וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא מבין הרבה בכדורגל"

אסף שקד

25.12.2006 / 18:23

אלי ארזי, היו"ר החדש של בית"ר ירושלים, מפקד מרחב ירקון לשעבר, מודה שהוא חדש בתחום. מקורבים: צפויים שינויים נוספים בהנהלה

תנ"צ אלי ארזי הוא יו"ר בית"ר ירושלים החדש. ארזי יחליף בתפקיד את ולדימיר שקלאר המפוטר, כך סיכם הערב (שני) עם הבעלים, ארקדי גאידמק, במשרדי הקבוצה בגבעת שאול.

מיד לאחר הפגישה בין גאדמק לארזי, יצאו השניים מהחדר והאחרון הודיע כי הוא מקבל את התפקיד. ארזי לא הסכים לדבר הרבה, אבל אמר לכלי התקשורת שהיו במקום: "החלטתי להיענות להצעה כי מצאתי אתגר בתפקיד הזה. זה תחום שלא התעסקתי בו בעבר, אבל אלמד את הנושא. אני לא מבין הרבה בכדורגל, אבל ניהלתי כבר מערכות יותר מסובכות. אני לא רוצה להחליט החלטות ולצאת בהצהרות לפני שאלמד את הנושא לעומק".

ארזי הוא בעל חברה לייעוץ ביטחוני בשותפות עם אלוף במיל' מיכה רם, מפקד חיל הים לשעבר. במשך כשלושים שנה שירת ארזי במשטרה. הוא התחיל כבלש במשטרת מחוז תל אביב, והתקדם עד לדרגת תת ניצב. הוא שימש בין היתר כקצין המודיעין של מרחב ירקון, מפקד מרחב דן ומפקד מרחב ירקון. בתפקידו האחרון היה נציג המשטרה במטה ללוחמה בטרור שבמשרד ראש הממשלה, ולפני כארבע שנים פרש מהמשטרה. פרישתו לוותה בחריקות על רקע מה שבמשטרה כינו "התנהגות חצופה למפכ"ל דאז, שלמה אהרונישקי".

ארזי הוא קרוב משפחתו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, דוד קראוס. קציני משטרה ששירתו לצדו זוכרים קצין משטרה "בוטה, אגרסיבי, מהשוטרים של פעם, אבל שוטר טוב. אחד כזה שלא דפק חשבון". אחד מפקודיו לשעבר, סנ"צ אפרים (קרמשניט) ארליך, אמר אתמול על ארזי: "הוא מפקד אהוד ונערץ, הלוואי שהיו הרבה כמוהו".

מנהל הקבוצה לשעבר, אברהם לוי, הנושא כיום בתפקיד העוזר ליו"ר אמר בעקבות המינוי: "אני לרשותו של היו"ר החדש. אם הוא ירצה אותי, אשאר עוד עונה, אם לא, אפרוש בתום העונה הנוכחית".

גאידמק: "יו"ר לא צריך ניסיון בכדורגל"

בסיום דבריו נכנס ארזי לחדרו החדש וניהל שיחת עבודה ראשונה עם הסמנכ"ל נתן חבני. גאידמק עצמו הכריז כי: "יש לבית"ר יו"ר חדש, שיתחיל לעבוד מהיום. לפני שנה נתתי את התפקיד לוולדימיר שקלאר, הכל היה נראה בסדר, הבאנו את אחד המאמנים הגדולים, לואיס פרננדז, והיינו בין חמשת המקומות הראשונים, אבל חשבתי שזה לא מספיק. רצינו להגיע לתוצאות טובות יותר. אני צריך לספק לשחקנים את התנאים הטובים ביותר כדי להצליח ולהעמיד להם מאמן טוב. אני חושב שהחתימה של אוסי ארדילס לא הייתה נכונה. זו הייתה טעות. זו הייתה אחריותי שנתתי את הקבוצה לארדילס, אבל היום אני מסתכל על מה שיש לנו בקבוצה - יש לנו מאמן מצוין, יוסי מזרחי, וצוות ניהולי טוב. היום יש לנו גם יו"ר חדש, שאמור להיות המנהיג החדש שלנו. אני לא חושב שיו"ר צריך להיות איש כדורגל כדי להצליח בבית"ר ירושלים".

על חוסר הניסיון של ארזי אמר גאידמק: "הוא לא צריך ניסיון בכדורגל. כל קבוצת כדורגל צריכה להפריד בין הפן המקצועי לפן הניהולי. הצוות צריך לתת תמיכה לשחקנים ואני לא רואה כל קשר בין הבנה בכדורגל לעמדת יו"ר קבוצת כדורגל".

"הניקוי רק התחיל"

אווירה לא קלה הייתה היום בבית וגן, עובדי המועדון הסתובבו עם פנים נפולות כשמרביתם, ובעיקר המקורבים לשקלאר, חוששים לגבי המשך דרכם במועדון. בצוות המקצועי של הקבוצה שידרו עסקים כרגיל והפיטורים אמש לא אמורים להשפיע עליהם. מי שכן חוששים למעמדם אלו אנשי המנהלה ובעיקר אלו שמונו ע"י שקלאר בעצמו.

השחקנים עצמם לא ייחסו חשיבות רבה לפיטוריו של שקלאר. אחד השחקנים שכן הסכים להתייחס לנושא אמר היום: "אנחנו נמצאים בסגל דליל מאוד ולכן לא יצא לנו לדבר על הנושא במסגרת קבוצתית. אני מאמין שכשנחזור כולם להתאמן נדון על זה, למרות שמבחינתנו השחקנים הכי חשוב להתמקד כבר מעכשיו במשחק הקרוב מול הפועל כפר סבא ולא בכל מה שקורה בצוות הניהולי".

מספר אוהדים שהגיעו לאימון, דווקא נשמעו מרוצים מהמהלך שביצע אתמול הבעלים. אחד מהם אמר: "אני שמח מאוד ששקלאר פוטר, הוא וכל מי שהיה אחראי לבניית הגדר והרחקת האוהדים מהקבוצה חייבים לעוף מהר. יש כאלה שאומרים שהמהלך היה צריך להיות בסוף העונה, אבל אני חושב שטוב שזה נעשה עכשיו וחבל שזה לא נעשה מוקדם יותר. אני מקווה מאוד ששאר האנשים הקרובים לשקלאר וכאלה שהרעילו אותו כנגד האוהדים ימצאו את עצמם מחוץ למערכת. בית"ר ירושלים צריכה יו"ר שמבין כדורגל ואוהב את הקבוצה והאוהדים".

טרם ידוע מהי הסיבה המדויקת שגרמה לפיטורים של שקלאר, אך אנשיו הקרובים של גאידמק רמזו כי היחסים הרעועים שלו עם האוהדים וחוסר ההצלחה בבניית הסגל ובחירת המאמן הם אלו שגרמו לו למצוא את הדרך מחוץ למועדון. אחת הטענות הקשות ביותר בתקופה האחרונה הייתה על "גדר ההפרדה" שעלייה היה אחראי שקלאר ויתר אנשיו. האוהדים השרופים של הקבוצה המגיעים באופן קבוע לאימונים העבירו את זעמם למקורביו של גיאדמק ואף התלוננו בפניו שקלאר ודובר הקבוצה, אך אלו החזירו תשובה שזהו המצב הקיים. הכעס של האוהדים רק גבר מיום ליום ושקלאר איבד באופן דרסטי את תמיכת האוהדים. גאידמק, שצפה בצד מהעניין, לא היה יכול להבליג יותר ואתמול כאמור הודיע לשקלאר שהוא מחוץ למערכת. היום אמר אחד ממקורביו של גיאדמק: "הניקוי רק התחיל, והפיטורים של שקלאר הם רק ההתחלה, הרבה אנשים בצוות הניהולי ימצאו את עצמם מחוץ לבית"ר ואנו מקווים שהפעם יגיעו אנשים שיתאימו למערכת ויתנו כבוד לאוהדים ולשאר האנשים שמסביב".

שקלאר פוטר? לא שמענו על זה

בינתיים בבית"ר שומרים על דממת אלחוט, דובר הקבוצה עודד זרגרי לא מוכן בשום פנים ואופן להתייחס לפיטורים של שקלאר ואם לא די בכך, הרי שהאתר הרשמי של הקבוצה כלל לא דיווח על כך שהיו"ר סיים את עבודתו במועדון. מחר תקיים הקבוצה אימון נוסף במסגרת ההכנות למשחק מול הפועל כפ"ס כשלרשותו של יוסי מזרחי אמור לעמוד סגל מלא שיכלול את כל הזרים ואת שחקני הנבחרת שיסיימו את המחנה. המגן יוני אליאב שהושאל בתחילת העונה להפועל ירושלים ונפצע לתקופה של ארבעה חודשים, עורך אימונים אישיים בבית וגן תוך כדי מעקב של הצוות הרפואי של הקבוצה. למרות שאליאב נחשב לשחקן מושאל אצל הפועל ירושלים, בבית"ר החליטו שאת השיקום הוא יעבור אצל קבוצת האם שלו.

"היריבות שלנו מחככות ידיהן בהנאה"

לאחר 3 ימי חופשה ויממה לאחר הפיטורים של ולדימיר שקלאר, חזרה היום (שני) בית"ר ירושלים למסגרת האימונים במתכונת מצומצמת מאוד. יוסי מזרחי, שחזר אמש מאנגליה, העביר את האימון בצוותא עם מאמן הכושר, דרור שמשון, כשלרשותם עמדו רק 9 שחקנים, דבר שלא מנע מהם לקיים אימון במתכונת רגילה.

הסגל הדליל שעמד לרשותו של מזרחי נבע בין היתר מחסרונם של שחקני הנבחרת הנמצאים במחנה האימונים, כשבנוסף אליהם נעדרו גם הזרים ג'ואנו פינטו, פבריס פרננדס ודרק בואטנג. השלושה אמורים לחזור היום בלילה לישראל ולהצטרף כבר מחר לאימונים. בנוגע לפרננדס, הקשר אמור להיפגש עם יוסי מזרחי ולהודיע לו האם הוא רוצה להישאר או לבקש שחרור על מנת לעבור לקבוצה בצרפת.

קפטן הקבוצה, איציק קורנפיין, היה השחקן היחידי שהסכים להתייחס לפיטוריו של היו"ר שקלאר, כשאמר: "הכל בסדר אצלנו. התרגלנו כבר שבכל כמה חודשים יש עניין שלא קשור לכדורגל, אבל זו בית"ר, לטוב ולרע".

הקפטן הירושלמי המשיך לשדר ביטחון במערכת: "המטרה עדיין לזכות באליפות. מדובר בגורמים מבחוץ ואירועים שלא קשורים אלינו, ואין לנו שליטה עליהם. בטוח שאף אחד לא יעשה לנו הנחות, לא הפועל כפר סבא ולא המתמודדות על האליפות, שבטח מחככות ידיהן בהנאה.

"יש מספיק שחקנים מנוסים שעברו פיטורים של מאמנים בקבוצה הזו ובקבוצות אחרות. נצטרך להתמודד עם זה. הצוות שלנו בוגר ואחראי, ומבין מה המטרה.

על היו"ר המפוטר אמר קורנפיין: "שקלאר בנה את הקבוצה, הוא רצה לעשות שינוי ולהפוך את בית"ר למועדון אירופי. אין ספק שהשינוי מורגש ויהיו לו השלכות לגבי העתיד. אני בטוח שאם ניקח אליפות, גם ולדימיר שלאר יהיה מרוצה. מועדון בית"ר עבר טלטלה בשנים האחרונות, אבל הכיוון שלו טוב ונקווה שנגיע לארץ המובטחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully