וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזרחי מלחיץ את השחקנים"

אסף שקד

19.12.2006 / 18:04

הפרפרים של בן שושן, האגואיזם של תמוז, הרוטציה המוטעית של מזרחי ותרבות הספורט. כריסטיאן פביאני נפרד מבית"ר עם הרבה תובנות

עוד שחקן עלה השבוע על רכבת השדים שמביאה ומשחררת שחקנים מבית"ר ירושלים. החלוץ כריסטיאן פביאני, כמו רבים וטובים לפניו, התבקש להפוך למשיח תוך זמן קצר. השיטה כמובן שוב לא עבדה ופביאני, שם ידוע בארגנטינה, עלה על רכבת חוסר הסבלנות החוצה. רגע לפני שהוא עולה על הטיסה, החלוץ הזר מספק תובנות חשובות: הטעויות של יוסי מזרחי, הבעיות של שחקני בית"ר ומה מעכב את המראת פרויקט גאידמק.

כריסטיאן, האם לדעתך אפשר להצליח במדינה זרה בתקופה כל כך קצרה?

"אני עוזב אחרי שלושה חודשים, ואני אשקר אם אגיד שהיה לי קל. למזלי, כשהגעתי לכאן היה לי את מירוסביץ' שעזר לי מאוד להתאקלם, הוא סייע לנחיתה שלי בישראל להיות רכה יותר, אבל עדיין הקושי של השפה והשוני בתרבויות מורגש באופן ברור. בית"ר צריכה להבין שבשביל שהזרים שלה יצליחו - הם חייבים להגיע לתקופה ארוכה יותר, זה בלתי אפשרי ששחקן יגיע באמצע ספטמבר ויתחיל לחורר רשתות. לי באופן אישי לקח חודשיים וחצי להתאקלם, והיום אני יכול לומר שאני מרגיש כמו בבית. כואב לי לעזוב, דווקא אחרי שכל התקופה הקשה מאחוריי. אני מקווה שהשחקנים הזרים שיבואו לכאן יקבלו יותר זמן להתאקלם, כי זה תהליך שכל אחד עובר. אתה יכול אפילו להסתכל על מי שהיה כאן בעונה שעברה – לרואה, מיטרסקי ואגאנסו - שלא המשיכו כאן בגלל אותה סיבה. סבלנות זאת מילת המפתח".

מה מפריע לחלוץ להצליח בבית"ר ירושלים בעונה?

"העובדה שהביאו אותי לכאן והחתימו אותי על תנאי, כבר הייתה בעיה בשבילי. בבית"ר יש גם את פינטו, שהוא נמצא באותה בעיה של זמן וייקח לו זמן עד שהוא יתרגל לליגה. זאת לפי דעתי הבעיה עם החלוצים הזרים. בנוגע לחלוצים הישראלים - הבעיה הגדולה ביותר היא שיוסי מזרחי לא נותן לאותם חלוצים לשחק ביחד במשך מספר משחקים רצופים. במשך כל התקופה שאני כאן, כל החלוצים שיחקו והרוטציה שהייתה לא נתנה לאף אחד מהם ביטחון. היו משחקים שעמית בן-שושן היה גדול ואחרי זה ראה ספסל, וזה פגע לו בביטחון. אותו דבר גם עם טוטו תמוז. בשביל שהחלוצים יצליחו כאן הם צריכים לקבל יותר קרדיט מהמאמן למשך כמה משחקים ולא להחליף אותם כל הזמן".

תוכל לספר קצת על הרוטציה של יוסי מזרחי?

"הרוטציה של יוסי רק פוגעת בקבוצה. המתכון לאליפות זה לא להחליף יותר מדי שחקנים במהלך העונה וממשחק למשחק. תסתכל על בוקה ג'וניורס, שלוקחת אליפות בקצב בארגנטינה. היא משחקת עם סגל קבוע כבר מספר שנים ואין שינויים גדולים ממשחק למשחק. כשחקן שרואה את הדברים מהצד, זה לא בריא לעשות כל כך הרבה שינויים כי זה פוגע לשחקנים בביטחון, לא נותן להם את השקט ויותר גרוע: כשאתה משנה כל הזמן את השחקנים, אתה לא מצליח לייצב הרכב מנצח. הבעיה הכי גדולה של בית"ר היא שיש לה שני שחקנים טובים על כל עמדה ויוסי לא צריך לרצות את כולם. יוסי מזרחי חייב להבין שהוא לא חייב לאף שחקן מקום בהרכב, ומי שטוב ישחק".

"כדי שפינטו יחורר רשתות, הוא צריך לשחק עם שחקנים שיבינו אותו"

איך אתה רואה את חלוצי בית"ר?

"עמית בן-שושן הוא לפי דעתי אחד השחקנים הכי טובים בארץ, אבל הבעיה שלו היא שיש לו משחקים שבהם הוא לא נמצא על המגרש וחושב על דברים אחרים. אם הוא יוציא את כל הפרפרים מהראש, לפי דעתי הוא יכול להיות השחקן הכי טוב בארץ, ואפילו להצליח מחוץ לישראל. טוטו תמוז הוא שחקן עם הרבה כישרון, אבל הוא עדיין צעיר ורואים את זה על המשחק שלו. הוא נמצא בגיל שבו בונים את הקריירה, ובשביל שהוא יהיה חלוץ מוביל הוא צריך לקחת יותר אחריות, לשתף יותר את החברים שלו במשחק וכמובן לצבור יותר ניסיון. ג'ואנו פינטו הוא פרטנר גם מחוץ לכדורגל, אבל ממה שיצא לי להכיר אותו - הוא עדיין לא התאקלם לליגה ולישראל וזה דבר טבעי.

"לשחקנים זרים לא קל במדינה אחרת, במיוחד כשהם לא דוברים את השפה. פינטו הוא חלוץ רחבה קלאסי, אבל בשביל שהוא יחורר רשתות הוא צריך לשחק עם שחקנים שיבינו אותו. ברק יצחקי לפי דעתי הוא השחקן עם הכי הרבה פוטנציאל. אומנם לא יצא לי לראות אותו משחק בליגה, אבל רואים שהוא ברמה גבוהה מאוד. הבנתי שהוא היה צריך לשחק בבלגיה בקיץ ולפי דעתי זאת הייתה טעות שהוא נשאר כאן. אם ברק יידע לצאת מהתקופה הלא טובה שהוא נמצא בה ויאמין בעצמו יותר - הוא יכול בקלות למצוא את עצמו בקבוצה טובה באירופה. אם הייתי יכול לקחת איתי שחקן לארגנטינה, הייתי לוקח את יצחקי. הוא חלוץ מהיר, זריז וחכם מאוד והוא יתאים פרפקט לליגה הארגנטינאית".

"בן יוסף הכי טוב בבית"ר"

מה דעתך לגבי הכדורגל הישראלי?

"הבעיה הגדולה ביותר בישראל היא שכולם חושבים שהמציאו כאן את הכדורגל. אני בא מארגנטינה, שזכתה בגביעי עולם ויש לה את השחקנים הטובים ביותר בעולם, אבל כאן מתעקשים שיש את השחקנים הכי טובים, יש את הנבחרת הכי טובה ויש את הכדורגל הכי טוב. בשביל שהכדורגל כאן יתקדם, השחקנים והמאמנים חייבים ללמוד מליגות אחרות ולא להסתכל רק על עצמם.

"סיקרו את הבילויים שלי באופן מוגזם. בארגנטינה זה דבר רגיל לצאת לבלות ביחד עם שאר השחקנים, אבל בארץ מסקרים את כל הדברים האלה באופן שלילי ובשחקנים מסוימים זה עשוי לפגוע וחבל. גם בנוגע למשקל כולם צחקו עליי. אם יש דבר חיובי שלקחתי מכאן זה את העובדה שהגעתי לכאן כשאני שוקל 103 קילו ואני עולה על המטוס כשאני שוקל 90 קילו. ככה שכל מי שצחק בהתחלה - יכול לאכול את הכובע עכשיו".

איך אתה רואה את הניהול בבית"ר? קיבלת שקט?

"בקושי יצא לי להכיר את מערכת הניהול בבית"ר. באופן אישי מה שהפריע לי להצליח זה שלא נתנו לי מספיק זמן להוכיח את עצמי, הביאו אותי לכאן וחשבו שאני קוסם ותוך כמה ימים אתחיל לחורר רשתות. זה לא עובד ככה. אני אוכיח עוד לכולם שהשחרור שלי היה טעות".

מה ההבדל בין ארדילס למזרחי ובין ארגנטינה לישראל?

"ההבדל הכי גדול בין יוסי מזרחי לאוסי ארדילס הוא שאחד לקח אליפות עולם והשני לא שיחק במונדיאל. כשארדילס עזב הייתי מאוד עצוב, הוא איש גדול בארגנטינה, וגם אם יהיו כאלה שיגידו שהוא לא היה טוב, זה לא יהיה אמיתי. גם לו לא נתנו מספיק זמן. ההבדל הגדול ביניהם הוא בגישה. בעוד שארדילס מאוד שקט ופחות טקטי, מזרחי צועק הרבה והגישה שלו לדעתי מלחיצה את השחקנים. כמו שכבר אמרתי, צריכים לתת כאן יותר כבוד לכדורגל אחר. הלו, באתי מארגנטינה וגם ארדילס כמוני, צריכים לתת יותר זמן לשחקנים ומאמנים שבאים מבחוץ. אם לא יידעו להיות כאן סבלניים יותר ולהבין את השחקנים הזרים, כלום לא ישתנה בכדורגל הישראלי ".

בעיות נוספות שמפריעות לבית"ר?

"לבית"ר יש מתקן אימונים רע מאוד. עם כל הכסף שיש לקבוצה, היא חייבת לעבור למתקן יותר איכותי ורציני. בקטע החברתי, אני חייב לציין שיש בבית"ר שחקנים שהם כמו אחים בשבילי. אריק בנאדו הוא כמו אח גדול בשבילי, מיכאל זנדברג, ברק יצחקי ושחקנים נוספים, שבתקופה קצרה הפכו למאוד חשובים בשבילי. אני מקווה שבית"ר תזכה באליפות כי יש לה את החומר האנושי לכך".

מי השחקן הטוב ביותר בבית"ר?

"תומר בן יוסף, הוא בלם ברמה גבוהה ואין לי מושג מה הוא עושה בליגה הישראלית. דבר אחד אני יכול להבטיח: לכל קבוצה שאני אלך ויחפשו בלם, אני אמליץ על תומר. שחקן נוסף שאני מאוד אוהב בישראל זה ראובן עובד. מדובר בשחקן ברמה גבוהה מאוד ושמעתי שהוא יגיע לבית"ר, שרק תרוויח ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully