מויה, אלברט פורטאס, אנדריי פאבל ורובי ג'ינפרי. חוץ מזה, הוא גם נתן פייטים צמודים לפרננדו גונזאלס, חואן קרלוס פררו (פעמיים) וטים הנמן (בסיבוב השלישי בטורניר טוקיו). דל פוטרו השתתף גם בטורניר המאסטרס במדריד ואפילו ניצח את טומי רוברדו במסגרת מפגש ראווה בין נבחרות ארגנטינה ואירופה.

"אני חולם להיות הטניסאי מספר 1 בעולם" ,אמר דל פוטרו בסיום העונה הקודמת. תזכרו את השם, אם לא מספר 1 בעוד כמה שנים, אנחנו מנבאים לו לפחות טופ 10.

ייבגני קורולב

מדינה: רוסיה

דירוג עולמי: 103

גיל: 18

נתחיל בזה שלהיות הטניסאי השביעי במעצמת טניס שהניפה את גביע דייויס ב-2006, וכל זה בגיל 18, זה מכובד כשלעצמו. אם אתה עושה את כל זה ובמקביל ידוע בארצך כבן דודה של אנה קורניקובה ובנו של ייבגני קורולב סניור, שחקן ההוקי קרח של ניו יורק ריינג'רס לשעבר, בכלל הסתדרת. לייבגני קורולב יש כמובן שאיפות הרבה יותר גדולות מזה וכמו שזה נראה, חלקן עומדות להתגשם השנה. באתר הרשמי שלו הוא הצהיר על הטופ 10 כמטרה העיקרית שלו, אבל אחרי שכבר למדנו להכיר אותו בעונה שעברה, אין ספק שלטניסאי הרוסי המוכשר הזה מגיע טופ 50 לפחות כבר ב-2007. העונה הוא כבר דורג במקום ה-86 בעולם, אבל הידרדר לקראת סיום העונה. שני משחקים שלו מ-2006 זכורים במיוחד: בראשון הוא הפסיד לאלוף הרולאן גארוס לשעבר גאסטון גאודיו בחמש מערכות בגראנד סלאם בפאריז, בשני הוא רשם את הניצחון הגדול בקריירה על בן ארצו ניקולאי דוידנקו. מאוחר יותר העונה, הוא חגג עם אותו דוידנקו את זכייתה של הנבחרת הרוסית בגביע דייויס, כחבר בסגל הרחב.

מדובר בילד מוכשר מאוד, אפילו ווינר שמזכיר מאוד את האיידול שלו, מראט סאפין בסגנון המשחק ודומה לייבגני קפלניקוב במראה החיצוני. בטורניר המקצעוני הרציני הראשון שבו השתתף במארסיי, הוא עלה לרבע הגמר, בטורניר ברצלונה הוא ניצח את קרלוס מויה ועלה לסיבוב השלישי ובנוסף גם רשם הופעת בכורה בסבב המאסטרס, בטורניר החימר במונטה קרלו. קורולב לא אוהב את ההשוואות השונות לאנה קורניקובה: "היא בסך הכל הבת דודה שלי ואני בכלל לא מדבר איתה על טניס. אני אפילו לא יודע איך היא משחקת כי מעולם לא צפיתי בטניס נשים בטלוויזיה. הדבר היחיד שהיא יכולה לעזור לי בו הוא ללמד אותו איך להוציא חוזי אימוץ שמנים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

מיקיילה קרייצ'ק

מדינה: הולנד

גיל: 18

דירוג עולמי: 35

אם כבר דיברנו על ייחוסים משפחתיים, הרי שמיקיילה קרייצ'ק ההולנדית מגיעה מאחת ממשפחות הטניס הידועות בעולם, כשבמרכזה האח החורג ריצ'ארד, אלוף ווימבלדון בשנת 1996. יכול להיות שקרייצ'ק היא הטניסאית הידועה ביותר מבין המוזכרים בכתבה הזאת, אבל כשיש כבר תואר גראנד סלאם אחד בסלון המשפחתי והגיל הוא רק 18, חייבים להזכיר גם אותה. הפריצה הגדולה של קרייצ'ק החלה כבר בגיל 16, כשפקצה מהמקום ה-429 בעולם ל-58. בעונה האחרונה היא התקדמה בעוד 33 שלבים.

ההישג הטוב ביותר של קרייצ'ק בשנה שעברה היה סיבוב שלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה, אחרי ניצחונות על כריסטינה ברנדי וסאניה מירזה, כאשר בהמשך היא פרשה מול אמילי מאורסמו. קרייצ'ק מחזיקה כבר בשלושה תארים בסבב הנשים, כשב-2006 הניפה את הגביע בהובארט, אוסטרליה ובדן בוש, הולנד. בנוסף היא גם נחשבת לשחקנית זוגות מוכשרת (37 בעולם), כאשר את התואר הראשון שלה כאן השיגה בגיל 15 בטורניר אסטוריל. היא הייתה אמורה לשחק בטורניר הזוגות המעורבים ביחד עם אחיה לפני שנה וחצי, אלא שפציעה שלה דחתה את האיחוד המסקרן, שאולי יקרה השנה.

קרולינה ווז'ניאסקי

מדינה: דנמרק

גיל: 16

דירוג עולמי: 231

השם הוא פולני, אבל קרולינה ווז'ניאסקי היא טניסאית דנית לכל דבר ואחרי שהספורט הזה עלה על המפה במשינה הסקנדינבית בזכות טניסאים בינוניים כמו כריסטין פלס וקנת קארלסן, היא מתכוונת לקחת אותו הרבה יותר גבוה. כמו טניסאים רבים מהצמרת העולמית (וכמו שחר פאר), גם היא רשמה את הישג הבכורה שלה בטורניר האוראנג' בול בפלורידה ב-2005.

העונה היא דורגה ראשונה בטורניר הנערות באליפות אוסטרליה הפתוחה, אבל בניגוד לשחר פאר, היא הפסידה במשחק הגמר. חודש לאחר מכן, היא כבר עלתה לראשונה לרבע הגמר של טורניר בסבב לפני שהפסידה לסופי ארווידסון השבדית בממפיס. בטורניר ווימבלדון היא הודחה במוקדמות, אבל המשיכה בטורניר הנערות וזכתה בתואר. באוגוסט 2006 היא רשמה הופעה נוספת ברבע גמר של טורניר בסבב, הפעם בשטוקהולם. היא ניצחה את איווטה בנסובה ואלני דנילידו ונעצרה אצל ז'י ז'נג הסינית. לקראת סיום העונה היא רשמה תואר ראשון בבוגרות בטורניר איסטנבול. לפני חודש היא הייתה אמורה להתחמם לקראת העונה החדשה במפגש ראווה מול ונוס וויליאמס בקופנהאגן, אבל האמריקאית ביטלה בגלל פציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully