וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך דורשת להגביל את סכום הפרס בטוטו

יואב ויכסלפיש

20.12.2006 / 13:30

ח"כ מלכיאור: "אם המועצה להסדר ההימורים לא תגביל אותם - אזום חקיקה". המשטרה חוקרת חשדות לגבי משחקים נוספים

ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה היום (רביעי) בפרשת הטיות המשחקים. חברי הכנסת גינו את ראשי המועצה להסדר ההימורים והספורט, שבחרו שלא להגיע לדיון. כן תקפו הח"כים את משטרת ישראל ואת התאחדות הכדורגל, שאינם עושים די למיגור התופעה, על אף שהם יודעים על קיומה.

איצ'ה מנחם, יו"ר התאחדות הכדורגל: "כרגע יש 10 מקרים, מהחודשים האחרונים, שההתאחדות חוקרת. מדיניות ההתאחדות היא ששחקן שיורשע יורחק לצמיתות מהענף, וכן ישונה התקנון, שעם הגשת כתב אישום, השחקן יושעה. אני מתנגד לחקירת שחקנים ע"י פוליגרף, כי זהו כלי לא מדויק, והוא מחשיד באופן אוטומטי את כל קהיליית השחקנים". אריה אלתר, יו"ר ארגון שחקני הכדורגל הציע קוד אתי, שייכתב ע"י ועדה מיוחדת בראשות שופט ביהמ"ש העליון בדימוס, יצחק זמיר.

סמפכ"ל המשטרה ניצב בני קניאק, הוסיף שהידיעות בעניין הן קצה הקרחון: "בימים האחרונים, מטפלת המשטרה במס' פרשיות - לא רק של ב"ש, ואיני יכול לפרט".

יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, תובע להגביל את גובה הפרס: "סכום הזכייה הגבוה בטוטו מעודד את ההימורים הבלתי חוקיים והטיית משחקים. ועדה מלפני שלוש שנים כבר קבעה שיש להגביל את סכום הזכייה והמועצה להסדר ההימורים בספורט אימצה את המסקנות. מאז, קורה רק ההפך, וסכום הפרס הראשון גדל. אם המועצה להסדר ההימורים בספורט לא תגביל את הסכום בתוך מספר שבועות, אגיש הצעת חוק בנושא. המפכ"ל רוצה להשאיר את הסמכויות לטיפול בתופעה החמורה במשטרה, אבל במציאות, אוזלת היד וההשתוללות של כל הגורמים - פשע מאורגן וכסף שחור - בלתי נסבלת."

ח"כ יורם מרציאנו קרא להתאחדות לעצור את משחקי הליגה למספר שבועות, עד לבירור הנושא.

החלטות הוועדה:

1. הוועדה דורשת לשים קץ להימורים הבלתי חוקיים ולהטיית המשחקים בכל הליגות כדי להחזיר את אמון הציבור בכדורגל.
2. הוועדה דורשת להגביל בצורה ניכרת את סכום הפרס הראשון בטוטו, ולחלק את הסכומים בין יתר הפרסים, ובפריסה, כמקובל בעולם.
3. הוועדה רואה בברכה את הצעת התאחדות הכדורגל, לפיה שחקן שיוגש נגדו כתב אישום יושעה מיידית, ושחקן שיורשע בהטיית משחקים, יורחק לצמיתות מהענף.
4. הוועדה רושמת לפניה בצער את הודעת המשטרה שהטיפול בפעילות ההימורים הבלתי חוקיים בספורט אינה במקום גבוה במיקוד המשטרה.
5. הוועדה קוראת להקים יחידה מיוחדת במשטרה, שתטפל בכל נושא ההימורים הבלתי חוקיים, כי הדבר נחוץ לעקירת הפשע המאורגן. לשם כך, על המדינה להקציב סכום ניכר. במידת הצורך, תיקח המדינה מתקציב מועצת ההימורים.
6. הוועדה ממליצה לשקול את השימוש בפוליגרף כאמצעי שישתמשו בו מדי פעם, כשיש חשש כלשהו, וכדי ליצור הרתעה.
7. הוועדה קובעת שלא היה מקום להשפיל שחקני כדורגל ע"י אזיקתם.
8. הוועדה משבחת את הנהלת קבוצת הפועל ב"ש ואת התאחדות הכדורגל, שהעבירה את הנושא מיד למשטרה, כפי שצריכה היתה לעשות, וכן את המשטרה על הטיפול בנושא.
9. הוועדה מאמצת את רעיון איגוד השחקנים לכתוב קוד אתי של כל הגורמים בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully