וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק שנמשיך לשחק ככה"

19.12.2006 / 20:39

דן שמיר מאמין שהוא מצא את הנוסחה למשחק הנכון של הפועל ירושלים אחרי ניצחון 62:85 על אקדמיק סופיה. 11 חטיפות לחג'ג'

ערב המשחק מול סיינה בשבוע שעבר, כל הסימנים הראו שירושלים תסיים את המחזור השביעי במקום החמישי בבית ג' בגביע יול"ב. אחרי הניצחון המפתיע באיטליה, שעצר את המשבר שפקד את הקבוצה, היא כבר נראתה יותר בכיוון של השלב הבא במפעל והערב, אחרי שהביסה את אקדמיק סופיה 62:85, היא כבר עלתה למקום השלישי בבית.

כאילו שלא קרה כלום במלחה לפני שבועיים. היו"ר דני קליין אמר תודה לאוהדים לפני המשחק, הקבוצה אמנם פתחה רע מאוד אבל שיחקה לא רע בכלל בהמשך ובסך הכל הביאה לידי ביטוי את הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות. מריו אוסטין דפק כרטיס והשליטה שלו מתחת לסל היוותה גורם משמעותי לניצחון הזה כמו גם משחק הגנה טוב ונכון (במיוחד של דרור חג'ג' עם 11 חטיפות, שווה שיא יול"ב קאפ), שעצר את הקלעים של הבולגרים. שתי הקבוצות השיגו אחוזים רעים מאוד מבחוץ, אבל האסיסטים של טפירו, השליטה של אוסטין וגם האטרף של דרור חג'ג' עשו את שלהם. ודרך אגב, בירושלים עשו את כל זה עם זר אחד פחות. תמאר סליי יובש עלך הספסל ולא זכה אפילו לדקת משחק אחת, נראה שדרכו חזרה הביתה קרובה מאוד.

הניצחון השלישי ברציפות של הפועל ירושלים בכל המסגרות סידר לה כאמור את המקום השלישי בבית ג' בגביע יול"ב ושמינית הגמר נראית קרובה מתמיד.

מהלך המשחק

דן שמיר פתח בחמישיה עם: מאיר טפירו, אד קוטה, טימי באוורס, יוריצה גולמאץ ומריו אוסטין. ההתקפה של ירושלים לא הייתה מאורגנת בדקות הראשונות של המשחק והאורחים מסופיה ניצלו את זה כדי לעלות ליתרון. למזלה של ירושלים, הבולגרים קלעו באחוזים רעים מבחוץ, מה שאיפשר למאיר טפירו להעלות את ירושלים ל-7:8 אחרי 6 דקות. בשלב מסויים אקדמיק התאפסה על עצמה, צ'קובסקי ולמונט ג'ונס הובילו אותה לריצת 0:10 ויתרון 8:17. מאיר טפירו הוביל את הירושלים לריצה נגדית של 0:6 והרבע הראשון הסתיים ב-14:17 לסופיה.

יוריצה גולמאץ פתח את הרבע השני בשלשה והישווה, אלא שג'ונס וסטפאנוב החזירו את הבולגרים ליתרון 17:23. הפעם זה היה תורם של באוורס ואוסטין לקחת את העניינים לידיים וירושלים חזרה להוביל, 24:27 כשנותרו 5 דקות להפסקה. אותו טימי באוורס יכל להעלות את הירושלמים ליתרון משמעותי לקראת סוף המחצית, אלא שהוא איבד את הריכוז ואיבד שלושה כדורים, מה שאיפשר לאקדמיק לחזור למשחק. ירושלים שמרה על היתרון שלה ומאיר טפירו קלע עם הבאזר כדי לסיים את המחצית הראשונה ביתרון 33:39.

דרור חג'ג' פתח את הרבע השלישי עם 4 נקודות, טפירו ואוסטין הוסיפו וירושלים עלתה ליתרון שיא של 33:47. אקדמיק השיגה את הנקודות הראשונות שלה ברבע רק אחרי 2:45 דקות. ההגנה של ירושלים עשתה את שלה בדקות האלה ולא איפשרה לבולגרים לעשות סלים קלים. הבעיה הייתה שההגנה לא הצליחה להחזיק מעמד רבע שלם, הבולגרים התאוששו בחלקו השני של הרבע השלישי וטודור סטויקוב הוריד ל-52:48. טפירו, אוסטין ודרור חג'ג' החזירו אוויר לנשימה לספסל של דן שמיר, קלעו 9 נקודות רצופות וקבעו 48:61 לירושלים בסיום הרבע השלישי.

גם ברבע הזה הבולגרים השיגו את הנקודות שלהם באיחור גדול והיתרון של ירושלים רק הלך וגדל. אחרי שלוש דקות, ירושלים כבר הובילה 48:68 וזה כבר נראה גמור עבור הבולגרים. השחקנים האורחים נראו מתוסכלים מאוד בדקות האחרונות, הירושלמים נראו עייפים ונראה שהם די ויתרו על השפלה והסתפקו בהבסה.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: מריו אוסטין 23 (11 מ-14 ל-2) ו-12 ריבאונדים, מאיר טפירו 16 נק', 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, טימי באוורס 15, דרור חג'ג' 12 ו-11 חטיפות!, גיא פניני וארז מרקוביץ' 7 כל אחד, יוריצה גולמאץ 5.

קלעו לאקדמיק סופיה: סטפאנוב 13, סטויקוב 12, למונט ג'ונס 11, סקלין וצ'קובסקי 8 כל אחד, בראון ובארנס 5 כל אחד.

שמיר: "אני מקווה שזה ימשיך ככה"

מאמנה של הפועל ירושלים דן שמיר אמר בסיום המשחק: "שיחקנו מצויין ב-30 הדקות האחרונות. הצגנו מאמץ קבוצתי אדיר ומשחק לחימה ואני מקווה שזה ימשיך ככה אחרי הפגרה. אנחנו עדיין בתהליך שבו אנחנו מחפשים את הדרך שלנו, אבל אנחנו צריכים להיראות כמו שנראינו ב-30 הדקות האחרונות של המשחק הזה. אקדמיק סופיה היא קבוצה טובה ואנחנו מכבדים אותם. מאיר טפירו הוא שחקן מצויין, דף הסטטיסטיקה שלו במשחק אומר הכל והוא גם תרם המון במשחק ההגנה. אני לא רוצה לדבר כרגע על העתיד של שחקנים מסויימים בקבוצה. אם יהיה לנו מה להגיד בהמשך, אז נגיד".

מאיר טפירו: "לא הופתעתי מהמשחק שלנו, ידעתי שיש לנו את הכלים לשחק ככה. בפעם הראשונה העונה שיחקנו באותו הקצב גם בהגנה וגם בהתקפה. בואו נקווה שנמשיך ככה. לי היה משחק מצויין אבל צריך לזכור שאנחנו קבוצה".

מאמן אקדמיק סופיה מארין דוקוזובסקי: "היו לנו 21 איבודים ואי אפשר לנצח ככה. הופתעתי מכמות הדקות שקיבל דרור חג'ג', אבל ממש לא מהיכולת שלו".

למונט ג'ונס: "אין הרבה מה להגיד על המשחק הזה. הפועל ירושלים הייתה מצויינת והיא הוציאה אותנו מהמשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully