וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשיון להרוג

28.12.2006 / 15:34

ככה צריך לפרש את העונש המגוחך שהפועל ת"א קיבלה על זריקת רימון ההלם. מישהו חושב שסבא איצ'ה ילחם בנגע ההימורים והשחיתות טוב יותר?

אם אותו אוהד הפועל ת"א, שזרק את רימון ההלם לכיוונו של שמעון גרשון והגיע בטעות ליוסי אבוקסיס, היה ערבי, סביר להניח שהוא לא היה מסיים לצפות במשחק קבוצתו מול בית"ר ירושלים אלא נורה למוות על-ידי כוחות הביטחון. זה היה גורלה המר של ילדה בת 14 ליד טול כרם, שלהבדיל מאותו דביל שניסה לפגוע בשמעון גרשון, רק חצתה בטעות את גדר ההפרדה. כי אין דרך אחרת לפרש את זריקת רימון ההלם במשחק בין בית"ר ירושלים להפועל ת"א: זה ניסיון להרוג, לפגוע, לפצוע. זה לא מצחיק כמו השלטים שמכינים מדי פעם בשער 5, זה לא מרשים כמו החזיזים שנזרקים מדי שבת בטדי ובלומפילד. זה מסוכן, זה מפחיד וזה חסר תקדים. אם המקרה הזה היה מגיע לטיפולם של המשטרה ובית משפט אזרחי, אותה הפועל ת"א היתה סופגת עונש מרתיע באמת למעשה הבלתי נסלח, במיוחד כאשר ראשיה ניסו לזרוק את האשמה לכיוונה של הקבוצה היריבה ואף אחד משחקניה לא גינה את העבריינות הזאת. בהתאחדות הסתפקו בסגירת שערים 4, 5 לשני משחקים ובקנס מצחיק, באותה אטימות שבה הם מטפלים בגזענות ובאלימות של אוהדי בית"ר ירושלים ושאר הקבוצות בליגה. פלא שזה חוזר על עצמו?

אבל למה לנו ללכת לדוגמאות מהסכסוך הערבי הישראלי, בואו נלמד מהאורים ותומים בניהול ענפי ספורט. ולפני כולם, דייויד שטרן מה-NBA, שהרחיק את כרמלו אנתוני ל-15 משחקים על שהוריד אגרוף למארדי קולינס מהניקס. שטרן יודע שכדי לשווק את המוצר שלו לכל המשפחה, אסור לו להשלים עם תופעות כאלו. בואו נתקרב אלינו, לליגת האלופות, ה-NBA שלנו. אנדראס פריסק חטף מצית בראש מאוהדי רומא (מצית, לא רימון הלם), שנענשה בהפסד טכני ושני משחקים ללא קהל. כנ"ל לגבי החזיז שנחת על הראש של דידה, מיציע אוהדי אינטר. אלו הנורמות שהופכות את ליגת האלופות למופת כלכלי והצלחה מקצועית מסחררת, לא פחות מהכוכבים על הדשא. אלו הדברים שמפרידים בינינו לביניהם, לא פחות מהפערים במגרש.

תחת זאת, ההתאחדות לכדורגל מעדיפה להילחם בעבריינים אילייה יברויאן, רן בן שמעון ולוני הרציקוביץ'. חלקם על כך שעלבו במי שקשור להתאחדות, דייניה ושופטיה, כי מה זה לעומת ניסיון להרוג את שמעון גרשון. מאיזה מרכז הוא? הפועל או מכבי? קבוצה עברה על תקנון בקרת התקציבים ולא קוראים לה מכבי יפו (שירדה ליגה על עבירה כזאת)? נחליק אותה עם הפחתת נקודה, גג שתיים, כל עוד אף אחד לא מלכלך על איצ'ה וצביקה רוזן. יותר חשוב להילחם בחשבון הטלפון של גיא לוי ולרוץ לספר על כך לתקשורת.

שיהיה ברור, כל קבוצה גדולה אחרת, מכבי ת"א, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, היתה זוכה לחנינה הפושעת שהעניקו ראשי ההתאחדות להפועל ת"א. אותן קבוצות הפכו מזמן לגדולות יותר מהתאחדות, שלא יכולה בלי הכסף של שחר וגאידמק והקהל של לוני ומוני. לכן גם אין מה לצפות מההתאחדות להילחם בנגע ההימורים (כאילו שהיינו צריכים את הפסיקה בנושא רימון ההלם כדי להבין זאת), כי זה גדול עליה באותה מידה. להפקיר בידיה את אכיפת הסדר בכדורגל של שנות ה-2000, זה כמו לשלוח שוטר תנועה מזדקן ומשמין לתפוס האקרים ומלביני הון. מי שמקים יחידה שתלחם בתופעת השחיתות מיד אחרי שעוצרים את אסי רחמים, עושה זאת רק מהשפה אל החוץ. זה לא שההתאחדות האנכרוניסטית לא רוצה, היא כבר לא יכולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully