וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רמארו דייוידסון, כוכבה אלבמה, רצה רק להגיע ל-NBA

עומר סלע

21.12.2006 / 16:15

ג'רמארו דייוידסון, כוכבה אלבמה, רצה רק להגיע ל-NBA. עכשיו, אחרי שעבר שתי טרגדיות אישיות בתוך פחות משבוע, הוא משחק כדי לשכוח

הסיפור העצוב של ג'רמארו דייוידסון התחיל לפני חודש וחצי. עד אז היה דייוידסון הכוכב הגדול של מכללת אלבמה, שחקן מוערך מאוד בליגת המכללות ואחד שכבר החל לקבל מעקבי סקאוטים מה-NBA כמעט בכל מגרש אליו הגיע. העתיד של ג'רמארו הצעיר נראה ורוד, אבל בשביעי בנובמבר הכל השתנה. אחיו של דייוידסון, בחור צעיר בן 26 בשם דוויין ווטקינס, נורה בראשו באותו יום באחד מפרברי אלבמה. ווטקינס היה זה שהביא את דייוידסון לשחק כדורסל. הוא זה שלימד אותו את המשחק בילדותו וכיוון אותו לקראת קריירה מקצוענית. עד היום לא ברור למה ווטקינס נורה. עדי ראייה סיפרו שרכב ובו שלושה גברים חלף לידו ועצר לצידו של ווטקינס, מהרכב נורו מספר יריות שפגעו בראשו. ווטקינס איבד את הכרתו ושוכב עד היום בתרדמת בבית החולים באטלנטה. המשטרה חקרה את הנושא זמן מה ולאחר מספר שבועות הנושא ירד מסדר היום. מי היו האנשים ברכב? מה היה העניין שלהם עם ווטקינס? השאלות הללו נותרו לא פתורות.

הידיעה על מצבו של אחיו תפסה את דייוידסון על ספסל הלימודים. הוא שב מיד אל ביתו וביחד עם אימו, מדונה, נסע אל בית החולים. את רוב זמנו אחרי תקרית הירי הוא העביר לצד מיטתו של אחיו, כשכמעט בכל דקה צמודה אליו חברתו, ניקי מרפי.

ניקי, תלמידה בשנתה האחרונה במכללה וחברת סגל האימון של קבוצת הנשים של אלבמה, הייתה ידידה קרובה של דייוידסון בשנתיים הראשונות של השניים במכללה. בסיום העונה שעברה החליט דייוידסון לעזוב את המכללה ולנסות את מזלו בדראפט ה-NBA, וניקי הייתה זו ששכנעה אותו בסופו של דבר להישאר עוד שנה בקולג'. ההתקרבות בין השניים, שגלשה לפסים רומנטיים ואינטימיים, התרחשה רק מספר שבועות לפני פציעתו של ווטקינס. הזוג החל לבלות את כל זמנם הפנוי יחדיו, וניקי היתה נוסעת עם ג'רמארו מדי יום לבית החולים באטלנטה, נסיעה של בערך שלוש שעות לכל כיוון.

אסון רודף אסון

חמישה ימים לאחר הירי, בעודם חוזרים יחדיו מעוד יום ארוך בבית החולים, ניקי, שישבה בכסא הנהגת, איבדה שליטה על המכונית. הרכב בו נסעו התהפך מספר פעמים על הכביש, ניקי עפה דרך השמשה הקדמית ונהרגה במקום. ג'רמארו, שישן בזמן התאונה, לא זכר דבר ממה שהתרחש. הוא יצא מהתאונה ללא פגע.

דייוידסון פרש מלימודיו במכללה, אך חוק מיוחד של ליגת ה- NCAA המאפשר לספורטאים להמשיך לשחק במדי קבוצתם אם לימודיהם מופסקים מסיבות טרגיות, איפשר לו לחזור לסגל הקרימזון טייד. הלוויתה של מרפי התקיימה יום אחרי יום הולדתו ה-22 של דייוידסון, ויומיים לאחר מכן הוא טס לאיי הבתולה להשתתף ב-"טורניר גן העדן" עם המכללה. הוא הגיע בדיוק למשחק הגמר, בו קלע 10 נקודות וקטף 12 ריבאונדים.

הליגה מאפשרת לדייוידסון לשוב ולהתאמן עם הקבוצה, אך הוא חייב לשוב אל ספסל הלימודים עד תחילת הסמסטר הבא. בינתיים הוא מוצא מפלט בכדורסל. ביום שבת האחרון הוא חזר לראשונה באופן רשמי לחמישיית הקבוצה, לאחר שלא התאמן במשך מספר שבועות. במשחק נגד אול מיס, שלא הפסידה מאז פתיחת העונה, דייוידסון היה ענק. הוא קלע 25 נקודות, קטף 11 ריבאונדים והוסיף עוד 9 גגות. הקבוצה הייתה בהיסטריה. מאמנו, מארק גוטפריד, דיבר לאחר המשחק על הקושי שחווה במשחקים בלי דייוידסון, על היכולות שלו לשחק היטב אחרי תקופה ארוכה ללא אימונים, ועל התעלותם של יתר השחקנים גם בהיעדרו של הכוכב. "הוא עבר תקופה כל כך קשה. כשהוא עולה על המגרש ומשחק, זה כמו לצאת לחופשי בשבילו. זה זמן בו הוא לא צריך לחשוב על שום דבר אחר".

בחזרה לפרקט

כמה מילים על הקרימזון טייד באופן כללי, עם או בלי ההקשר למצבו המיוחד של דייוידסון, אלבמה פתחה את השנה נהדר, עם תשעה ניצחונות והפסד אחד, והיא מדורגת במקום העשירי בסקר המאמנים נכון להיום. גוטפריד בנה קבוצה מאוזנת היטב עם הרבה עוצמה במשחק הפנים, אותו מובילים דייוידסון, ריצ'רד הנדרסון ואלונזו ג'י המצוין. השילוב בין הטריו הזה, גם בהגנה וגם בהתקפה, נותן עוצמה גדולה לקבוצה בצבע. חזרתו של דייוידסון (שמדורג רביעי במכללות בריבאונדים עם 10.6 למשחק, וחמישי בחסימות עם 4.8 למשחק) לאימונים השבוע מציבה את אלבמה במצב טוב במעבר לשנה החדשה ובדרכים המסובכות לקראת מרץ. אם דיברנו על שחקנים כמו גלן דיוויס וגרג אודן כמועמדים להיות שחקני השנה, דייוידסון אמנם לא עומד בסטנדרטים שלהם היום (אם כי האמריקאים ידועים בהכנעות רגשית לאסונות אישיים) אבל הוא בהחלט מועמד מוביל לחמישיית השנה.

הקרימזון טייד (אחד הכינויים המקסימים, אגב, בספורט המכללות האמריקאי, אשר נלקח ממשחק פוטבול בגמר ה- "איירון בול" משנת 1907, בו שיחקה 'באמה, בבוץ אדום וכבד, מול אובורן והצליחה להוציא בקרב הירואי תיקו דחוק עם היריבה העדיפה עליה. השם, נתרגם אותו באופן חופשי ל- "גאות ארגמנית", נשאר עם המכללה ודבק לכל ענפי הספורט) צריכים לשפר את משחק החוץ שלהם על מנת להיות יריבים ראויים בקונפרנס ה- SEC במשחקים הקשים בהמשך העונה. חזרתו של רונאלד סטיל, רכז הקבוצה, להרכב השבוע מול צפון קרוליינה סטייט, אחרי פציעה בעייתית שהגבילה אותו מתחילת העונה, משפר את משחק ההתקפה של 'באמה. הם אמנם כמעט שמטו יתרון של 23 נקודות בדקות האחרונות מול הוולף-פאקס, אבל חילצו את הניצחון בסיום. דייוידסון היה בינוני, עם 10 נקודות ו-7 ריבאונדים, אבל קיבל גיבוי מצוין מהנדריקס (23 נק', 12 ריב'). 'באמה באמת מראים משחק מאוזן בו כל אחד יכול לפרוץ בכל משחק, ויהיה מאוד מעניין לראות עד כמה רחוק הם יוכלו ללכת.

  • עוד באותו נושא:
  • אלבמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully