וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרובול: הכי מיותר שיש

עומר סלע

22.12.2006 / 8:14

גם עומר סלע לא מאוהב, בלשון המעטה, במשחק המטופש הזה. אבל בניגוד לשאר המערכת שמתעלמת ממנו, הוא דווקא מתייחס

בשעה טובה ומוצלחת קיבלנו את בחירות הפרו-בול לשנת 2007 (מה, כבר 2007?). המשחק הכי מיותר בעולם, הכי אדיוטי והכי לא ספורט באמריקה. להבדיל מהמשחקים של ה-NBA, NHL MLB ושאר ראשי התיבות, משחק הפרו-בול משוחק אחרי סיום העונה. כולם כבר עייפים ולאף אחד לא באמת איכפת מי ינצח ומה יקרה. המאמנים עוטים על עצמם חולצות צבעוניות מטופשות ושרשרות פרחים מפלסטיק, כמיטב המסורת בהוואי וכולם מתנהלים על המגרש על קצות האצבעות, שאף אחד לא ייפצע חס ושלום.

האמריקאים אוהבים את הפרו-בול כי הם אוהבים גיבורים ואוהבים מספרים. הם מתחילים לבחור את השחקנים כבר אחרי המחזור השישי של העונה ויש שחקנים שנראים כאילו בחרו בהם עוד לפני שהעונה התחילה. בכדורסל, למשל, אלן אייברסון מוביל את בחירות הקהל לקראת האול סטאר. למי שלא ברור לו, האיש לא שיחק בשבועיים האחרונים כדורסל וגם היום, כשיש לו קבוצה, הוא עדיין לא עלה על המגרש.

ובינתיים, בליגת הפוטבול האמריקאית יש בחירות.

AFC: אנדריי ג'ונסון כאקס פקטור

מאנינג ופאלמר נבחרו כצפוי לקווטרבקים ואיתם, לראשונה (בעונתו הראשונה כפותח) פיליפ ריוורס. טום בריידי, אחרי שנתיים רצופות, נותר בצד וגם סטיב מקנייר, שהצליח לייצר בבולטימור התקפה מכלום, לא מוצא את דרכו להוואי השנה. בין הרצים האחוריים הבחירות היו צפויות וצודקות: טומלינסון (שיהיה ה-MVP השנה מן הסתם), לארי ג'ונסון ווילי פארקר, שלמרות העונה האיומה של הסטילרז היה נהדר. בחוץ נשארו רודי ג'ונסון ופרד טיילור עם עונות מצוינות משל עצמם.

רסיברים – הקולטים של אינדי (משחק מילים נחמד) – רג'י וויין (לראשונה בקריירה) ומרווין האריסון, שלמרות שהוא כבר בן 65 נראה כמו בן 15, נבחרו. הם הצמד הראשון בהיסטוריה שמצליח, במשך שלוש עונות רצופות, לתפוס 75 כדורים ליותר מ-1000 יארד כל אחד. צ'אד ואנדריי ג'ונסון משלימים אותם. אנדריי ג'ונסון, לטעמי, הוא בחירה מפתיעה. הוא אחד הרסיברים היותר מוערכים בליגה ורבים טוענים שאם היה בקבוצה בה משחק קוורטרבק על אמת, המספרים שלו היו יכולים להיות מרשימים מאוד.

הטייט-אנדים הרגילים מגיעים להוואי, טוני גונזאלס בפעם ה-229 בערך ואנטוניו גייטס, הטייט-אנד הכי טוב בליגה. משלימים את ההתקפה הפולבק לורנזו ניל הגדול והמלך, ושחקני קו ההתקפה: וילי אנדרסון (רדסקינס), טאריק גלן (קולטס), ג'ונתן אוגדן (רייבנז), אלן פאנקה (סטילרז), ויל שילדס (צ'יפס), בריאן ווטרס (צ'יפס), ג'ף סאטרדיי (קולטס) וניק הארטינגס (צ'ארג'רז).

בהגנה: בין הדיפנסיב אנדס, ארון שובל מהבילס, שמוביל את הליגה בהפלות קוורטרבקים, נבחר בפעם הראשונה. איתו דריק בורג'ס (מדהים שהקהל הצליח למצוא משהו אחד טוב באוקלנד) וג'ייסון טיילור, לדעתי שחקן ההגנה של השנה. קייסי המפטון מפיטסבורג, ריצ'ארד סימור האלמותי מניו אינגלנד וג'מאל ויליאמס מסן דייגו הם הטאקלים.

בקו האמצעי כל שחקן הוא מפלצת. שון מרימן וזאק תומאס הם אולי שני הליינבקרים הטובים בליגה (ביחד עם אורלקר). ריי לואיס כבר עייף אבל לא לדאוג – אדליוס תומאס, שנתן עונת סופרמן, וטרל סאגס מחליפים אותו במרכז ההגנה. אל וילסון מדנוור, אחד השחקנים האהובים בליגה, משלים את המרכז. מי שיכול היה להיות כאן ולא הגיעו הם דמקו ראיינס מיוסטון בעונת רוקי מהוללת, ושון פיליפס עם עונת ריסוק קווטרבקים (11.5 הפלות) בשביל הצ'ארג'רס.

מאחורה, מגני הפינה: צ'אמפ ביילי, מגן הפינה הטוב ביותר (עם 8 חטיפות מוביל את הליגה), ראשין מאתי'ס מהיגוארים בעונה יוצאת מהכלל וכריס מקאליסטר מבולטימור. הסייפטיס הם ג'ון לינץ' ואד ריד, שני שחקנים ותיקים וכמעט ודאיים בבחירת הפרובול השנתית. מי שהיה צריך להיות פה ולא הגיע הוא כריס הופ מטנסי, שנתן עונה מצוינת ויוצאת דופן אבל, כמו כל הקבוצה שלו, לא קיבל את ההכרה. משלים את ההגנה טרוי פולמאלו, שחקן שנראה הרבה בפרובולים בשנים הקרובות.

קבוצות מיוחדות: פאנטר –בריאן מורמן (בילז), בפאלו, קיקר – נייט קיידינג (צ'ארג'רז), מחזיר – ג'סטין מילר (ג'טס), שחקן קבוצות מיוחדות – קאסים אוסגוד (צ'ארג'רס).

לסיכום: 9 צ'ארג'רים, 5 קולטים, 4 עורבנים, 4 סטילרים (הרבה יותר מידי בשביל האלופה היוצאת) ואחד פטריוטי ורק אחד סילוני. טנסי וקליבלנד לא קיבלו אפילו בחירה אחת.

NFC: מחסור חמור בקוורטרבקים

בצד הפחות טוב של ה-NFL הבחירות היו ברורות פחות. דרו בריס היה בחירה ודאית לקווטרבק ואם לא היה טומלינסון בליגה הוא ללא ספק היה ה-MVP. משחקים איתו טוני רומו, שנתן חצי עונה טובה, ומארק בולג'ר, עם מספרים טובים בשביל קבוצה גרועה. ככה זה כשמקנאב פצוע, ויק לא מתפקד, גרוסמן... עזבו, דלהום? האסלבק? זה מה שנשאר.

רצים אחוריים: פרנק גור, הפתעת השנה לטעמי, טיקי בארבר כמחווה לסיום הקריירה וסטיבן ג'קסון, שגם הוא נתן עונה טובה בסנט לואיס. צ'סטר טיילור ממינסוטה ותומאס ג'ונס משיקגו נותרו מחוץ להרכב.

רסיברים: סטיב סמית' הגדול, דונלד דרייבר, שמציל איכשהו את העונה הבזויה של גרין ביי (תפרוש, תפרוש, תפרוש), אנקואן בולדין (בשנה שעברה לארי פיצ'ג'ארלד היה בהוואי, עושים תורנות) וטורי ביג גיים הולט. ארבעה רסיברים מקבוצות עם מאזן שלילי. מה זה אומר על ה-NFC?

טייט אנדס: אלג'י קראמפלר, שגם בעונה איומה של ויק מצליח להרשים, וג'רמי שוקי, שלטעמי לא היה צריך להיבחר השנה, אלא דזמונד קלארק משיקגו.

לקינוח ההתקפה: הפולבק מאק סטרונג (גם הוא בפעם המיליון). קו התקפי: כריס סמואלס (רדסקינס), וולטר ג'ונס (סיהוקס), ג'מאל בראון (סיינטס. בריס חייב לו הרבה על ששמר על הבריאות שלו השנה וביחד עם קו ההתקפה של הסיינטס דאג לצמצם את הפלות הק"ב), לארי אלן (49), סטיב האצ'ינסון (וייקינגס), שון אנדרוז (פילי), אולין קראוץ' (ברז), מט בירק (וייקינגס).

הגנה: דיפנסיב אנדס: ג'וליוס פפרז, עוד שחקן עם כרטיס חופשי שנתי להוואי לעשור הקרוב, ויל סמית' מהסיינטס (נבחר לראשונה) וארון קמפמן עם עונה מדהימה בגרין ביי (12.5 הפלות, 76 טאקלים) ובחירה ראשונה לפרובול. טרנט קול מהאיגלז נתן עונה מעולה אבל נשאר בחוץ.

טאקלים: טומי האריס משיקגו בבחירה השנייה בקריירה אחרי עונה לא רעה, קריס ג'נקינס מקרוליינה גם נתן עונה חביבה ונבחר בפעם השנייה. קווין ויליאמס ממינסוטה הוא בחירה מפתיעה, בליגה בלי הרבה אופציות טובות.

בין הליינבקרים, כמובן, לפני כולם בריאן אורלכר. לאנס בריגס מצטרף אליו לצמד הדובים עם 2 חטיפות, 4 פאמבלים ו116 טאקלים. דימרקוס וור היה גדול מהחיים בשביל דאלאס עם שני טאצ'דאונים מההגנה, וסיאטל שולחים את לופה טאטופו הגדול עם 105 טאקלים וג'וליאן פיטרסון עם בחירה שלישית בקריירה. נשארו בחוץ קית' ברוקינג, עמוד התווך של ההגנה של אטלנטה, ואיי ג'יי הוק, הרוקי המעולה של גרין ביי.

מגני פינה – דיאנג'לו הול מאטלנטה נבחר למרות עונה מעט מאכזבת. הוא עדיין לא הבונקר שהוא אמור להיות לרסיברים הבאמת גדולים של הליגה. רונדה בארבר נתן עונה גדולה בצל הודעת הפרישה של אחיו, וליטו שפארד חזר לעצמו בפילדלפיה אחרי שנת נפילה. וולט האריס מסן פרנסיסקו נשאר בחוץ ואיתו גם צ'רלס טילמן משיקגו.

הסייפטיס – אדריאן וילסון בעונת פריצה במדבר. רוי ויליאמס ממשיך להוביל את ההגנה של הבוקרים עם 5 חטיפות ו-54 טאקלים ובריאן דאוקינס עם בחירה מפתיעה אחרי עונה שמזכירה שהוא באמת אלמותי. ג'יבריל וילסון מהג'יאנטס וקן המלין מסיאטל נתנו עונות טובות נותרו בחוץ.

קבוצות מיוחדות: פאנטר – מאט מקברייר (קאובויז), קיקר – רובי גולד (שיקגו), קבוצות מיוחדות – ברנדון אינבדג'ו (שיקגו), מחזיר – דדדדדדוווווווייייייןןןןןןןןן הססטטטטטטררררררר!....

7 משיקגו, 4 מדאלאס, רק 3 מניו אורלינס ו-3 מפתיעים מסנט לואיס. רק דטרויט נותרה נעלבת בפינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully