וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת ההימורים תשקיע 326 מיליון שקל בהקמת תשתיות ספורט

26.12.2006 / 19:40

תקים ארבעה איצטדיוני כדורגל, אולם כדורסל ומתקני ספורט לסיף ואומנויות לחימה. שחקני נבחרת ישראל עדיין מסרבים להתראיין

המועצה להסדר ההימורים בספורט תשקיע בחמש השנים הקרובות 326 מיליון ¤ בהקמת 12 מתקני ספורט מודרניים ברחבי הארץ. ראשי המועצה הכריזו אתמול (שי) על השקתה של "תכנית ווינר", במסגרתה יבנו ביחד עם הרשויות המקומיות, אצטדיונים , אולמות ומתקנים לענפי ספורט אולימפיים. המועצה הודיעה כי תציע, בשיטת מכרז, לרשויות המקומיות או לאגד של רשויות, מימון של כ- 50-60 אחוז מעלויות ההקמה מתוך כוונה לאפשר גם ליישובי הפריפריה להשתלב בפרויקט הבניה הענק.

במסגרת "תכנית ווינר" יבנו ארבעה אצטדיוני כדורגל, כשבאחד מהם, עם תפוסה של 32 אלף מקומות , יושקעו כ-270 מיליון ¤ , כמחציתם מתקציבי המועצה. כמו כן, יבנו המתקנים הבאים: אצטדיון כדורגל בתפוסה של 16,000 מקומות, שני אצטדיוני כדורגל בתפוסה של 4,000 מקומות כל אחד, אולם כדורסל עם 5,000 מקומות, 5 אולמות רב ענפיים עם 2,000 מקומות לפעילות של כדוריד, כדורעף וכן מתקנים לסיף ואומנויות הלחימה.

עדיפות מיוחדת תינתן לבניית 2 אצטדיוני כדורגל במגזר המיעוטים. אחד מהם ייבנה בעיר מיעוטים והשני מיועד לעיר מעורבת., שבה לפחות רבע מהאוכלוסייה היא מהמגזר. ב-2 אצטדיונים אלה תעמוד הקצבת המועצה על 60 אחוז מהעלות (ההשתתפות הגבוהה ביותר בפרויקט).

גדעון בריקמן, יו"ר המועצה , הדגיש ,כי המטרה היא ליצור מהפכה במפת המתקנים בישראל, שתאפשר לישראל ,בסיום הבנייה, להיות מועמדת לארח אירועי ספורט מהשורה העולמית הראשונה. "בזכות פרויקט זה גם חלום המשחקים האולימפיים בארץ יהיה ריאלי" ,אמר בריקמן.

שאול שניידר, מנכ"ל המועצה ציין , כי כל המתקנים ייבנו בהתאמה לתקנים הבין לאומיים. לצורך כך, תשכור המועצה את שירותיה של חברת ייעוץ בין-לאומית, המתמחה בבניית מתקני ספורט, ותיוועץ עם אופ"א, היורוליג ואיגודי ספורט נוספים.

"אנחנו מחויבים בפרויקט הזה לאינטרסים של הספורטאים. לפיכך כל רשות תתחייב לתחזוקה ארוכת טווח של המתקן,שייבנה בתחומה, ולדמי שימוש מבוקרים והגיוניים לקבוצות הספורט", אמר שניידר.

בד בבד עם "פרויקט ווינר" תשקיע המועצה 50 מיליון שקלים בפרויקט לקידום הפעילות הספורטיבית בקהילה. הכוונה היא לסייע ביישובים רבים לבניית מתקנים קהילתיים כמו מסלולי ריצה והליכה, מתקני כושר עירוניים ועוד, שיאפשרו פעילות עממית בכל שעות היממה.

הנבחרת התאמנה ללא פיני בלילי (לי בוץ, מערכת וואלה!)

נבחרת ישראל סיימה הבוקר (שלישי) את מחנה האימונים שלה במזג אוויר חורפי משהו. כל השחקנים נטלו חלק באימון פרט לפיני בלילי, ששוחרר מאחר וייצא חזרה לטורקיה. בדומה לאתמול, גם היום סרבו כל השחקנים להתראיין, על אף שהאימון הוגדר כפתוח לתקשורת.

הנבחרת צפויה להתכנס שוב ב-23 בינואר, אז תקיים יום אימונים מרוכז, ופעם נוספת שבוע לאחר מכן ב-30 בחודש. ההתכנסות הבאה של החניכים של דרור קשטן תהיה ב-5 בפברואר, יומיים לפני משחק הידידות הקרוב נגד אוקראינה באצטדיון ר"ג.

המשבץ החדש של איגוד השופטים, דן טביב, החזיר את השופט הלאומי, אסף קינן, אל ליגת העל לראשונה מזה ארבעה שבועות. קינן ישפוט את המשחק בין מכבי חיפה למכבי פ"ת שיתקיים בשבת בקרית אליעזר.

לירן ליאני ינהל את המשחק המרכזי בין בית"ר ירושלים להפועל כפ"ס בטדי ביום ראשון, אלי חכמון ישפוט את המשחק בין מכבי ת"א למכבי נתניה בבלומפילד, לירן וקסברג את המשחק בין הפועל פ"ת למ.ס. אשדוד, יעקב בן חמו את משחק התחתית בין מכבי הרצליה לבני יהודה וחיים יעקב ינהל את המשחק בין הפועל ת"א להכח עמידר ר"ג בוינטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully