וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ששני הצדדים יחשבו על הקבוצה ולא על עצמם"

18.12.2006 / 22:21

לדרק שארפ נמאס מהמחלוקות בהנהלת מכבי תל אביב. הצהובים לא התקשו לנצח את גליל עליון 80:92. ארנולד הצטיין עם 29 נקודות

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני, מראיין: אוהד גרינוולד

דווקא כשהיה נראה שהעונה של מכבי תל אביב עולה סוף סוף על המסלול הנכון, עם ההצגה באתונה והניצחון הגדול במלאגה, התפוצץ השבוע סיפור היעלבותו של מוני פנאן, שנעדר בהפגנתיות מאימוני הקבוצה. עבור שחקני מכבי מצבי לחץ והתנפלויות תקשורתיות הם לא משהו חדש, אבל חסרונו של מוני מהספסל הצהוב הערב (שני) במשחק מול הפועל גליל עליון הוא בהחלט אירוע לא מוכר עבורם. אם או בלי קשר, פתחה מכבי בתנופה ורצה ל- 0:15. הגליל הצליחה לחזור ולשמור על פער סביר פחות או יותר לאורך המחצית הראשונה, אך היה ברור לכולם שמכבי יכולה ללחוץ על הדוושה מתי שתרצה, והילדים של הגליל לא בדיוק התאמצו כדי למנוע מהם לעשות זאת. אחרי שירדו למחצית ביתרון 42:53 יצאו שחקני מכבי מחדר ההלבשה במטרה לגמור את המשחק כמה שיותר מהר, וכבר אחרי מספר דקות צמח היתרון לסביבות ה-25, וניקולה וויצ'יץ' יכול היה לרדת לספסל בלי חשש עד הסיום.

טל בורנשטיין, שחזר להתאמן לאחרונה, עדיין לא היה כשיר לשחק. בנוסף אליו שיחקה מכבי ללא יניב גרין שסובל משפעת, ושרון ששון שמחלים מפציעה בגבו. ניקולה וויצ'יץ' חיפה על חסרונם במחצית הראשונה, וג'יימי ארנולד המשיך ביכולת הטובה שלו עם משחק שיא של 29 נקודות ו-17 (!) ריבאונדים. וויל ביינום עבר להציג את רפרטואר ההטבעות שלו, סימאס יסאיטיס צלף כהרגלו מחוץ לקשת, ולמרות צימצום של הגליל בדקות הסיום הניצחון של הצהובים לא הוטל בספק לרגע, והתוצאה הסופית עמדה על 80:92.

הרגע המדאיג של הערב עבור מכבי הגיע דקה בתוך הרבע הרביעי, כשליאור אליהו נחת לא טוב על רגלו הימנית ונקע את הקרסול בצורה די חמורה. אליהו ירד לנוח על הספסל בשארית המשחק כשרגלו עטופה בקרח. במכבי יעשו מאמצים גדולים להכשירו למשחק מול פרטיזן ביום חמישי.

מהלך המשחק

מכבי פתחה עם וויל ביינום, יותם הלפרין, סימאס יסאיטיס, ג'יימי ארנולד וניקולה וויצ'יץ'. בגליל עלו יוגב אוחיון, טוני סטוקמן, סאשה בראטיץ', עומרי כספי ודונלד קול.

בדקות הראשונות היה נדמה שהגליל וויתרה על המשחק מראש. ג'יימי ארנולד ניצל את העובדה שקטש פתח ללא האיש הגדול שלו בצבע, קני אדלקה, וחגג מתחת לסל. גם הלפרין פתח טוב עם שלשה, ואחרי שתי דקות בלבד עמדה התוצאה על 0:10 למכבי, ואילצה את קטש להזעיק את פסק הזמן הראשון שלו.

אחרי פסק הזמן הכניס קטש את אבישי גורדון, קני אדלקה ומורן רוט, אך מכבי לא התרגשה ושלשה של ארנולד העלתה את התוצאה עד ל- 0:15. רק אחרי ארבע דקות הצליח אדלקה להעלות את הגליל על לוח התוצאות עם שתי נקודות קלות. הסל הזה עורר משהו אצל הקבוצה מהצפון, ויוגב אוחיון ניצל רפיון מסוים בהגנת מכבי כדי להריץ את הגליל חזרה על ל- 12:18. שלשה אופיינית של יסאיטיס עצרה את המומנטום של הגליל, אבל סל נהדר של עומרי כספי עם הבאזר של הרבע הראשון השאיר אותם בתמונה, וסגר את הרבע על 18:25.

בפתיחת הרבע השני המשיכה הגליל ביכולת הטובה שלה. שלשה של מורן רוט צימקה את היתרון לארבע בלבד, ועומרי כספי הוריד בשתי קליעות עונשין ל- 27:29, אחרי עבירה בלתי ספורטיבית של דרק שארפ. בנקודה הזו מכבי שוב לחצה על הדוושה ובניצוחו של ניקולה וויצ'יץ' עלתה חזרה ליתרון נוח של עשר נקודות, וירדה להפסקה ביתרון 42:53.

את הרבע השלישי פתח ג'יימי ארנולד מצויין, ובסדרה של סלים קלים עזר למכבי לרוץ ל- 0:13, הקפיץ את התוצאה ל- 44:66, ובעצם להבהיר לגליל שמעכשיו המשחק יתקיים לפרוטוקול בלבד. הפער הגדול איפשר לספאחיה להוציא את ניקולה וויצ'יץ', ששיחק לא מעט דקות בגלל חסרונם של יניב גרין החולה ושרון ששון הפצוע, ולאפשר לו לנוח בשקט עד הסיום. בדקות לאחר מכן התמקד וויל ביינום להנאתו בהטבעות שבוודאי הקפיצו את מוני פנאן בביתו, ובחלוקת אסיסטים נהדרים לחבריו, בדרך ליתרון 54:81 בתום הרבע השלישי. האירוע הכי מעניין מבחינת מכבי ברבע האחרון הייתה פציעתו של ליאור אליהו, שסובב את הקרסול וירד לנוח. שש דקות לסיום עלה לפרקט רגב פנאן, במהלך שהכניס את המשחק רשמית לגארבג' טיים, ועד הסיום הצליחה הגליל רק לצמק עד לתוצאה הסופית - 80:92.

שארפ: "מקווה ששני הצדדים יוכלו לבלוע את גאוותם" (אוהד גרינוולד)

קלעו למכבי: ג'יימי ארנולד 29 (17 ריבאונדים), וויל ביינום 17 (8 מ-9 מהשדה ותשעה אסיסטים), סימאס יסאיטיס 14, ניקולה וויצ'יץ' 11 (שישה אסיסטים), ליאור אליהו ודרק שארפ 7 כל אחד, יותם הלפרין 3, רגב פנאן ונואל פליקס 2 כל אחד.

קלעו לגליל: קני אדלקה 19 (11 ריבאונדים), סאשה בראטיץ' 17, מורן רוט ועומרי כספי 12 כל אחד, רוברט רות'בארט 5, יוגב אוחיון 4, ערן אסנטי 1.

דרק שארפ אמר בסיום: "זה טבעי שהיינו קצת עצובים בלי מוני. הוא הלב של הקבוצה, ואני לא חושב שנשרוד בלעדיו. הם צריכים לעשות משהו, ומהר. אני לא רוצה אפילו לחשוב על לשחק מול פרטיזן בלי מוני. אני מקווה ששני הצדדים יוכלו לבלוע את גאוותם, ולחשוב יותר על הקבוצה ולא על עצמם. אני מקווה שהם יידעו להיות גברים, ולעשות את מה שטוב עבור משפחת מכבי ועבור מדינת ישראל. אנחנו לא יכולים להתקיים בלי מוני".

נוון ספאחיה: "הפציעה של ליאור לא נראית רצינית. צריך לחכות 24 שעות כדי לדעת מה קורה איתו, ההנחה היא שמדובר בנקע בקרסול. דיברנו בחדר ההלבשה על הסיטואציה עם מוני, זה סיפור מאוד עצוב לשחקנים. מוני הוא כמו אבא בשבילם. הערב תהיה עוד פגישה ואנחנו מקווים שהנושא הזה ייפתר".

וויל ביינום: "מוני הוא הלב והנשמה של הקבוצה הזאת. בוודאי שכולם מתגעגעים אליו. הוא כמו אבא של כולנו. אני עצוב במיוחד כי אני כבר איבדתי העונה חבר טוב (רודני ביופורד, א.ג), אני מקווה שמוני יחזור אלינו מהר כי אני חושב שהם רבים על שום דבר".

המאמן המפסיד, עודד קטש: "אחרי כמה דקות יצאנו מההלם, בנינו מומנטום, אבל מכבי ברחו. מאוד קשה ומאוד מוזר לראות את מכבי בלי מוני, אני יודע שהסיטואציה הרגשית מאוד קשה לו, אבל כאחד שמכיר אותו אני רוצה להאמין שנראה אותו חוזר למכבי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully