וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית המניעה של ההתאחדות

לי בוץ

18.12.2006 / 11:43

ראשי ההתאחדות קיימו ישיבת חירום במהלכה הוחלט כי חברת 'וייצמן יער' תכין תכנית מיוחדת לחקירה ופיקוח אחר כל הקבוצות בכל הליגות. "יש בסיס של ראיות נגד אושרי לוי, זה נראה רע". ציינו בהתאחדות

ניר חורי

צילום ועריכה: דרור פיקלני

ההתאחדות לכדורגל התכנסה הבוקר לישיבת המזכירות השבועית, שכונתה כישיבת חירום לאור אירועי הימים האחרונים בכדורגל הישראלי. בישיבה נכחה כל צמרת ההתאחדות, כמו גם נציגים מחברת החקירות 'וייצמן יער'.

בסיום הישיבה ערכו יו"ר ההתאחדות איצ'ה מנחם, ממלא מקומו אבי לוזון, היועץ המשפטי ע"וד משה אביבי וקצין העיתונות שאול אייזנברג מסיבת עיתונאים, בה סיפרו על תוכן הישיבה ועל מסקנותיה.

"אולי היינו צריכים לחכות עד לסיום חקירת המשטרה לפני קיום הישיבה, אך עשינו זאת על מנת למנוע דברים כאלה בעתיד", פתח איצ'ה מנחם. "הגענו בישיבה לשתי החלטות עיקריות - האחת שחברת החקירות 'וייצמן יער' תגיש לנו בימים הקרובים תכנית כללית לביקורת וחקירה במגרשים הכוללת חקירה גלויה וסמויה ומידע מודיעיני, על מנת לאתר דברים כאלה בטרם יתרחשו. ההחלטה השנייה היא החמרת הענישה".

"מדובר בתכנית מקיפה למעקב מליגת העל עד ליגה ג'", הרחיב אבי לוזון. "המעקב יהיה יותר צמוד ויותר הדוק ממה שהיה עד היום. מדובר בחוקרים שיהיו בשטח יום יום, שעה שעה, לפני ואחרי משחקים. העלויות יהיו גבוהות, אבל אנחנו נישן טוב יותר".

על שינוי התקנון, שאמור להיכנס לתוקפו בשבועות הקרובים, הסביר היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד משה אביבי: "שחקן שנמצא תחת חקירה, יוכל להיות מושעה על ידי ההתאחדות עד לגמר חקירה במידה והראיות מצדיקות את העניין. שחקן שהוגש נגדו כתב אישום יושעה באופן אוטומטי עד לגמר ההליך המשפטי. במידה ושחקן יורשע - בין אם נעשה המשעה ובין אם היה ניסיון שלא צלח - הוא יורחק לצמיתות". עם זאת, לבית הדין של ההתאחדות תהיה אפשרות להקל בעונש, כשהרף הוא השעייה לצמיתות. "כל השינויים הם חדשים ונעשו בעקבות האירועים האחרונים", הסביר אבי לוזון. "הכדורגל צריך להוקיע מהשורש כל אדם שסרח".

"יש ראיות נגד אושרי לוי, זה נראה רע"

יו"ר ההתאחדות הגיב גם לדרישת בדיקות הפוליגרף של מועצת ההימורים: "אני חושב שזה לא ישים. אי אפשר להטיל רפש על כל השחקנים בארץ ולכן אנחנו דוחים זאת. עם זאת, ניפגש עם ראשי מועצת ההימורים על מנת לתאם שיתוף פעולה עתידי".

"בשנים האחרונות", חשף איצ'ה, "חקרנו עשרות רבות של מקרים בהם היה חשש להטיית תוצאות משחקים. רק בששת החודשים האחרונים חקרנו עשרה מקרים כאלה. הסיטואציה בימים האחרונים לא נעימה ואנחנו משתדלים להתמודד איתה. ההתאחדות לא בנויה להתמודד עם ארגוני הפשע, בשביל זה יש את המשטרה. נשקול גם לערוך משחקים חוזרים במקרה שיוכח כי המשחק לא היה כשיר. עם זאת, לא נרתום את העגלה לפני הסוסים ולא נצא בהצרות חד משמעיות לפני שנקבל את כל המסקנות של המשטרה ושל משרד החקירות".

ההתאחדות הסמיכה את ועדת הליגה והגביע לקבוע מועד חדש למשחק הליגה בין הפועל באר שבע להפועל רעננה. לאור ההתפתחויות תכנס ההתאחדות ישיבה נוספת תוך יומיים-שלושה בה תקבל נתונים מהמשטרה ומחברת החקירות. כמו כן, ביום חמישי ייפגש יו"ר ההתאחדות עם מפכ"ל המשטרה, איתו שוחח אמש. בשיחה הבטיח המפכ"ל כי המשטרה תעשה כל שביכולתה על מנת למגר את נגע ההימורים הבלתי חוקיים ותפנה לכך את כל המשאבים.

מזכירות ההתאחדות טוענת, על סמך חברת החקירות, כי בפרשת אושרי לוי יש בסיס של ראיות. בתוך ימים ספורים תתקבל החלטה האם להגיש תלונה למשטרה. "זה נראה רע, אבל צריך לבדוק היטב את כל העדויות. יש מידעים נוספים שלא הגיע הזמן לדבר עליהם", ציינו בהתאחדות.

אבו וילן דורש וועדת חקירה ממלכתית

חבר הכנסת אבשלום וילן ממר"צ שלח היום (שני) מכתב לראש הממשלה אהוד אולמרט בבקשה להקים וועדת חקירה ממלכתית בעקבות אירועי הטיית המשחקים.

וילן עמד בעבר בראשות הוועדה למניעת אלימות הספורט ומתוקף תפקידו נאלץ לשמוע בין השאר על חשדות לפרשות כאלה ואחרות בכדורגל הישראלי.

בהתאחדות לא התרשמו מההחלטה של וילן. "אם זה מה שהם מוצאים לנכון, זו זכותם", אמר איצ'ה מנחם בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully