וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיומים קיימים בב"ש הרבה שנים"

לי בוץ

19.12.2006 / 19:38

"אותם עבריינים יודעים בדיוק למי לפנות, וזה שלתומר אליהו היה את האומץ להגיד להם 'לא' זה כי הוא לא מב"ש והוא לא יודע עם מי הוא יכול היה להסתבך". חברי השחקנים החשודים פותחים תיבת פנדורה

לופא קדוש הוא ללא ספק אחד מהאנשים ששמם מקושר באופן טבעי עם הפועל באר שבע. גם למאמן הוותיק, שהעביר ארבע שנים בבירת הנגב, יש הרבה מה להגיד על הפרשה שאופפת את העיר בימים האחרונים. מתברר שעם כל הצער והכאב, הפרשה האומללה לא הצליחה להפתיע את קדוש, שמכיר את הדברים האלה עוד משנות ה-60.

"כל מי שיש לו עבר בב"ש או איזושהי זיקה למועדון מצר על כל הפרשה הזו, מפני שהקבוצה היתה במומנטום רציני מאוד לעלייה לליגת העל ועשתה רושם מצוין", סיפר קדוש בשיחה עם וואלה! ספורט. "עכשיו נראה שהמקרה הזה חיסל את הקבוצה. אני, באופן אישי, מרגיש על הפנים. הפועל ב"ש זה מועדון ענק עם קהל אוהדים גדול. מדובר בקבוצה עם פוטנציאל ענק לחזור לליגה הראשונה ולהביא הרבה אוהדים, בדיוק מסוג הקבוצות שאנחנו צריכים בכדורגל הישראלי. בתור אחד שהיה ארבע שנים בב"ש, אני חושב שזו עיר טובה, עיר של כדורגל, וחשוב שהפועל ב"ש תהיה בטופ. אני לא חושב שהפרשה הזאת צריכה ללכלך את כל העיר, זה לא הוגן".

"אני מקווה בשביל כל אותם שחקנים שנעצרו שהם ייצאו זכאים", המשיך המאמן, "אבל קשה לי להאמין שכל הפרשה הזאת תסיים בלי שום דבר קונקרטי, בייחוד עכשיו שמחפשים לעשות שינוי בתקנון של ההתאחדות, ויכול להיות שירצו שאותם שחקנים יהוו דוגמה לכל האחרים. זה לא שהם שעירים לעזאזל, הרי לא תפסו אותם סתם, יש חשדות, אך אם באמת יגיעו למסקנה שיש דברים בגו, המצב שלהם יהיה בכי רע. גם אם לא יוכיחו שום דבר, השחקנים האלה לא יחזרו להיות כפי שהם היו בעבר – כל עבירה, כל טעות, תמיד יחשדו בהם וכתוצאה מכך הם תמיד ישחקו עם פיק ברכיים".

"הדברים האלה קיימים משנות ה-60"

"אימנתי בעבר את עוז יפרח, אסי רחמים ואביתר אילוז, וקשה לי להאמין שהם מסוגלים לעשות את הדברים האלה. פשוט בלתי אפשרי לעכל את זה", אומר לופא, שהתרגז במיוחד מהאישום של אסי רחמים, לפיו הוא חבר בארגון פשע: "מי שמכיר את אסי יודע כמה שזה מצחיק. אסי הוא חמד של בחור ואין לו יד ורגל בכל מה שקשור לפשע. הוא עניו וביישן, אני מוכן לשים את שתי הידיים שלי עליו".

"אני לא פוסל אפשרות שדברים כאלה קרו גם בתקופה שאני אימנתי בב"ש", חשף קדוש. "יותר מזה, אני חושב שהדברים האלה קיימים משנות ה-60, עברו הלאה בשנות ה-70 וה-80 ועד לימינו אנו. בכל מקום שמתעסקים בהימורים יש סיכוי שדברים כאלה יקרו, וגם בב"ש יש הימורים, כך שקשה להתעלם מזה. מדובר בהרבה מאוד כסף. אני לא יכול להצביע על שחקן כזה או אחר שיכול להיות שקיבל הצעות או מכר משחקים בתקופה שאני אימנתי בב"ש, אני מעדיף שלא לחשוב על זה בכלל. אני באמת רוצה להאמין שמשחקים שהפסדתי עם הפועל ב"ש הפסדנו בכבוד, ולא רוצה לחשוב שמישהו מהשחקנים שלי מכר אותי".

"ב"ש חייבת לחזור לעמוד על הרגליים"

"המקרה הזה הוא כתם רציני מאוד על הפועל ב"ש, ויהיה לה קשה מאוד למחוק אותו. ב"ש היום היא נקודה שחורה בכדורגל הישראלי. בכלל, כל מי שמתעסק בכדורגל נחשב פתאום עבריין ופושע, קשה להיות היום שייך למשפחת הכדורגל. אני בטוח שכל מי שמתעסק בכדורגל מרגיש רע מאוד עם כל הפרשה הזאת, גם בלי קשר לב"ש", סיפר קדוש.

"זה יותר מטראומה מה שהם עברו, לבי איתם. המצב שלהם מאוד קשה ולא יהיה קל להתאושש, אבל הם חייבים לרענן את השורות, להביא כמה שחקנים חדשים בחלון ההעברות ולצאת לדרך חדשה. אני מאמין שהאנשים שמנהלים את הקבוצה חושבים כמוני והם ימצאו את הכסף להביא שחקנים חדשים. ב"ש היא קבוצה עם קהל שתומך והיא יכולה לקבל גם תמיכה מספונסרים ומהעירייה ולגייס את הסכומים בשביל לעמוד חזרה על הרגליים".

לקדוש אין ספק כי שחקנים ירצו להצטרף לקבוצה גם לאחר המקרה: "כל אחד רוצה לבוא לב"ש, אין דבר כזה שלא. זה מועדון מהמובילים בארץ, אפילו שהוא בליגה השנייה. מה אשמים שאר השחקנים שלא עשו כלום? מה אשמה העיר והקבוצה? קרה מקרה וממשיכים הלאה. אם במשפחה יש עשרה ילדים ואחד סרח, זה הופך את כל המשפחה למשפחת פשע? לא צריך לדבר על ב"ש בפרשה הזאת, אלא רק על אותם שחקנים, כך שאין סיבה ששחקני חיזוק לא ירצו להגיע בחלון ההעברות".

"אף אחד לא רוצה להתעסק עם העבריינים האלה"

חברים קרובים של שחקני הקבוצה שנעצרו, לא הופתעו מהעובדה שהפרשה התרחשה דווקא באזור שלהם. בתור מי שגדלו בבאר שבע, מקורבים מכירים היטב את הטיפוסים שניסו לשחד את חבריהם. לטענתם, מדובר באנשים "כבדים" מאוד ולא ב"עברייני צעצוע" כמו שכולם חושבים, אנשים שכל אחד בעיר יודע להיזהר מהם. כמו כן, הם סבורים כי המכירות, או לפחות הפיתויים למכור משחקים, הם לא מהיום ומדגישים כי לדעתם כל השחקנים שנעצרו חפים מפשע.

"כל אחד שהיה נמצא במצב של השחקנים היה עושה אותו דבר, אני מוכן לחתום על זה", סיפר אחד החברים. "לא סתם הם פנו לשחקנים שגדלו בעיר וגרים בעיר, זה אנשים שאין להם כסף, שבאו ממשפחות קשות יום, אבל יותר מהכל זה אנשים שמכירים את העבריינים האלה ויודעים טוב מאוד במי מדובר".

"המשטרה חושבת שבגלל שהשחקנים מכירים את האנשים שאיימו עליהם, זה אומר שהם חברים שלהם, אבל זה לא נכון. כל מי שגדל בבאר שבע, או מספיק שגר בעיר הזאת מספר שנים, יודע מי האנשים, ותאמיני לי שזה לא אנשים שבנאדם פשוט מהרחוב רוצה להתעסק איתם. מדובר באנשים כבדים מאוד, שאם אתה רואה אותם בלילה ברחוב אתה עובר למדרכה השנייה ומתפלל שהם לא ראו אותך. אלו לא עברייני צעצוע כמו שחושבים בתקשורת".

"אם הם היו אומרים לא, היו הורגים אותם"

"כולם חושבים שרק בגלל שעכשיו התקשורת חשפה את הפרשה אז זה משהו שקורה רק בבאר שבע ורק מהיום, אבל זה ממש לא נכון", הוסיף חבר אחר. "כל ההצעות והאיומים האלה קיימים בב"ש בפרט ובדרום בכלל כבר הרבה מאוד שנים. אותם עבריינים יודעים בדיוק למי לפנות, וזה שלתומר אליהו היה את האומץ להגיד להם 'לא' זה כי הוא לא מב"ש והוא לא יודע עם מי הוא יכול היה להסתבך. השחקנים שלקחו את הכסף זה אנשים שאין להם גב ואם הם היו אומרים 'לא', זה לא רק שהיתה נגמרת להם הקריירה, יכלו להיגמר להם גם החיים".

החבר השלישי סיכם: "כולם שם חפים מפשע. לעשות דברים מפחד ותחת לחץ זו לא עבירה על החוק, אנשים גם הורגים לפעמים בתור הגנה עצמית. הרי אם מישהו בא לדקור אותך ואתה דוקר אותו קודם זה לא עושה אותך פושע, אתה בסך הכל שומר על החיים שלך. זה גם מה שהחבר'ה פה ניסו לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully