וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיית החלוצים של שומי

לי בוץ

22.12.2006 / 18:29

הפועל ת"א בנתה על משחק ההשלמה מול הרצליה, כאילו שזה יתקן את הבעיות בחוד. בסוף השיגה נקודה וכעת חושבת על פתרונות חדשים

מהמחזור הרביעי אנחנו שומעים את השחקנים של הפועל ת"א וגם את המאמן והצוות המקצועי מדברים על המשחק החסר מול מכבי הרצליה, זה שאמור היה להציל להם את כל הסיבוב הראשון. הפסד בדרבי? לא נורא, יש משחק חסר. שני הפסדים רצופים לאשדוד ולמכבי פ"ת? לא נורא, יש משחק חסר. תיקו מול עשרה שחקנים של בית"ר בבית? לא נורא, את ההמשך אתם יודעים. כעת אחרי התיקו שהעלה את הרצליה מעל לקו האדום – מה עושים כשאין יותר משחק חסר?

"אנחנו נשענים יותר מידי על המשחק החסר, בסוף נגיע להרצליה ונקבל שם בראש", אמר אחד משחקני הפועל ת"א לוואלה! ספורט אחרי ההפסד לאשדוד. אתמול (חמישי) נוכחנו לראות כמה הוא צדק, ואם הרצליה לא היתה כזאת קבוצה נאיבית היא בכיף היתה יכולה לתת בראש להפועל ת"א.

"לא הגיעה לנו אפילו נקודה", אמר שחקן בקבוצה על המשחק אמש, "כולם אמרו שלא הגענו מוכנים וזה נכון. החולים והפציעות זה לא תירוץ, היינו צריכים לקחת את המשחק הזה, אולי הסגל שלנו לא מספיק רחב".

בשביל לנצח 3:4 לא צריך הגנה

מתחילת העונה מדברים האדומים על בעיות בהגנה – שמעון גרשון עזב, חאבייר פאאס לא מרוכז בגלל אשתו שבארגנטינה, טל חן לא מצליח לשחק שני משחקים רצוף, עודף רוטציות בעמדת המגן הימני, ומישהו דיבר על כך שואליד באדיר לא בלם טבעי? גם השוער שביט אלימלך לא נשאר אדיש לנושא, ובראיון לוואלה! ספורט סיפר כי השינויים בהגנה משפיעים עליו אחרי שהתרגל להגנה הכי יציבה בליגה בשנים האחרונות.

עם זאת, עבור מאמן, שרוצה לנצח כל משחק בתוצאה 3:4, זו לא צריכה להוות בעיה. הבעיה בתיאוריה של שום היא שפשוט אין לקבוצה הזאת חלוץ. תשאלו כל אוהד שני של הפועל והוא יאמר שלקבוצה מעולם לא היה חלוץ ברמה - יזכירו את פיני בלילי, רונן חרזי ואפילו את מילאן אוסטרץ', אבל סקורר אמיתי, כזה שמשחק כל משחק ונותן תפוקה משמעותית - אף פעם לא לבש אדום. העונה זה בולט יותר כיוון שהפועל ת"א סופגת בכל משחק. בהעדר התקפה שתאזן, ככה נראית קבוצה שאמורה להילחם על כל התארים - 6 נצחונות, 4 הפסדים, 3 תוצאות תיקו ומקום 5 בתום הסיבוב הראשון.

החניכים של שום כבשו השנה 21 שערים, מתוכם שלושה שתרמו החלוצים איבזיטו אוגבונה ואיבן יוליץ'. אם להיות נחמדים ולהחשיב גם את אליניב ברדה כחלוץ, למרות שהוא משחק רוב העונה בקישור, סך כל הכיבושים של החלוצים עומד על שבעה בלבד, בעוד יתר הקבוצה הרשיתה 14 פעמים. נכון שסלים טועמה, גילי ורמוט ולוסיאנו דה ברונו נחשבים שחקני התקפה ויחד יוצרים את הקישור אולי הטכני ביותר שהיה להפועל בשנים האחרונות, אבל לא יכול להיות שפאאס הבלם כבש את אותו מספר שערים של אוגבונה החלוץ.

אוגבונה לא סקורר, ליוליץ' אין בטחון וברדה צריך לשחק בחוד

"זיטו הוא אדם מדהים", אמר אחד השחקנים לוואלה! ספורט, "הוא גם יודע לכבוש שערים, אבל הוא לא סקורר שיכול לשחק לבד, הוא צריך עוד חלוץ לידו. יוליץ' הוא גם בחור נחמד, אבל הוא פשוט לא מצליח למצוא את מקומו בקבוצה. אין לו בטחון מתחילת העונה וזה מפתיע, כי דווקא באימונים ניכר עליו כי יש לו כדורגל. אבל מה אפשר לצפות משחקן שמדברים על השחרור שלו מהמחזור הרביעי?".

נשארנו עם אליניב ברדה, שחולק את תואר השחקן הטוב ביותר של האדומים העונה יחד עם סלים טועמה. "ברדה נתן את המשחקים הגדולים ביותר שלו כשתופקד כחלוץ", הסביר שחקן בקבוצה, "עם זאת, הוא משחק רוב הזמן כקשר. חבל, כי ורמוט יכול לשחק בעמדה שלו בקישור ואז אפשר יהיה לשחרר אותו להתקפה".

למרות המצב, החליטו בצוות המקצועי של הפועל לוותר על שירותיו של כפיר אודי להמשך העונה, זאת לאחר שיוליץ' אורז את חפציו כבר מחודש ספטמבר. אחרי שהשניים יעזבו, ישאר ערן זהבי הצעיר החלוץ היחיד בסגל של שומי, פרט לאוגבונה, כשהמטרה הברורה של המאמן היא למצוא חלוץ זר ברמה גבוהה שיצטרף לקבוצה בחלון ההעברות. נכון שרק בית"ר ירושלים הבקיעה יותר מהפועל העונה ושאין הרבה קבוצות שספגו פחות, אבל השאלה הנשאלת היא האם אוגבונה, ערן זהבי וחלוץ זר, מוכשר ככל שיהיה, הם חוד התקפה מספק לקבוצה שמתיימרת לרוץ לאליפות ורחוק באירופה. מישהו אמר איליה יבוריאן?

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully