וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה שוקלת להיפטר גם מאופיר חיים

28.12.2006 / 12:04

גוטמן לקח את החלוץ לשיחה קשה. המאמן למקורביו: ”אם הקבוצה לא תתחזק, אתפטר”. יאמר נגד שטראובר, שלא יהיה בסגל מול מכבי ת"א

מאמן מכבי נתניה, אלי גוטמן, שוקל לשחרר את החלוץ אופיר חיים והשוער לירן שטראובר ולהחתים במקומם שחקנים אחרים. גוטמן התבטא לאחרונה מספר פעמים בנושא בפני חבריו לצוות המקצועי ויתכן כי בחלון ההעברות בינואר יתבצע שינוי. כזכור, ביום שלישי סילק גוטמן את שטראובר מהאימון משום שלא רצה להתאמן. לאחר שיחה בניהם הוחלט שהשוער יחזור לאימונים. למרות זאת, יתכן והשוער יקבל הודעת שחרור.

שחקן נוסף שגוטמן שוקל לשחרר הוא אופיר חיים. המאמן לא מרוצה מתפקודו של החלוץ. בקבוצה היה מי שטען השבוע כי חיים לא מתאמץ מספיק. יחד עם זאת, שחקנים בקבוצה מסבירים כי חיים לא תופקד עד כה בתפקיד הטבעי שלו כחלוץ מטרה, אלא בכנף, והדבר גרם לו לתסכול. בצוות המקצועי טוענים, בהיפוך גמור, כי חיים תופקד בעבר כשחקן כנף כששיחק בהפועל באר שבע, גם תחת הדרכתו של גוטמן.

בהמשך לדברים, חיים נלקח במהלך השבוע לשיחה אישית עם המאמן שסיפר לו כי הוא לא מרוצה מתפקודו. חיים אף סיפר לחבריו בקבוצה כי זו הייתה שיחה "קשה". השחקן, כזכור, חתום לשלוש עונות בקבוצה ומרוויח 90 אלף דולר לעונה. נראה כי מכבי תיתקל בקשיים לשחררו, שכן לא בטוח והיא תמצא קבוצה שתסכים לשלם את הסכום הזה.

אלי גוטמן הכחיש את הדברים ואמר: "לא היו דברים מעולם. אופיר חיים תרם ועוד יתרום הרבה ואין לי ספק בכך. גם בתקופה שאימנתי אותו בהפועל ב"ש היתה לו תחילת עונה של בצורת ובסוף אותה עונה הוא סיים עם 18 שערים בליגת העל".

בלי קשר להצעה לשחרר את שטראובר, שחקנים בקבוצה העידו השבוע כי השוער השני, גל ניר, מאוכזב מהצוות המקצועי. "גל נראה מדוכדך באימונים בגלל הכוונה לצרף את תום אלמדון", אמרו. יחד עם זאת, גורם במועדון הרגיע: "אם יגיע לקבוצה שוער אחר, זה לא יהיה על חשבונו".

ועוד בנושא גוטמן: המאמן התבטא בימים האחרונים בפני מקורביו כי הוא מתכוון להגיש את התפטרותו במידה ולא יקבל את שחקני החיזוק שהוא בוחר. המאמן מתכנן לבצע מהפך בקבוצה בחלון ההעברות, כשעל הפרק עומד שחרורם של מספר שחקנים נוספים, פרט לאלה שכבר שוחררו.

מלבד לירן שטראובר ואופיר חיים, שם נוסף שעלה על הפרק כבר לפני שבועיים כמועמד לשחרור הוא הקשר הרומני זנו בונדאה. גורם בכיר בקבוצה אמר אתמול: "האפשרות שהוא ישוחרר עדיין עומדת על הפרק".

נראה כי הסיכויים שהקשר ישוחרר תלויים ביכולתו בשני המחזורים הקרובים, מול מכבי תל אביב ובמחזור שלאחר מכן מול הפועל כפר סבא. בכל מקרה, גוטמן קיבל גם השבוע מספר הצעות מסוכני שחקנים לצרף קשר עושה משחק (פליימייקר). אם בונדאה ואחד משני השחקנים שהוזכרו לעיל ישוחררו, המאמן יוכל לצרף שני זרים בכירים.

גורמים במועדון העידו השבוע כי גוטמן העביר את המסר הזה גם להם. "הוא אכן אמר שהוא רוצה ללכת אם המצב לא ישתפר", העיד גורם בצוות המקצועי.

בצעד חריג שלא אירע בשנים האחרונות, מתכננת הנהלת מכבי נתניה למכור את קשר הקבוצה, שמזוהה כיום יותר מכל שחקן אחר עם המועדון, ישראל זביטי, לקבוצה אחרת. השבוע סיפרו גורמים בהנהלת הפועל קריית שמונה כי השחקן הוצע להם למכירה ולא להשאלה.

"הנושא של המכירה עלה על הפרק. אנחנו במשא ומתן והכל אפשרי", טענו השבוע בקרית שמונה. לפי גורמים בקבוצה הצפונית, מכבי נתניה דורשת לשלם לה פחות מ-100 אלף דולר תמורת כרטיסו של השחקן.

נראה כי אם המהלך יתבצע הוא יעורר תגובות נזעמות מצד קהל האוהדים. "אם זביטי יימכר פירוש הדבר שהוא אינו רצוי כאן גם בעתיד", ניתח את המהלך שחקן בקבוצה והוסיף: "אם הכוונה היא לייצר מחלקת נוער לתפארת וקבוצה בוגרת שבנויה על שחקני בית, אז מה בדיוק אומר המהלך הזה?".

אחד האוהדים אמר: "זה מחזיר אותי כמה שנים אחורה, אז נתניה מכרה בנזיד עדשים את הולצמן, תקווה, ז'אנו וכל מה שזז כדי להכניס כסף למועדון. אם הסיפור הזה נכון, לא נשב בשקט. נמחה על כך בכל תוקף ובגלוי".

כך או כך, זביטי ממשיך להתאמן עם הקבוצה ויתכן שהוא יישאר בה עד תום העונה. אסף בן מוחה צפוי לעבור להפועל באר שבע. גם דודי פדלון מבוקש בליגה הלאומית, אך נכון לעכשיו הצוות המקצועי עדיין לא הסכים לשחרר אותו.

שטראובר לא ישחק מול מכבי ת"א (רומן רוזנבלט, מערכת וואלה!)

פרשת שטראובר-גוטמן מסרבת לדעוך. אמש (רביעי) התקשר השוער למאמנו וערך איתו שיחת הבהרה שארכה כשעה. במהלך השיחה שטח השוער בפני גוטמן את שעל ליבו, שמע את טענות המאמן, השיב עליהן ואף התנצל.

בשיחה האישית שקיימו אמש (רביעי) בה גוטמן הבהיר לשוער שהוא גם הקפטן, כי הוא מצפה ממנו לעמוד בסטנדרטים המקצועיים אותם הוא דורש מכל שחקן במכבי נתניה ובמיוחד משחקן במעמד שלו. עיקר הבעיה של גוטמן משטרואבר נובעת מניהול הפאב שבבעלותו, מה שגורם לו לבלות הרבה במדורי הרכילות ומקשה על ניהול אורח חיים מקצועי וספורטיבי. המאמן אמר לשוער כי עליו לקחת הפסקה מחיי הלילה הסוערים והבהיר לו שלא יקבל עניין זה יותר בהבנה. גוטמן אף דרש מהשוער שיתרכז אך ורק בהצלחת הקבוצה והוסיף כי הדבר מחייב להראות שיפור מבחינה מקצועית והתנהגותית הן באימונים והן במשחקים. עד שתחוסל הפרשה באופן סופי צפוי שטראובר לאבד את סרט הקפטן.

בקבוצה מקווים כי הפרשה נמצאת מאחוריה, למרות שעדיין קשה בשלב זה לקבוע בוודאות אם שטראובר יישאר סופית בקבוצה. היום (חמישי) התאמן שטראובר עם הקבוצה. השוער קיים במהלך אימון הקבוצה שיחה עם מאמנו בה הבהיר לו גוטמן, כי הוא לא ייכלל בסגל הקבוצה למשחק בשבת מול מכבי ת"א. כן סוכם כי אימוניו של שטראובר יתוגברו בשבוע הבא באימונים אישיים עם מאמן השוערים עופר בסון וזאת בנוסף לאימוני הקבוצה, כדי להשלים את האימונים שהחסיר השבוע.

גם איתי שכטר ייעדר מהמשחק מול התהובים בשבת בשל עונש השעייה. שי בירוק תורגל במקומו בהרכב וזה צפוי להיות השינוי היחידי בהרכב שחקני השדה.

ההרכב המשוער של מכבי נתניה: גל ניר; אורי אוזן, אבי סטרול, לואיס מארין, דדי בן דיין, מאזואה אנסומבו, אמיר טגה, זנו בונדיאה; אופיר חיים, שי בירוק, עבדל סאמד אוקוצ'ה.

"שטראובר חייב להיות מחויב למועדון ב-100 אחוז"

נשיא הקבוצה דניאל יאמר, שיגיע היום (חמישי) לישראל, צפוי לשוחח עם הנוגעים בדבר, וכן לשוחח עם גוטמן על מנת לקדם את עניין חיזוק הקבוצה, שכן טרם נרשמה התקדמות בנושא.

בינתיים אמר יאמר בשיחה מחו"ל לאתר הרשמי של הקבוצה, את דעתו על כל העניין: "אני מסכים עם הגישה של אלי, שכל השחקנים של מכבי נתניה, ובטח לירן שטראובר שהוא קפטן הקבוצה ובעל אחד החוזים הגבוהים בה, חייב להיות מחויב למועדון ב-100 אחוז".

"שטראובר הוא שוער מצוין ואנחנו בונים עליו, ומנגד הוא חלק מהציפיות שלנו למקצוענות נטו, ואם הוא לא יתנהג כמקצוען אז מקרים כאלה ימשיכו לקרות. לירן צריך להחליט אם הוא רוצה להיות מקצוען או מחוץ לכדורגל, כי בכדי להיות בכדורגל חייבים להיות מקצוענים, אלו שני דברים שהולכים ביחד".

הבעלים של נתניה רמז גם לגבי אורח חייו של השוער והעובדה שיש בבעלותו פאב, אשר גוזל חלק מזמנו: "מקצוענות זה דבר חשוב מאוד, כי אם אתה עובד שני לילות בשבוע אתה לא יכול להיות מרוכז באימונים, ואם אתה עובד חמישה לילות בשבוע אתה לא יכול להיות מרוכז ב-100 אחוז בשבתות".

שטראובר עצמו הגיב באתר הרשמי של הקבוצה לדבריו של יאמר וגילה כי יצא מעודד מאוד מהשיחה עם גוטמן וכי מבחינתו הפרשה מאחוריו. "אתמול קיימתי שיחה עם המאמן אלי גוטמן, והשיחה הסתיימה בצורה מצוינת. אני רוצה להבהיר בצורה חד משמעית כי מכבי נתניה ומשחק הכדורגל הם אלו אשר עומדים מבחינתי לפני הכל ומעל הכל, מאחר שמצאתי מועדון שמשמש לי בית חם אליו אני מחוייב ב-100 אחוז".

שטראובר הבהיר בצורה ברורה כי הוא ממש לא רוצה לוותר על תפקידו כקפטן הקבוצה, וכי הוא מעוניין לשמור על מעמדו הבכיר במועדון: "מאחר ואני יודע שכקפטן הקבוצה אני נדרש לשמש כדוגמא, הבהרתי לאלי כי אם ארגיש שמשהו מפריע לי לעשות את הדבר שאני הכי אוהב לעשות, הכדורגל, מובן שלא אעשה אותו".

השוער הנתנייתי גם יישר את ההדורים עם מאמנו לגבי העסק הפרטי שבבעלותו: "למרות שהיו בינינו בעבר אי הבנות בקשר לעסק שבבעלותי, הסכמנו כי הדברים לא יפגעו בכדורגל שנמצא בראש מעייני. אני לא שחקן צעיר ויש לי את הניסיון והיושר לדעת מתי הדברים נעשים בגבול הנורמה ויודע מתי הדברים מפריעים".

בתוכנית "ספורט סיטי" ברדיו "קול נתניה" הגן הדובר איציק גניש על יאמר. גניש: :"הרצון של מר יאמר הוא שלמכבי נתניה יהיה בית ומגרשי אימונים כמו שצריך,יאמר חושב אך ורק על העתיד של מכבי נתניה,אבל הסכומים הם גדולים מדי אפילו על אדם כמוהו".

עדכון ראשון: 23:23, 27/12
עדכון אחרון: 16:04, 28/12

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully