וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני הפועל ב"ש יכולים לשחק בליגה

לי בוץ

28.12.2006 / 17:08

ההתאחדות לכדורגל איימה להעמיד לדין את השחקנים במידה וישחקו, אבל הפרקליטות הודיעה כי צעד כזה יהווה שיבוש הליכי חקירה

בהפועל באר שבע טענו אמש (רביעי) כי קיבלו המלצה מההתאחדות לכדורגל לפיה עדיף לקבוצה אם לא תשתף במשחק מול הפועל אשקלון בשבת את חמשת שחקניה החשודים בנסיון להטות את משחק הליגה מול הפועל רעננה. היום (חמישי) הסביר תובע ההתאחדות, שלום אבן עזרא, את הדברים לאתר וואלה! ספורט, תוך שהוא מדגיש כי השיחה בינו לבין זינו נעשתה ברוח טובה וללא איומים כאלו ואחרים. כמו כן, מבהיר תובע ההתאחדות כי הפנייה נעשתה לגבי שלושה שחקנים, אביתר אילוז, יחיאל צגאי ומיקי עטיה שעדיין נמצאים במעצר בית, ולא כללה את אסי רחמים ועוז יפרח ששוחררו ממעצר הבית.

"השיחה ביני לבין זינו היתה שיחה ידידותית, וכשהוא אמר לי שהוא לא יכול לעשות את זה, אמרתי לו שאני אפילו לא מתכוון ללחוץ עליו", סיפר אבן עזרא. "ודאי שזה לא דבר שכתוב בתקנון, אבל זו בסך הכל היתה בקשה - לא המלצה, לא הוראה ולא הנחיה. נאמר לב"ש שיש טעם לפגם בכך שאותם שחקנים ישותפו ונודף מזה ריח לא טוב, לכן הם התבקשו להשעות אותם. אני לא מאמין שמישהו איים על אנשי הפועל ב"ש, מה שכן נאמר להם זה שאם אותם שחקנים לא יושעו על ידי הקבוצה, קיימת אפשרות שנשקלת ברצינות שהם יועמדו לדין במסגרת ההתאחדות לכדורגל, ואז יתבקש הליך של השעיה".

היום פנתה ההתאחדות לשי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים מיוחדים, על מנת לקבל אישור שבמידה ויוחלט להעמיד את אותם שלושה שחקנים לדין, הדבר לא ישבש את הליכי החקירה של המשטרה. "אני צריך להסתמך על ראיות, שמטבען יכולות לחשוף דברים שעלולים לשבש את הליכי החקירה", הסביר תובע ההתאחדות. "לעיתים קרובות דברים כאלה קורים ויכול להיות שהמשטרה לא מעוניינת בזה".

היום התקבלה עמדת פרקליטות המדינה לפיה, פתיחה בהליך משמעתי בשלב זה עלולה להוות שיבוש הליכי חקירה של משטרת ישראל ועל כן, מתבקשת ההתאחדות להמתין לסיום החקירה המשטרתית ולקבלת החלטת פרקליטות המדינה בדבר הגשת כתבי אישום.

לאור עמדתה הנ"ל של הפרקליטות תמנע ההתאחדות , בשלב זה, מנקיטת הליכים משמעתיים כנגד השחקנים. משטרת ישראל עדיין לא החליטה אם להמליץ על הארכת מעצר הבית של שלושת שחקני באר שבע. ללא כל קשר לפרשיה, שיתופם של השוער אסי רחמים והשחקן יחיאל צגאי בספק למשחק בשל פציעה, והחלטה לגביהם תינתן מחר (שישי).

ניב כהן, היועץ המשפטי של הפועל ב"ש, ברך על ההחלטה: "על פי נסיוני בתחום, אני חושב שההחלטה לא למנוע את שיתופם של השחקנים נכונה. ראוי לציין כי בעבר התקיימו תקדימים של אנשי חינוך, שוטרים ועוד אנשים מרובד הסקטורים הקיים, שכל עוד לא הוגשו נגדם כתבי אישום, המשיכו לעסוק במשלח ידם. אינו רואה בהחלטה כל בעיה משפטית או אתית".

עדכון ראשון: 15:36, 28/12
עדכון אחרון: 17:08, 28/12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully