וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואטנג: "אין הבדל בין מזרחי לארדילס"

21.12.2006 / 14:45

קשר בית"ר, שנמצא בחופשה, מנפק אבחנות לתקשורת הגנאית. יוסי מזרחי התרשם מסולארי, וטס לראות את ג'ון סטרן

הסיפור של קשר בית"ר ירושלים, דרק בואטנג, הוא סיפור של כשרון שהחמיץ את המטרה. הקשר הגנאי קיווה שיגיע יחד עם חברו מייקל אסיין לטופ של הכדורגל העולמי. אבל בחירות מוטעות, פציעות ומחסור בהופעות בינלאומית בנבחרת שלחו אותו לבית"ר ירושלים. אבל אל דאגה, הקשר פורח, וירושלים היא רק תחנה בדרך למפגש מחודש עם אסיין בליגות הבכירות באירופה. "אלוהים רצה שאגיע לכאן, אז אני לא מצטער", אמר בואטנג, 23, השבוע לתקשורת הגנאית שפרסמה עליו כתבת פרופיל. "יש לי תנאים טובים בבית"ר, אני מרגיש שהגעתי למועדון שתמיד חלמתי להגיע אליו".

הכתבה ניסתה לגעת בנקודה היכן טעה בואטנג, שהתחיל את הקריירה לפני 13 שנים בעיר אקרה, ממש כמו מייקל אסיין מצ'לסי. שני השחקנים סומנו ככוכבים הגדולים של הנבחרת הלאומית, והיה זה דווקא בואטנג, שהתחיל את הקריירה כחלוץ, שנחשב לבכיר מבין השניים.

"כולם אומרים ששני השחקנים הללו יכלו להגיע רחוק ולהוביל קבוצות גדולות באירופה", אומר קופי אייפונג, עיתונאי מאקרה. "בואטנג, למרות זאת, נחשב ליותר בשל, דומיננטי יותר, לפחות מבחינה פיסית. העובדה היא שהוא היה הראשון מבין שניהם שנרכש על ידי קבוצה מאירופה".

בואטנג הצטרף לקלמאטה היוונית בגיל 16, אבל המועדון מנע ממנו מלהשתתף במדי כגאנה בטורניר גביע העולם עד גיל 17, שנערך ב-1999 בניו זילנד, ובעצם מנע ממנו הזדמנות להיחשף. מי שנהנה מההזדמנות והפך למלך השערים של הטורניר היה לא אחר מאשר ישמעאל אדו, לימים חלוץ מכבי נתניה.

שנתיים מאוחר יותר, בואטנג הגיע למועדון יווני אחר, פנאתנייקוס. לפני כן, יחד עם אסיין ושאר ה"ישראלים" – ג'ון פנטסיל, אברהים עבדול ראזאק ועמנואל פאפו, הוא השתתף בגביע העולם לנוער בארגנטינה. גאנה עלתה לגמר, שם נעצרה על ידי המארחת, ובואטנג נחשב לאחד הכשרונות הגדולים של פיפ"א. שמות אחרים שנכללו ברשימה הזאת הם חאבייר סביולה, קאקה, ג'יבריל סיסה ודה מרקוס ביסלי.

"אני מאמין שאגיע לליגה האנגלית או הספרדית"

בפנאתנייקוס, בואטנג שימש כפליימייקר, והוא עזר לקבוצה להגיע לרבע גמר ליגת האלופות בעונת 2001/2. פנא נעצרה על ידי ברצלונה, אבל לא לפני שהובילה 0:1. שמו של בואטנג נרשם במחברת של עוזרו במנצ'סטר יונייטד של סר אלכס פרגוסון, סטיב מקלארן, כיום מאמן הנבחרת האנגלית.

מקלארן, אז מנג'ר מידלסבורו, דרש מהיו"ר להביא את הכשרון בין ה-19 לריברסייד. הצדדים סיכמו את התנאים, אבל לבואטנג, שרק חודשיים מוקדם יותר ערך את הופעת הבכורה בנבחרת, לא השלים את המכסה של משחקים בינלאומיים בכדי לקבל רישיון עבודה. בואטנג נשאר ביוון.

הגורל של השחקן המשיך להכות בו. פנא פיטרה את המאמן סרג'יו מרקאריאן ומינתה במקומו את פרננדו סאנטוס, שהשאיל את בואטנג לאופי כרתים. "הוא ממש סבל שם", שיחזר העיתונאי היווני דימיטריס לפטאריס. "הוא לא התאים לקבוצה. הוא סבל מפציעה רצינית, וגמר את העונה על הספסל".

בקיץ ההוא הגיע המאמן הישראלי שום יצחק לפנאתנייקוס, והחזיר את השחקן מהשאלה. "אני מכבד את שום, הוא מאמן מצוין", הגיב בואטנג. אף על פי כן, הוא הסיק שאין לו עתיד בקבוצה היוונית ולכן הוא הסכים להצעה מא.י.ק סולנה השבדית, איתו ירדה ליגה. עונה לאחר מכן, הוא הוביל את הקבוצה משטוקהולם בחזרה לליגה הבכירה. ואז הגיע גביע העולם בגרמניה, ואיתו ארקדי גיידמאק שהגיש לו הצעה.

"אחרי גביע העולם חשבתי שאקבל הצעות מאירופה, אבל זה לא קרה", משחזר הקשר. "ואז הגיעה ההצעה מבית"ר וחשבתי ללכת. האוהדים השבדים עודדו אותי להישאר ומאוד פחדתי ממה ששמעתי על ישראל, אבל בסוף החלטתי לעזוב".

עכשיו כשהוא בבית"ר, אף אחד לא ימנע מבעדו לקחת את האליפות. "אנחנו יכולים לזכות באליפות", אומר הגנאי, "יש לנו את השחקנים הכי טובים". שינוי המאמנים בקבוצה במהלך העונה לא שינו מבחינתו דבר. גם אוסי ארדילס וגם יוסי מזרחי, איפשרו לו חופש. "אין באמת הבדל גדול בין שני המאמנים", סיכם הגנאי. "שניהם מאמנים טובים. אם יש הבדל, אז זה שמזרחי מבין את השחקנים הישראלים, בעוד שארדילס לא הבין אותם. אני יודע מה תפקידי, ושניהם ביקשו ממני לקחת אחריות. לכן, אני לא ממהר להגיע למעלה לעיתים תכופות, ומשתדל לשחק על פסים קצרים ומדויקים. אבל אני סמוך ובטוח שעוד אבקיע. אני ידוע כשחקן שמבקיע שערים חשובים".

האם המטרה של בואטנג תושג? הוא עדיין מאמין. "אני חתום על חוזה לשלוש שנים, וזאת העונה הראשונה שלי. בית"ר השקיעה בי המון כסף ואני רוצה לעשות כל שביכולתי בשביל לעזור למועדון הזה. אבל אחרי שאסיים את החוזה, כך אני מאמין, אצליח למצוא סוף סוף קבוצה בליגה האנגלית או הספרדית".

מזרחי יצא להתרשם מג'ון סטרן (אסף שקד, מערכת וואלה!)

בית"ר ירושלים קיימה היום (חמישי) אימון אחרון לפני יציאה לחופשה בת ארבעה ימים ללא המאמן יוסי מזרחי ושחקני הנבחרת, אותו העביר מאמן הכושר, דרור שמשון. למעשה כבר מתחילת השבוע הרגישו בבית"ר את הפגרה, כאשר ביום שני יצא לחופשה דרק בואטנג וביום שלישי קיבל שמעון גרשון חופשה. אתמול הגיע תורו של ג'ואנו פינטו, שהמריא לפורטוגל לחופשת מולדת.

שחקני הקבוצה יגיעו היום בערב למלון הילטון למסיבת חנוכה של ארקדי גיאדמק. הזר הרביעי של הקבוצה מילובאן מירוסוביץ' הצ'ליאני, שהחליט לוותר על חופשת מולדת בשל המרחק הרב, עשוי לקבל זימון למשחק נבחרתו ב-27 בדצמבר בסראגוסה מול קבוצה שתהיה מורכבת מכוכבי חבל הארץ בספרד.

יוסי מזרחי צפה אתמול בחלוץ הארגנטינאי אסטבן סולארי מבקיע במדי קבוצתו הקפריסאית בתיקו 1-1, והתרשם ממנו לטובה. עם זאת, המאמן הירושלמי טרם גיבש דעה סופית על החלוץ ונראה כי רק בשבוע הבא יורה להנהלת הקבוצה האם לפתוח במו"מ עם החלוץ או לא. בנוגע לחלוץ הטרינדדי, ג'ון סטרן, נראה כי מזרחי עדיין מעוניין בו, וטס לראות את השחקן בפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully