וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד בחו"ל לא שמע על אשדוד"

יואב ויכסלפיש

26.12.2006 / 13:14

משה אוחיון מרגיש שהוא מתקדם מקצועית בווינטרטור וחושב לעבור בחלון ההעברות בינואר לקבוצה מהליגה הראשונה בשוויץ: "אפשר להגיע לאירופה בלי הנבחרת"

משה אוחיון נחת לפני שבועיים בארץ בגלל הפגרה בליגה השנייה בשוויץ. בקיץ הוא עזב יחד עם יניב עזרן את הבית, ובניגוד לעזרן שהחליט לחזור לאשדוד אחרי חודש בפרלימאני הקפריסאית, אוחיון נשאר נציגנו בשוויץ. אמנם ליגה שנייה, אבל עדיין אירופה. כשאוחיון בא לחופשת מולדת אפשר להתגאות בו כנציג הראשון של הקבוצה באירופה (גם חיים רביבו, אלון חזן ושי הולצמן עשו את זה, אבל עברו קודם דרך מכבי חיפה), אבל באותה מידה אפשר לתהות איך זה שאשדוד מסתדרת מצוין בלעדיו והאם הוא חש החמצה.

"אני מרגיש שהתקשורת המקומית מתעסקת בקבוצה שמצליחה עכשיו ולא במי עזב או נשאר", הוא אומר. "הקבוצה היתה לפני ותהיה אחרי והיא עומדת מעבר לכל שחקן. ההצלחה שלנו מוכיחה שאפשר לרוץ בצמרת עם שחקני בית וחיזוק מתאים. לא צריך להשתגע עם רכש. מכבי פ"ת רצה שנים בצמרת עם סגל מקומי, ואין סיבה שאשדוד לא תהיה כזו. בעונת הרכש המאסיבי עם יוסי אבוקסיס אילן בכר, וחיים רביבו דברים לא עבדו מכל מיני סיבות".

"נכון שאף אחד באשדוד לא שמע על ווינטרטור לפני שהגעתי לשם, אבל גם אף אחד בחו"ל לא שמע על אשדוד", ממשיך אוחיון. "שם מכירים את מכבי חיפה ומכבי הפועל ת"א, קבוצות עם נוכחות באירופה. אנשים שמכירים אותי התחילו לעקוב אחרי דרך האינטרנט ואני מודה למי ששמח בהצלחה שלי, אבל יכול להיות שיש אנשים שפחות שמחים".

מתברר שמאז יוני הספיק הקשר ללמוד גרמנית באמצעות שיעורים פרטיים שהמועדון מארגן עבורו ועבור יתר הזרים. הוא גר בציריך עם החברה ונהנה מקשרים עם הקהילה היהודית והישראלית, על-ידי הזמנות לארוחות ואירועים.

"ווינטרטור זה לא שם גדול", מודה אוחיון, "אבל התנאים והאימונים ברמה גבוהה. אין ספק שהתחזקתי מבחינת כוח, משחק הגנה וכושר גופני. אני יותר רציני. מגיע לאימון וחוזר הביתה. את ראיית המשחק כבר אי אפשר לשפר".

רוב המשחקים נערכים לעיני לא יותר מאלף צופים, אבל אוחיון אינו מוטרד: "נגד אראו בשמינית גמר הגביע היו 4,000 צופים, אבל איכזבנו אותם ועפנו אחרי שהקבוצה הגיעה לחצי הגמר בשנה שעברה. לא הכי כיף לשחק מול יציעים ריקים, אבל יש לנו קהל קטן ואיכותי, שמעודד בכל מצב".

בווינטרטור דיברו בקיץ על עלייה, אבל הקבוצה כבר רחוקה 16 נקודות מהמוליכה וכנראה שהחלום ייגנז. אוחיון מסביר שפציעות של שני החלוצים הובילו לחודש הקשה, שנגמר הרחק מהצמרת. בכל מקרה אוחיון מקווה למצוא את עצמו בקבוצה מהליגה הראשונה כבר בפגרה (הליגה מתחדשת באמצע פברואר) או בקיץ.

השקט התעשייתי מתאים לקשר הישראלי. "התקשורת הרבה פחות לוחצת. לא כותבים על החיים האישיים שלך ולי באופן אישי זה מתאים, כי גם כשהגענו לגביע אופ"א לפני שנתיים לא התלהבתי מהעיתונאים בארץ ולא חיפשתי כותרות. אשדוד קבוצה שמציגה כדורגל טוב לאורך זמן ולא כל כך מיוחצנת בתקשורת הארצית".

אוחיון עבר לאירופה בלי קרש הקפיצה המקובל של הנבחרת וגם בזכות דרכון צרפתי. בינתיים הוא לא שולח איתות לקשטן: "אם אני לא שם, כנראה שזה מה שצריך להיות. שיחקתי בכל הנבחרות הצעירות וזה גרם לאנשים באירופה להכיר אותי. הרבה ישראלים יכולים להגיע לאירופה בלי הופעות בנבחרת".

ולסיום הוא לא שוכח לשלוח ד"ש למאמן המוליכה, בית"ר ירושלים, שהביאו עד הלום: "יוסי מזרחי לימד אותי לשחק בכל מיני תפקידים בקישור. התחלתי בווינטרטור מתחת לחלוץ ועכשיו אני קשר 50-50. עברתי את מבחן החצי שנה הראשונה ואני מקווה להצליח גם בחורף הקשה של שוויץ. אני מאמין שדברים קורים מלמעלה ושואף להגיע לקבוצה גדולה בשוויץ ובאירופה, אבל גם לא פוסל חזרה לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully